The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

@KIM graag gedaan, mooie bezigheid voor het weekend. Beetje spierpijn vandaag is niet erg, trekt wel weer weg

knoopie

Ja, heb het mogen aanschouwen van dichtbij gisteren, gaat mij boven m'n pet zo ieder zijn talenten maar weer. Vondt het wel heul interesant....
Was een gezellige dag met elkaar en bedankt voor de goeie zorgen Marjolein!

Jelmar

Als je achterassen bij het oud ijzer gaat gooien, dan hou ik me aanbevolen voor de steekassen.
M'n voorraad begint wat uit te dunnen ;)
850R

KIM

Da's goed. Ik bewaar de achteras nog even want ik twijfel of de eindoverbrenging van MT en AT hetzelfde is.
Tzt laat ik het je wel weten.

Sbv

Is het gelukt met je remmen ?

KIM

Even wachten nog Sander.
Alles even in de juiste volgorde weergeven.

Eerst gisteren dus...
Voor de 740 had ik een mooi B230FK (LPT) blokkie op de kop getikt zonder randapparatuur. Met dank aan Jelmar wist ik dat dit blok niet verschilt van een B230FT (HPT) op een paar kleine elementjes na. Een mooi droog blok uit een schade 940 met 280.000 km ervaring:

Natuurlijk wel even de achterste krukaskeerring vervangen; ik kon er nu zo mooi bij:

Ook even de centreerbus gemonteerd voor de koppelomvormer van een AT bak, want die gaat er straks onder; 1 van de aanschafredenen van het vikingschip.

Het setje dat in de 740 wordt gehangen ziet er dan zo uit:

Ja, en dan moet de huidige motor en bak er natuurlijk eerst uit:

En dan wordt het zaak om wat kleine dingetjes over te zetten:

En dan kan het hele zaakje weer terug in het vooronder:

De motor staat nu op zijn steunen en de versnellingsbak hangt ook in zijn steun; de rest ga ik in de loop van de week lekker op mijn gemak monteren. Vanavond even een beetje forummen en TV kijken want het was toch wel een intensief weekendje.
Ik ben in ieder geval zeer voldaan.

Marc O.

Mooi werk heren! Maarreehh..... betekent dit dat ik zonder al teveel problemen een HPT kan maken van onze 945 LPT?   :angel:
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Het kan aan de foto liggen, maar de distributie riem lijkt rijp voor vervanging.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Een half jaar terug heb ik een mooie 320 mm Volvo performance brake set weten te bemachtigen. Deze had schijven die al ver heen versleten waren, dus die moesten altijd nog eens vervangen worden.

Vervelend is alleen dat die schijven een godsvermogen kosten: 275 Euro/stuk...
Nou heb ik de set niet voor de looks maar voor de functionaliteit, dus dat losse hart dat de schijf zo duur maakt hoef ik niet perse. Een forumlid heeft hier ooit eens nagemeten of er schijven waren met gelijkwaardige maatvoering en die bestonden inderdaad: De schijven voor een S80 hebben dezelfde maatvoering. Ik heb echter nog niemand gezien die deze schijven heeft toegepast op zijn perfomance set. De prijs is in ieder geval een stuk vriendelijker: 120 Euro per stuk.

Dus moest ik een kleine gok nemen in de hoop dat ze gingen passen. Vanmiddag was het dan zover:

Wat ik hiermee dus eigenlijk wil zeggen is dat ze gewoon passen! Dat scheelt een flinke bom duiten.
Wel heb ik de blokken gemonteerd die bij de performance set horen en daar valt aan op dat 1 kant een plaklaag heeft en dat de andere voor links en rechts verschillen; er staat een draairichting op afgedrukt:

Oh, ja... Natuurlijk wil ik jullie de onderdeelnummers niet onthouden:

Schijf:         9475266
Remblokset: 31262795

KIM

Citaat van: Marc O. op 13-08-2012 20:05:52
Mooi werk heren! Maarreehh..... betekent dit dat ik zonder al teveel problemen een HPT kan maken van onze 945 LPT?   :angel:

Ik heb van een aantal Engelse fora begrepen dat zelfs de LPT Turbocompressor nog gelijk is aan die van de HPT. Het zou alleen te maken hebben met de TCV?

Taranis

Citaat van: KIM op 13-08-2012 20:20:12
De schijven voor een S80 hebben dezelfde maatvoering. Ik heb echter nog niemand gezien die deze schijven heeft toegepast op zijn perfomance set. De prijs is in ieder geval een stuk vriendelijker: 120 82 Euro per stuk.

8)

Er rijdt binnenkort een Zweedse C70 met ook die schijven rond :)
Maar uh, mooi werk heren!

KIM

Ik had de bruto ex prijs opgeschreven Ronald, vandaar die 120 Euro.

UserID6342

Net werk weer Kornelis, maar vind je het erg dat ik het niet helemaal snap meer ??  Koppakking vervangen en dan nu een compleet blok overhangen ???

KIM

Hij rookte nog steeds Dirk. Dat samen met de conclusie dat de kop te grote scheuren vertoonde heeft me doen besluiten het blok dat VOMD me aanbood maar aan te schaffen.

Als 'ie nu nog rookt, kan het alleen nog de turbo zijn.

Marc O.

Citaat van: KIM op 13-08-2012 20:22:15
Citaat van: Marc O. op 13-08-2012 20:05:52
Mooi werk heren! Maarreehh..... betekent dit dat ik zonder al teveel problemen een HPT kan maken van onze 945 LPT?   :angel:

Ik heb van een aantal Engelse fora begrepen dat zelfs de LPT Turbocompressor nog gelijk is aan die van de HPT. Het zou alleen te maken hebben met de TCV?

Ik weet dat je met een MBC (6 tientjes ofzo) het vermogen van een LPT inderdaad kunt opkrikken van 135pk tot zo'n 160pk. Ik moet me er alleen een keer in verdiepen of dat met die LPi installatie geen problemen gaat opleveren.
...The Nile isn't just a river in Africa...