The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Nog een Erdinger Kornelis? Of stukje vleesch? ;D

Jelmar

740? Heb ik iets gemist? ;D
850R

Jelmar

Of toch niet?? ......................

850R

The Volvoboy

Yits z'n auto verdwaald? ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jelmar

Verdwaald niet.... ;D wel uit logeren!
850R

Taranis

Citaat van: KIM op 29-06-2014 14:37:08
Alleen de lambdasensor nog vervangen. Die heb ik nog liggen maar omwille van een weddenschap met Taranis laat ik die nog even zitten tot de BBQ bij hem thuis  8)

Als je 't eerlijk zou spelen, zou je de sensor gewoon even wisselen :-*

Maar ik laat me niet kennen dus tot volgende week hier ;)

KIM

Ik probeer het juist zo eerlijk mogelijk te spelen.
Alleen op deze manier is te bewijzen dat de sensor niet de veroorzaker van de foutcodes is en daar ging onze weddenschap om.

Ik zal m zaterdag meenemen en dan mag je beoordelen hoe de auto rijdt met de oude sensor. Enige winst die ik verwacht van de nieuwe is wellicht een verbetering van het brandstofverbruik.

rogerV701998

Heb je nog wat foto's van die XC?

KIM

Tsja Roger: Daar is ie dan!

Hij moet eens goed gepolijst worden voor een mooie fotosessie.

De lambdasensor is inmiddels vervangen. Maakt dus niets uit => het brandstofverbruik was nu nog steeds hoog.
Wel moet de nokkenassensor maar eens vervangen worden dus die ga ik van de week bestellen.

Jelmar

Ik mis nog een update ;D
850R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 18-08-2014 19:40:32
De lambdasensor is inmiddels vervangen. Maakt dus niets uit => het brandstofverbruik was nu nog steeds hoog.

Op wiens kosten was nu de BBQ? Of had dit niks met de weddenschap te maken? :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Heerlijk als auto's doen wat ze moeten doen toch?
De R heeft alleen maar gereden en geen noemenswaardige dingetjes gehad.

Zoals jullie in de vorige berichten hebben kunnen lezen heeft Jelmar de TIC overgenomen. Hij deed me tijdens die overname een interessant voorstel: Ik wil ook wel iets voor je uitlaat lassen in ruil voor de TIC...
Tsja, laat ik nu al vele jaren met de wens voor een 3"DP met racekat rondlopen... Dus wij hadden een deal.

Omdat we het allebei best druk hebben kennelijk, is pas gisteren uiteindelijk de daad bij het woord gevoegd, dus van:

naar:

Zo snel ging het gisteren helaas niet... Allereerst zat natuurlijk van alles die turbo in de weg: De standkachel en het hitteschild. Daarna kregen we te maken met een DP die niet heel graag los wilde. Tsja wat wil je na 18 jaar en 483.000 km. Maar goed, eenmaal los kon het werk dan toch gaan beginnen en dat is een heel secuur werkje anders komt dat ding er nooit fatsoenlijk onder.

Eerst het eerste stuk vanaf de flens pas maken:

Dit neemt de nodige uren in beslag want eerst wordt het gehecht en nog een keer gepast en dan pas gelast. De flens wordt gelast terwijl deze op een turbohuis gemonteerd zit. En na elke keer lassen moet de boel helemaal afkoelen.

Daarna het flexibele stuk eraan en de kat:

En dan is de pijp bijna klaar. Alleen nog twee bungs erin want ik wil straks weer verder met M4.4 en wil ook AFR metingen gaan doen. De Spartan ligt al klaar.

Ik was 's-morgens om 11:00 uur bij Jelmar aangekomen en reed om 0:30 bij hem weg. Ik ben uitermate tevreden over het resultaat: een klein beetje meer geluid en meer soeplesse tijdens het optrekken dankzij een beter opspoelende turbo. Jelmar: super bedankt voor het geleverde werk en die enorme inzet!

Even nog een plaatje van de vakman aan het werk:

KIM

Citaat van: Jelmar op 18-08-2014 19:45:25
Ik mis nog een update ;D

Je had wel heel veel haast: Was druk aan het typen...

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-08-2014 19:53:44
Citaat van: KIM op 18-08-2014 19:40:32

Op wiens kosten was nu de BBQ? Of had dit niks met de weddenschap te maken? :eusa_think:

Ewøut

Op die van Ronald. De sensor had inderdaad met onze weddenschap te maken.

Bouke

Ziet er mooi uit zeg :eusa_clap: alleen die kat lijkt heel groot of valt dat mee?