The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Goed dat het probleem opgelost hebt met de TIC.
En vind het toch wel stoer dat je het hier vermeld  :eusa_clap:

Ene....als je geen fouten maakt leer je nooit iets  ;) ;D
Kreeg wel en beetje deja vu gevoel bij die foto met prop....... :eusa_shifty:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

Mooi dat je het gevonden hebt Kornelis en ook knap dat je het hier vermeld.  En dat is nu precies de reden waarom ik dat dus nooit doe....  Snap heel goed dat je geen vuiligheid van KVS en olie in je kar / aanhanger wilt hebben, maar kies daar persoonlijk toch liever voor als dit.  Want dit zou mij ook kunnen overkomen (als ik het zou doen).

KIM

Ik moest ook gelijk aan je opmerking in Arjens blog denken Dirk  ;D

Sbv

Hoe rijdt het verder en belangrijker nog, hoe vind Marjolein het rijden ?

KIM

Ik moet de injectoren en het gasklephuis maar eens even een reinigingsbeurt geven. Misschien de luchtomloopklep omruilen want alhoewel ik deze heb schoongemaakt, wil de motor nog afslaan tijdens schakelen naar R of naar D. Er staat me ook bij dat er een aparte stuurdraad of schakeling aan de motor ECU zit om de toerentalregeling aan te passen aan AT.
De verlichting van de selectorhandle heeft een andere stekker dan er ligt, dus ik moet via de schemaboeken nog even e.e.a. uitzoeken.

Het rijden is geweldig; je kunt nu met een constante turbodruk blijven doortrekken. Dat rijdt super relaxed. Marjolein vind het ook heerlijk rijden (de 740 mag blijven).

Marc O.

Mooi! Houd 'm heel tot VOMAC '14 :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Lekker een weekje Noorwegen.

Wel een mooi setje auto's zo bij de boot:

Voor andere info: Zie het Blog van Ewout...

petrolhead

Leuke foto. De rit en zo wachten voor de pont is mooi onderdeel van het geheel.
Geniet ze!

UserID6342

Even straks niet aan gedacht dat je al in Noorwegen was toen ik je dat smsje stuurde over die bak.  Dan maar even zo, wat voor type bak heb je er nu achter zitten ?  Een ZF bak met of zonder overdrive ?  Als het er eentje is met overdrive dan weet je ook meteen waar de bekabeling voor is....  Normaliter moet je dan ook een knopje links van de pook hebben zitten (maar deze wisselen ze nog wel eens om met een 'normale' pook)

KIM

Ik had 'm gezien Dirk, maar nog niet gereageerd. Sorry...
Het is hier erg gezellig namelijk  ;D

Ik heb geen overdrive. Ik kon in het schemaboek al vinden dat die variant bestond, maar dat is een AW bak en ik heb een ZF.
De kabeltjes zijn voor de pookvergrendeling en de verlichting. Nu heb ik de verlichting inmiddels aangesloten; de vergrendeling nog niet. Helaas zijn die twee namelijk geen plug en play.

UserID6342

Pookvergrendeling was toch de oude versie van Shift-Lock ?  Ook in de ZF bakken waren overdrives leverbaar hoor (wel alleen op de benzine uitvoeringen).

Leuk om te lezen dat jullie het allemaal naar jullie zin hebben daar, volg het met erg veel plezier ;D

maruska

voor alle nieuws omtrend deze nauwelijks gevulde blog, zie Ewout ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Echt unf*cking believable:

Dit is al de 2e auto waarvan de brandstofpomp op vakantie het begeeft  :eusa_wall:

Gelukkig kan de Viking uit Zweden nog een nieuwe voor een acceptabele prijs meenemen, anders was de vakantie wel erg duur geworden...

arjen850

Citaat van: KIM op 21-09-2012 18:06:15
Echt unf*cking believable:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_1205_zps95f8e6a9.jpg

Dit is al de 2e auto waarvan de brandstofpomp op vakantie het begeeft  :eusa_wall:

Gelukkig kan de Viking uit Zweden nog een nieuwe voor een acceptabele prijs meenemen, anders was de vakantie wel erg duur geworden...

Hmm, mijn R is dus niet de enige met kuren, zal wel aant weer liggen Kornelis ;D

UserID6342

Krijg je met die rode hokken...... ;D ;D