The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Nee, we hebben geruild sinds begin dit jaar. De XC rijdt ook op LPG.

elianmars

Sinds ik de C heb met "hout", vind ik het steeds mooier. Voorheen vond ik het helemaal niks  ;D

Het staat veel luxer met het hout i.p.v. het aluminium  8)

UserID6342

Kijkt idd veel netter en rustiger dat hout  :eusa_clap: :eusa_clap: Maar waarom heb je het hele dash eruit gehaald ?

KIM

Omdat je zo beroerd bij die boutjes van de middenconsole komt.

leons850

Jij kunt ook niet stil zitten hè? ;D
Ziet er weer netjes uit allemaal.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Citaat van: KIM op 30-05-2016 06:36:17
Dat is een feit ja, wat een brakke constructie is dat, of eigenlijk wat een te goede constructie is dat want had ook met 6 schroefjes ipv een stuk of dertien gekunnen...  Maar om daarvoor nu het hele dash eruit te trekken ging mij zelfs iets te ver bij de auto van Remco toen.

KIM

In de 740/760 vond ik het nog veel beroerder met die kleine pokke schroefjes...

Ik ben inmiddels al gewend aan het XC sleutelen joh; bij zo'n ding moet er praktisch altijd meer los dan bij een FWD.

razorx

Oogt inderdaad veel mooier met dat hout. Ik had het dash indertijd ook niet verwijderd. Waar ik moeite mee had was het heelhouden van het lage gedeelte naar de handrem. Wat fluppert dat eng!

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 30-05-2016 17:00:45
Citaat van: KIM op 30-05-2016 06:36:17
Dat is een feit ja, wat een brakke constructie is dat, of eigenlijk wat een te goede constructie is dat want had ook met 6 schroefjes ipv een stuk of dertien gekunnen...  Maar om daarvoor nu het hele dash eruit te trekken ging mij zelfs iets te ver bij de auto van Remco toen.
Ik heb met beide manieren ervaring. Ik trek zelf dash eruit en verwissel dan de inleg. Het gaat bij mij op die manier sneller ipv boutjes zoeken en hand op 4 blekken breken omdat ik er net niet bij kan

KIM

Tsja een kachelmotor die al tijden aanloopt.
We weten dat dat het recept is voor brand, maar dit toont het heel duidelijk aan.

KIM

Nee het was een knelverbinding. Ter plaatse is het wel heel warm geweest en was de isolatie al gesmolten. Volgens mij net genoeg overgangsweerstand om geen kortsluiting te veroorzaken.

KIM

Zaterdag met poetsmaster Bouke de XC maar weer eens wit gemaakt. 's-Morgens in de mist naar Bouke toe gereden en eerst de auto maar eens in het sop gezet:

Konden wij in de tussentijd aan de kofie met gebak  :eusa_drool:

En terwijl ik bezig was met het aftapen van alle grijze kunststof delen (een beetje meer dan de R) begon Bouke vast met het polijsten van de lak:

En er zat best wat vuil in de lak:

Ook de dakrails even weggehaald om daar alles goed schoon te maken:

En nu glimt het tenmiste weer een beetje:

De zondag heb ik gebruikt om de R te wassen en de kunststof delen van beide auto's een lijnzaadolie behandelingetje te geven. Dan staat het wagenpark er weer een beetje fatsoenlijk bij:

De XC heeft echt een jas uitgedaan; wat een mooie bak is het inmiddels geworden! Dank voor je hulp Bouke, ik ben er zeer content mee!

Nog een paar sfeerplaatjes:

)()()sT

S C H I T T E R E N D !

BasV70

Mooi! En niet een beetje ook!  :eusa_clap:

Ries van de Zilverschuit

Plaatje hoor! Vooral dat V70XC T5 AWD...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue