The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Sbv op 21-06-2011 10:00:40
In de zomer is Goteborg ook niet verkeerd hoor  ;D

Ik ben voor :eusa_shifty:! :eusa_drool:

Sbv

Citaat van: Chris op 21-06-2011 15:22:24
Citaat van: Sbv op 21-06-2011 10:00:40
In de zomer is Goteborg ook niet verkeerd hoor  ;D

Ik ben voor :eusa_shifty:! :eusa_drool:
Dan ergens in juli nog maar wat plannen dan  ;D

grijzev70tdi

3 juli, kan je zo met ons mee rijden ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 21-06-2011 16:22:02
Rij zelf wel hoor, stukje toeren is altijd leuk

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 21-06-2011 16:41:17

bedoelde er achteraan ;D ;)

Chris

Citaat van: grijzev70tdi op 21-06-2011 17:03:50

Owja, aangehaakt aan de trekhaak zodat Sander diesel uitspaart?

grijzev70tdi

Citaat van: Chris op 21-06-2011 17:05:37
Citaat van: grijzev70tdi op 21-06-2011 17:03:50

Owja, aangehaakt aan de trekhaak zodat Sander diesel uitspaart?

Moet ie vanaf Gothenborg zelf maar rijden  ;D wij gaan nog 300 km verder omhoog ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 20-06-2011 21:29:44
Helaas zat het in Duitsland niet zo mee met het verkeer, dus het 2e deel heb ik niet echt door kunnen rijden. Die A1 van Hamburg naar Bremen is zelfs een ware hel met al die baustellen. Eigenlijk kun je wel zeggen dat dat hele stuk 1 baustelle is.

Voor mij de reden dat ik twee jaar geleden gestopt ben met het rijden over de A1 Bremen - Hamburg. Het is een doffe ellende. Tenzij je in Groningen woont is het al snel interessanter om via Osnabruck / Hannover te rijden . Neem je de route Utrecht - Flensburg in Google Maps dan scheelt het maar een half uurtje terwijl in de werkelijkheid minstens sneller is door het 'gebrek' aan 70km baustelle Bovenop is het nog minder kilometers. Heb het nu een keer of zes zo gereden en zolang dat gedonder op de A1 nog bezig is neem ik het risico niet meer.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-06-2011 17:41:36
Helaas zat het in Duitsland niet zo mee met het verkeer, dus het 2e deel heb ik niet echt door kunnen rijden. Die A1 van Hamburg naar Bremen is zelfs een ware hel met al die baustellen. Eigenlijk kun je wel zeggen dat dat hele stuk 1 baustelle is.

Voor mij de reden dat ik twee jaar geleden gestopt ben met het rijden over de A1 Bremen - Hamburg. Het is een doffe ellende. Tenzij je in Groningen woont is het al snel interessanter om via Osnabruck / Hannover te rijden . Neem je de route Utrecht - Flensburg in Google Maps dan scheelt het maar een half uurtje terwijl in de werkelijkheid minstens sneller is door het 'gebrek' aan 70km baustelle Bovenop is het nog minder kilometers. Heb het nu een keer of zes zo gereden en zolang dat gedonder op de A1 nog bezig is neem ik het risico niet meer.

Ewøut

Gewoon zorgen dat je na de spits en na 20.00 uur 's avonds door Duitsland rijdt... gaat prima weten Ronald en ik inmiddels uit ervaring. Alleen niet bij een Baustelle proberen een Zoll-busje in te halen terwijl je te hard rijdt, dan krijg je een standje van de beste man in kwestie ;D. He Ronald? :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Tsja, het probleem is altijd als ik naar 'boven' rijd dat ik dat een veerboot moet halen. Als je dan gedonder krijg op het stuk tussen Bremen en Hamburg (en dat is meerdere keren voorgekomen) en je moet dan nog bijna 6 uur rijden naar de boot in Hirtshals, dan wil je die echt niet missen vanwege wegwerkzaamheden in Dld. Probleem is dat je in het topje van Denemarken zit en dan niet 'even' terug rijd richting Malmö.

Vandaar dus dat ik een 'veilige' route heb opgezocht.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Chris op 21-06-2011 20:08:02
Gewoon zorgen dat je na de spits en na 20.00 uur 's avonds door Duitsland rijdt... gaat prima weten Ronald en ik inmiddels uit ervaring. Alleen niet bij een Baustelle proberen een Zoll-busje in te halen terwijl je te hard rijdt, dan krijg je een standje van de beste man in kwestie ;D. He Ronald? :eusa_whistle:

Citaat van: Taranis op 21-06-2011 08:02:19

Het viel ons juist op dat ondanks dat het nog wel een redelijk aantal baustelles zijn (maar al veeeeeel minder dan 2 jaar terug), dat het wel gewoon blijft rijden. Je moet alleen niet proberen als Nederlander een 'ZOLL' busje in te halen, als de 3 Duitsers voor je er ook mee weg komen. Jij rijdt namelijk met Nederlandse platen en krijgt een standje :eusa_whistle: (maar het was het proberen waard ;D )

Jammer dat je ziek was, maar dat haal je vast wel weer een keer in :)

:eusa_shhh:

Maar uhm, eigenwijs als ik ben zou ik het volgende keer gewoon weer proberen :D

viking_in_shorts

Ja tuulk, wat heeft zo'n ZOLL busje er nou mee te maken? Ga lekker smokkelaars aanhouden :eusa_snooty:

Wel leuk dat jullie de tijden gesynchroniseerd hebben: 20:08 en 08:02 ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 22-06-2011 07:41:15
Citaat van: Chris op 21-06-2011 20:08:02

Citaat van: Taranis op 21-06-2011 08:02:19

Het viel ons juist op dat ondanks dat het nog wel een redelijk aantal baustelles zijn (maar al veeeeeel minder dan 2 jaar terug), dat het wel gewoon blijft rijden. Je moet alleen niet proberen als Nederlander een 'ZOLL' busje in te halen, als de 3 Duitsers voor je er ook mee weg komen. Jij rijdt namelijk met Nederlandse platen en krijgt een standje :eusa_whistle: (maar het was het proberen waard ;D )

Jammer dat je ziek was, maar dat haal je vast wel weer een keer in :)

:eusa_shhh:

Maar uhm, eigenwijs als ik ben zou ik het volgende keer gewoon weer proberen :D

Heel goed! Het was toch maar een lelijke, dikke Zoll-ambtenaar :eusa_whistle:.

KIM

Ik was vandaag eens in wat digitale documenten aan het bladeren en daar kwam ik iets heel leuks tegen.
Ik heb van de 2 Rren die ik heb bekeken de marktplaats advertentie opgeslagen.

Mijn overwegingen bij aanschaf waren destijds dat ik voor maximaal 10.000 € een R wilde met LPG installatie. Voor dat bedrag verwachtte ik wel een nette auto. Dat LPG was op 2 manieren op te lossen:
- Een auto met LPG erin
- Een auto waar ik LPG in zou laten bouwen
In het geval van de laatste optie mocht de prijs maximaal 8000 € bedragen, want dat kostte een LPi installatie ongeveer.

Tsja, de eerste R waar ik ging kijken is uiteindelijk ook de R die ik gekocht heb:

Indrukken:
- Eerlijke auto
- LPG moet nog ingebouwd worden
- Brandend ABS en TRACS lampje
- Interieur in uitstekende staat
- Schade aan achterbumper en scherm r.v.
- Rest van carrosserie in uitstekende staat
- Onderhoudsboekje tot 20.000 km geleden volledig ingevuld
- Rood!  :eusa_drool:

En omdat ik niet wist wat er allemaal te koop was, ben ik toch nog bij een andere R gaan kijken. Deze had LPG ingebouwd:

Indruk van de auto:
- Overal Rren opgeplakt en rood geverfd
- LPG Dampgas installatie
- LPG tank overdwars achterin
- Interieur overal beschadigd; algehele toestand slecht
- Carrosserie redelijk tot goed; wel vele kleine deukjes

Al met al was dit een draak van een auto die ook nog eens veel geld moest kosten. Ik hoefde niet meer verder te kijken; als dit was wat mij te wachten stond, dan kon ik beter gelijk die rode kopen en zelf het gas maar in laten bouwen.
Ik had bij de rode wel wat twijfels over de brandende TRACS en ABS lampjes, dus heb daarom nog wat van de prijs af gepraat. Ik was bang dat eventueel de ABS controller volledig overleden zou zijn. Ik heb met de verkoper weten af te spreken dat, indien het niet met doorsolderen op te lossen zou zijn, wij de kosten van de controller zouden delen.

En zo kwam ik terecht bij Thuur...
Hij heeft vakkundig de controller gedemonteerd, geopend en door gesoldeerd. De lampjes zijn na reparatie niet meer aangegaan  :eusa_dance:.

Ik zie aan de advertientie dat ik inmiddels alweer 4 jaar en 170.000 km aan het genieten ben  :eusa_dance:

UserID6342

Leuk is dat Kornelis, zo kwam ik laatst nog een stukje mailwisseling tegen toen ik de 760 had gekocht, (ik had de auto tenslotte gekocht, zonder ook maar gezien / gereden te hebben)met de vragen die destijds had aan de oude eigenaar in België.  Helemaal leuk :)  En ach, het 760 project is nog steeds bezig (met heel veel plezier) en nog lang niet klaar, maar blijft geweldig leuk. Over de financiën ervan zullen we het maar niet hebben hahaha, de auto kostte toen een spreekwoordelijke drol, maar ondertussen toch een klein vermogen.