The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Ziet er erg stoer uit! en wat zien die dempers er dik uit  :o :)!

KIM

Uitlaat is nog niet klaar; daar gaan we binnen kort mee verder.

In de tussentijd mijn logger weer terug gekregen van Maarten en heeft hij een ADC vrijgemaakt voor het meeloggen van de EGT. Omdat ik alle kabels had liggen was het aanluiten een eitje.
Een paarmaanden terug heb ik via Ali-express een Windows 10 tablet aangeschaft om in de auto te kunnen gebruiken in de dashboard functie. Hier in actie met de EGT meting er bij:

Als je goed kijkt, zie je dat ik ook nog de parameter "olietemperatuur automatische transmissie" er bij heb staan. Als Maarten het voor elkaar krijgt wil ik ook deze gaan meeloggen op een ADC die vrijgemaakt wordt. Ook heb ik de wens om motoroliedruk mee te gaan loggen.

Bijna zou ik nog vergeten dat ik gelijk ook maar de bruine LPi injectoren heb geplaatst die ik van Maartendeb heb overgenomen:

Ik moest toch al een BIN flashen, dan kon de injectorconstante ook wel gelijk aangepast worden. We kunnen nu eens wat stapjes gaan maken naar lean burn en een beetje meer powah.

classicT5

Heb je dit in beide autos zitten? Of is dit met ME7?

Maarten is toch wel een wizard dat die dat allemaal voor elkaar krijgt, respect voor.

KIM

Deze is nu op de XC.
De R loopt iets achter: Die loopt al wel op WB maar heeft nog niet de logger en de EGT. Dat moet uiteindelijk wel gebeuren: De EGT en converter zijn al onderweg.

Vulk

Zou het niet mooier zijn mocht je dit alles kunnen op een pc/multimediastation die in plaats van de originele radio zit? Lijkt me wel wat.

classicT5

Dacht dat yits dat al heeft, staat ergens in zijn blog

KIM

Juist niet. Ik vind de SC901 echt een puik apparaat. Ik mis alleen nog een diversity antenna.
Ik hoef ook niet continu te meten maar bijvoorbeeld als ik op vakantie ga de bergen in ofzo. Voor dagelijks gebruik zit er een SD logger in.
Wilde m nu gaan uittesten tijdens de wintersport

arjenT5R

Ja Mr. Cain heeft ook zo'n ding aan een zuignap aan z'n ruit hangen idd heeft wel wat hoor.

Mij niet gezien though als ik een tablet koop dan denk ik dat de hele rij klompen bij de achterdeur breekt ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

Hier ook nog een fan van originele radio's (lekker old skool audio toren nostalgie) dus vind het wel een mooie oplossing zo met een tablet. De ecu wizards zijn nog niet zo ver dat dit kan met een android of iphone? dat zou te handig zijn  :P

razorx

Citaat van: de Boeing op 21-01-2018 21:08:55
Hier ook nog een fan van originele radio's (lekker old skool audio toren nostalgie) dus vind het wel een mooie oplossing zo met een tablet. De ecu wizards zijn nog niet zo ver dat dit kan met een android of iphone? dat zou te handig zijn  :P
Hoho, sprak de kerstman ;D.

Hier zijn zo veel opties.
De matig optie: Torque Pro voor wat basis data, of iets vergelijkbaars. Via een Android device en een ELM 327. Met een iPhone zijn er vergelijkbare primitieve oplossingen.

Leuker is het de Motronic logging te gebruiken van de Volvospeed bin. Heermee zijn een 50 tal parameters real time te volgen via die zelfde OBD poort.

Daarvoor is die gratis bin nodig, een VAG KKL kabel, en een PC.

Daar wordt het leuk: Die PC hoef je niet te zien. Die stop je weg in het dashboardkastje en geef je zijn eigen WiFi netwerk. Zo een PC hoeft niet groter dan een handpalm te zijn.
Je Android radio in de midden console kan de de aangepaste desktop met tunerpro overnemen en je kan loggen. Technisch zijn dit wat stappen di ik als men dat wil graag deel in het diy tuning topic.

Het komt er om neer dat je langs deze weg met je telefoon, tablet of  Android dubbeldins radio real time kan dataloggen.
Mooier is dat je die in dash ingebouwde PC een Ondrrive, of Stack abonnement geeft zodat je logging en bins altijd in the Cloud zijn.

Dit betekent dus dat jij thuis nu een nieuwe bin maakt, morgen in de auto stapt en je zegt upload.

Leuker kan het niet. Sorry voor de afdwaling Kornelis. Al verwacht ik dat je dit wel leuk vindt. ;)

Piet

Ik heb een programma'tje gemaakt voor mijn carputer wat het tonen en loggen van de parameters verzonden in het logframe aanzienlijk vereenvoudigt.
Dat is ook prima geschikt voor op een windows based tablet:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1618866.html#msg1618866

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1712318.html#msg1712318

BBS

Interesting, verrrry interesting :eusa_clap: :eusa_drool: :eusa_drool:
Volvoloos....

KIM

Citaat van: Piet op 22-01-2018 00:24:14
Ik heb een programma'tje gemaakt voor mijn carputer wat het tonen en loggen van de parameters verzonden in het logframe aanzienlijk vereenvoudigt.
Dat is ook prima geschikt voor op een windows based tablet:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1618866.html#msg1618866

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1712318.html#msg1712318

Hmm volgende keer als ik bij jullie ben maar eens over bomen.

Gek genoeg gaf vanochtend de EGT een totaal verkeerde waarde aan. Ik had het idee dat als ik de 7 van 7560 af zou halen dat ik dan een reƫle temperatuur zou hebben. Gek genoeg heb ik niets in de formule aangepast; die staat nog steeds op:

(X*5/1024)*250

Vanmiddag / vanavond de spanning maar eens meten.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

*250

Das de conversie van V naar graden C.