The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Heb je moeten solderen voor die nokkenasversteller, Kor? Ik meen dat de stekker er niet bij zit of niet past?
Ik heb bij mijn V ook foutmelding op dat ding en wil 'm ook gaan vervangen.

KIM

Klopt. De nieuwe versteller heeft een andere aansluiting. De stekker wordt bijgeleverd.

Taranis

Citaat van: KIM op 26-01-2019 13:48:56
Nee dat is helaas niet te testen.
Ik heb m voor de zekerheid vervangen: 130 Euro's...

De andere ligt nog op de werkbank. Deze gaf ook geen foutcodes.

Ok, wordt wellicht wat veel voor 1 dag. Mocht het lampje na de O-ringen operatie nog steeds branden dan wordt de nokkenasversteller de volgende. Daar heb ik dan nog wel even tijd voor, voordat we een langere trip met de C ondernemen.

Ewout Schalkwijk

Is de nokkenasversteller dan niet iets om eerst te proberen? Of hangt die niet buiten aan de kop? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-01-2019 20:49:26
Is de nokkenasversteller dan niet iets om eerst te proberen? Of hangt die niet buiten aan de kop? :eusa_think:

Jawel. Is bovenop het blok gemonteerd.

KIM

Tsja de carter ringen zijn bijna een zekerheid. Dus eerst carter.

Taranis

Citaat van: elianmars op 28-01-2019 22:38:30
Jawel. Is bovenop het blok gemonteerd.

Nee, dat is de solenoid die de nokkenasversteller bedient. Die is uit voorzorg al vervangen. De nokkenasversteller zelf zit achter het nokkenastandwiel, die laatste mag er dus af (en dus ook de distributie).

KIM

Solenoid is ook degene die ik bedoelde.

Taranis

Ow ok. Die is al vervangen :)

elianmars

Citaat van: KIM op 29-01-2019 07:20:39
Solenoid is ook degene die ik bedoelde.

Daar ging ik ook vanuit  :eusa_shifty: ;D

KIM

Ophoogbussen voor de KW set.

Ik had eerder al opgemerkt dat de R nu op de KW set erg laag staat. Op de foto staat de achterzijde op de hoogste stand, dus dat betekende dat er bussen gemaakt moesten worden om de achterkant nog verder omhoog te krijgen.
Dus een stukje aluminium rond besteld van 150mm x 150mm om twee bussen van te maken. Freefaal had zich aangeboden om deze voor me op maat te draaien.

Toen dat binnen was naar Freefall getogen om aan de slag te gaan:

Het was toch nog een beste kluif om dat stuk in twee helften te zagen. Ik had er achteraf beter aan gedaan om twee stukken te bestellen van 75mm.

Vervolgens een gaatje boren om de bus in te kunnen spannen in de draaibank:

Helaas konden we het gat niet groot genoeg maken om de bussen op te spannen in de draaibank van Freefall. Dat betekende wat vertraging...

Het draaien van de ringen werd dus gedeeltelijk uitbesteed en van het weekend kreeg is ze van Freefall terug:

Lekker shiney gemaakt door Freefall  ;D

Dus gisteravond de boel maar gemonteerd:

Nu staat de auto redelijk goed. Dit is nu de laagste stand:

Dat mag nog wel iets lager maar dat komt later wel. Ik denk als we 1,5cm van de bussen afhalen dat ik voldoende stelmogelijkheden heb voor de achterkant.
Voor heb ik ook nog 1 cm omhoog gebracht. Als de bussen lager zijn gemaakt ga ik denk ik nog 5mm omlaag voor en achter. Dan zou de auto goed moeten staan en ga ik m maar eens uitlijnen en de zomerbandjes er om doen.

elianmars

Mooi stukje vakwerk!  :eusa_clap:

Ik zie dat jij ook gewoon slotbouten gebruikt. Ik hoor er veel over klagen, maar als je ze normaal vastzet, voldoen ze prima en blijven ze gewoon heel.

KIM

125 Nm werkt prima. Ik heb 1x meegemaakt dat zo'n h*fter bij de APK ze met de luchtsleutel heeft aangedraaid en dan word je niet vrolijk.
Er horen trouwens nog dopjes overheen waardoor het wat minder opvalt maar omdat de zomerwielen er toch snel onder gaan heb ik ze maar weggelaten.

Van de zomer de Titans ook maar eens laten poedercoaten; ze worden wat minder mooi.

V70geRwin

Glim glim, wel bijhouden nu hè  ;D

Maar best een groot gat in het midden, draagt wel het meeste aan de buitenkant natuurlijk maar er hoeft alleen maar een bout door natuurlijk.
Ik heb een poosje een paar kunstof ringen hier gehad voor het hetzefde doel en die hadden alleen een gat voor de bout grootte.

Moest er nog een fix langere bout in?

Maar de hoogte is wel veel beter zo!
Verbaasde mij bij mijn ex KW set ook al over de korte veerweg achter maar het werkt toch prima!

KIM

Dat gat zit er in om het aanslagrubber op de originele plek te houden; de ring hoeft alleen de veer te dragen en daar is ie breed genoeg voor.
Als je goed kijkt naar de foto van de ringen dan kun je daar een randje op zien zitten; dat randje zorgt dat ie precies in de schotel valt die op de chassisbalk is gemonteerd. Aan de andere kant zit ook zo'n rand om te borgen dat de veer niet opzij kan.
Plan is om die laatstgenoemde rand nog wat hoger te maken door het binnenste deel iets dieper uit te draaien.