The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: freefall op 19-11-2017 11:12:29
Die vervormende ringen is specifiek voor ME7 dan? Had ook al een beetje het idee opgepikt om ze bim de motoren hier eens te checken.
Nee, ook voor de NA motoren uitgerust met Denso geld hetzelfde verhaal voor.

UserID6342

Citaat van: KIM op 19-11-2017 10:42:17
Die vervuiling komt ook bij 850 motoren voor.
Die ringen constructie heeft m.i. te maken met het verplaatsen van de oliekoeler; vanaf ME7 zit deze achterop het blok.
Klopt, dat veranderd alleen de 'loop' van de olie in het carter van de olie mijn inziens. Het principe van oppompen naar het bovenblok e.d. blijft gelijk aan dat van een 850 idem qua oliezeef.  Echter de maat ringen is wel anders als bij een 850.

razorx

Ik lees nu pas weer bij.
Lekker bezig geweest zeg. En weer erg mooie plaatjes!

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 19-11-2017 09:42:07
Het grootste probleem is helaas dat er geen oliedrukmeter standaard inzit.  Anders had je het perfect kunnen zien erop.  Je moet nu, standaard, uitgaan wat het olielampje je verteld.  De meeste mensen snappen de werking van dat lampje niet (goed) en rijden daardoor schade...

Wat zou het lampje moeten doen, Dirk?
Ik heb vanmiddag beide auto's even gestart en bij zowel de C als de V ging het lampje direct weer uit.

Piet

Dat is dan goed.
Dat betekent dat er rap druk wordt opgebouwd.
Hoe langer het lampje blijft branden, hoe langer het geduurd heeft voor er voldoende druk is opgebouwd.

elianmars

Citaat van: Piet op 19-11-2017 18:27:34
Dat is dan goed.
Hoe langer het lampje blijft branden, hoe langer het geduurd heeft voor er voldoende druk is opgebouwd.

Oké. Dus als het lampje langer blijft branden, moet ik me zorgen gaan maken.
Het lampje brandt zolang/als de druk onder een bepaalde waarde zit, begrijp ik.

Sbv

Citaat van: elianmars op 19-11-2017 19:38:40
Dat is dan goed.

Heb je weer wat te doen aan de auto Mars. (bij hulp nodig laten weten heh  ;D)

elianmars

Citaat van: Sbv op 19-11-2017 19:39:40
Citaat van: elianmars op 19-11-2017 19:38:40
Dat is dan goed.

Heb je weer wat te doen aan de auto Mars. (bij hulp nodig laten weten heh  ;D)

Er is al e.e.a. te klussen aan beide wagens.... :eusa_shifty:

Maar daar ga ik Kor z'n blog niet mee vervuilen.

StefanCJ

Gezellig. We horen wel wanneer er weer gesleuteld mag worden.

leons850

Oliedruk lampje brand bij minder dan ~1bar oliedruk op de sensor. En dat is echt te weinig. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

En het verbeteren gaat door...
Maartendeb bood afgelopen week een setje bruine LPi injectoren aan dus gelijk geappt dat ik geintresserd was: Zowel de R als de XC doen het nog steeds met witte. Omdat ik toch al lekker bezig ben met de XC moet deze als eerste maar eens aan de bruine.

Als je het dan toch doet moet de basis gelijk goed zijn dus gelijk maar een setje O-ringen bij Nordicar besteld. Gisteren kon transportbedrijf Sbv me de injectoren (en nog wat ander LPi spul) overhandigen tijdens een uitermate gezellig dineetje met een Volvo vrienden clubje.
Vanavond dus de injectoren gelijk maar even in een Ticopur oplossing gelegd en ultrasoon gereinigd:

Ze hebben pas 60.000 km gelopen en dat was ze ook goed aan te zien: de injectoren zagen er erg goed uit. Natuurlijk kwam er wel wat vuil vanaf maar dat was niet heel spannend. Voor intensief reinigen maak ik altijd gebruik van een tooltje dat op mijn werk is overgebleven:

Deze sluit je aan op de accu en dan wordt met een druk op de knop de injector pulserend aangestuurd. Op deze manier hoop ik dat met name op de zitting van de naald de boel beter schoon wordt.
In ieder geval zijn de LPi injectoren weer prachtig schoon geworden en dus klaar voor montage:

Ik wacht nog even met monteren want Maarten kwam met het heugelijke nieuws dat ie waarschijnlijk ruimte in de ME7 bin heeft gevonden om ook een aparte ontstekingstabel voor de LPi switcher kan programmeren. Als dan mijn EGT er in is gebouwd kan ik ook instappen in het lean burn verhaal waar Arjen mee is begonnen.

razorx

Kijk! Dat laatste is heel goed nieuws. Leuk hoor.
Wat die injector cleaner aangaat: Ik geloof er sterk in dat het pulserend aansturen van de injectoren helpt bij het reinigen. Niet alleen het sproeibeeld wordt verbeterd, maar ook het heen en weer kanaal van de solenoid wordt beter schoon.
Ooit heb ik zo een aansturing voor Dirk geknutseld. Nog mooier zou het zijn als je het reinigingsmiddel door de injectoren zou kunnen persen tijdens het wassen. ;)

Lekker bezig en het forum ook!

NinaPaul

Ikzelf heb de ervaring dat het reinigen van lpg injectoren weinig uithaalt bij lekke injectoren (ze doen het soms een weekje weer wat beter, lekken minder). Al worden ze er wel schoon van.

Het pulseren kan je ook gewoon met een batterij, is enkel wat meer werk.

Ik gebruik het liefst demi water tussen de 70 en 80 graden met tickopur, dan worden injectoren (benzine) het mooiste schoon (niet vergeten na te spoelen of gelijk te gebruiken).
Heb jij het koud of warm gedaan?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Altijd verwarmd, al weet ik niet of jij de vraag aan mij vraag stelde. ;)
Kornelis heeft het zeker verwarmd gedaan als ik zijn foto's zie.

arjenT5R

Sinds kort hier ook een ultra schoon heb een injector kabelboompje klaar liggen al :D

Mooi kor!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!