The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: KIM op 21-10-2014 12:10:37
Ook nog gemeld op de App: Toch rood ipv oranje: € 237,-

Ach Kornelis, zolang het er nog niet zo uit ziet. ;)

En als ik het goed begreep stond die van mij ook in jullie groepsapp, die word nog wel een stukje hoger.  :'(
Stomme actie geweest.

Edit: aangepast.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Ik zie niets maar begreep dat het geen handige actie was

leons850

Citaat van: Sbv op 21-10-2014 13:11:00
Ik zie niets maar begreep dat het geen handige actie was

Ja stress op werk, iets met carrière, hoofd er niet bij en een cc er weer op zetten terwijl die voor 't laatst bij 120 was gebruikt.

Heel stom.  :eusa_wall:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: leons850 op 21-10-2014 13:14:21
Ja stress op werk, iets met carrière, hoofd er niet bij en een cc er weer op zetten terwijl die voor 't laatst bij 120 was gebruikt.

In een 80 zone? :eusa_shifty:

Sorry, soms vergeet ik wel eens iets. Ik word vrijdag 47... :'(
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-10-2014 16:27:50

Nee een 70 zone, was dus 46 te hard na correctie.   :eusa_silenced:

widebody

Citaat van: leons850 op 21-10-2014 16:34:22
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-10-2014 16:27:50

Nee een 70 zone, was dus 46 te hard na correctie.   :eusa_silenced:

Auw!

KIM

Pagina 7....

Speciaal voor jou Ewout. Ik draag ook niet bepaald mijn steentje bij de laatste tijd, dus: Let's keep the soul alive!

Afgelopen maanden is er op autogebied niets schrikbarends gebeurd, dus ook geen reden om te bloggen. Tsja, van de R is de accu verwisseld van een Volvo naar een Varta Silverline en heb ik de startmotor moeten vervangen. Er zijn nu een BOSCH Rebuilt in.

Met de XC heb ik wel wat plannen, maar die gaan pas de komende weken uitgevoerd worden. Ik heb namelijk lekker twee weken vakantie: Tijd om te klussen.

Even een teasertje dan:

Sbv

ik zie je wel verschijnen dan leggen we de banden er wel op

maruska

de vorige keer was het nog een klein arko hokje bij het bandenwisselteam zuid holland ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 18-12-2014 22:17:32
Pagina 7....

Speciaal voor jou Ewout. Ik draag ook niet bepaald mijn steentje bij de laatste tijd, dus: Let's keep the soul alive!
http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/018dd75a9cbc3d91413d411599816fa9add73eb01e_zps16663bb0.jpg[/center]

+ 1 We gaan er weer voor.  :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Vandaag dus bij Sander geweest voor de bandjes:

Mooie Toyo winterproxes.

Nu kon ik het project afronden waar ik al wat langer mee bezig was:

Een aantal weken geleden werd op marktplaats een lengte as voor een XC aangeboden. Ik vond dat deze erg leek op de as die ik bij de XC had gekregen dus had wel interesse. Sander zei dat hij ook dezelfde had en dat ik die wel eens mocht proberen omdat hij toch een nieuwe had besteld. Inderdaad waren de assen hetzelfde op de boutgaten van het tussenlager na: Die zaten een klein beetje anders.
Omdat bij Sander een van de homokineten defect was en niet de kruiskoppeling en bij mij juist de kruiskoppeling defect was en de homokineten in orde besloot ik er van twee een te gaan maken.

Dus alles netjes schoonmaken en weer in het vet zetten. En dan kom je er achter wat een waardeloze constructie Volvo heeft verkozen voor de lengte as van de AWD:

Door deze slechte homokineethoezen gaat het er van binnen zo uitzien:

Het bleek dus ook dat ik, van de vier homokineten, er slechts twee had die nog te redden waren (op de XC as zat ook een homokineet met een gescheurde hoes). Die hoezen zijn echt een heel slecht verzinsel:

De homokineten heb ik van de as gehaald om ze schoon te kunnen maken:

Daarna de hoesjes maar weer een beetje opgeknapt:

En de boel weer vol vet gestopt en gemonteerd.

Nu moesten alleen de winterbanden gemonteerd worden want de zomerbanden hadden een beetje teveel verschil in profieldiepte. En dat kon dus vandaag bij Sander op de zaak gebeuren.

Thuis de as eronder gezet:

En voila AWD is back again!

Nu alleen nog het tussenlager iets beter bevestigen, maar 140 km/h is nog steeds trillingsvrij in ieder geval.

Het volgende klusje staat ook alweer te wachten:

Het wordt tijd om de voorstoelen van de R onder handen te gaan nemen en het volledige interieur van de XC. Daarom maar een pakketje besteld bij de Leerlooier.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Dan ben je natuurlijk helemaal knetter als je hier niet over vier weken komt driften op de akker. :-*

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-12-2014 22:11:10
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Dat ben je natuurlijk helemaal knetter als je hier niet over vier weken komt driften op de akker. :-*

:eusa_dance: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjen850

Kijk, heerlijk leesvoer weer:)  super dat het AWD systeem weer werkt nu.