The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Jelmar

De 740 remt als een nieuwe... Ruilen? ;D
850R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Jelmar op 22-09-2014 16:40:52

Ja, jij weet dat er een hele vette pijp onder ligt. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

KIM

Vandaag een volgend hoofdstuk in de APK beslommeringen.
Ik belde om even te laten zien dat de handrem werkt op de XC; willen ze een volledige herkeuring uitvoeren want ja ik heb er 1,5 week mee gereden. Kan ik nog eens 20 Euro aftikken. Dat is me niet verteld bij het ophalen. Ik dacht dat ik altijd twee weken de tijd had voor een herkeuring; dit komt neer op een nieuwe keuring.

Daar komen we dus niet meer terug. Had met de R ook al een minder goede ervaring dan voorheen.

Maar op zoek naar een station dat mij netjes doch rechtvaardig behandelt. Ik heb nog tot 7 oktober de tijd.

Taranis

Toch kan ik ze wel begrijpen. Dingen die 1,5 week terug misschien nog net goed genoeg waren, kunnen nu net niet meer goed genoeg zijn. Of je hebt ondertussen iets gemold of veranderd aan de auto. Je wil als autobedrijf niet het risico lopen op een onterechte goedkeur met steekproef omdat je op de blauwe ogen van de klant af gaat dat ie zelf niets veranderd heeft.

Mijn APK adres doet het meestal anders: als het afkeur is, dan heeft ie je niet gezien. Hij weet toch dat ik wel terug kom. Als 't dan goedkeur is, reken ik alleen de laatste keuring af.

Overigens vind ik 20 euro een schijntje...

KIM

Als de eerste keer 30 Euro kost, vind ik die 20 Euro geen schijntje meer (ik rij ook geen diesel). Bovendien vind ik dat je me wel op de hoogte mag stellen dat ik vastzit aan herkeuringskosten.

elianmars

CiteerKost een herkeuring geld
Een herkeuring kost bij sommige garages wel geld en bij sommige niet. Het ligt dus aan de garage zelf. Als een garage de problemen kan verhelpen waarvoor de auto is afgekeurd dan heb je grote kans dat de kosten voor het herkeuren niet in rekening wordt gebracht. Laat jij je auto ergens anders repareren en komt dan terug voor een herkeuring dan zou het aannemelijker zijn dat herkeuringskosten wel in rekening gebracht worden. Daarnaast moet een herkeuring binnen 14 dagen plaatsvinden.

Bron: http://autoapkkeuring.nl/

drdre

Hoi KIM,

Ik laat mijn roffel bij Profile Nout in Leerdam keuren en heb daar goeie ervaringen. Laatste keer het wieltje idd ook helemaal opgesteld.
Of ben je daar toevallig ook geweest?

KIM

Is een mooi citaat Marcel, maar waar het om gaat is dat ik hiermee geconfronteerd wordt zonder hiervan eerst op de hoogte te zijn gesteld. Vorig jaar kon ik met de 740 na reparatie gewoon terug komen.

Leerdam is een goede tip; ik ben in Dordrecht geweest.

Jelmar

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-09-2014 16:46:22
Citaat van: Jelmar op 22-09-2014 16:40:52

Ja, jij weet dat er een hele vette pijp onder ligt. ;D

Vet? Nee hoor zit nu een nieuwe glimmende RVS pijp onder de 740 ;D
850R

KIM

Even de tip van drdre gebruikt en vanmiddag Marjolein naar Profile Leerdam gestuurd met de XC.
Resultaat:

triton

Mooi dat hij weer een jaartje mag.
Professioneel raddraaier

knoopie

Snel vergeten Kornelis, je hebt een jaar de tijd om uit te puzzelen waar je hem voor de apkerd naar toe gaat brengen.

Wel mooi dat hij er weer door heen is, het schoonmaken van de handrem is niet voor nope's geweest.

;)

Bouke

Mooi Kor , kan Marjolein weer een jaartje tuffen in de witte pc-tractor ;D

V70R^2

Profile Leerdam kom ik ook altijd met de R voor de APK, zeer aardige lui en soepel wanneer je auto er niet direct doorheen komt. Ik mag altijd hun 1 inch dopset lenen met de sleutel van een meter lang als ik de asbouten los moet draaien ;D