The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: KIM op 02-04-2019 12:57:40
Dat gat zit er in om het aanslagrubber op de originele plek te houden; de ring hoeft alleen de veer te dragen en daar is ie breed genoeg voor.
Als je goed kijkt naar de foto van de ringen dan kun je daar een randje op zien zitten; dat randje zorgt dat ie precies in de schotel valt die op de chassisbalk is gemonteerd. Aan de andere kant zit ook zo'n rand om te borgen dat de veer niet opzij kan.
Plan is om die laatstgenoemde rand nog wat hoger te maken door het binnenste deel iets dieper uit te draaien.

Oh ja, de ring die ik had plaats je direct op de chassisbalk en verlaagde ook de schotel, dus de hele veer setup kwam omlaag.
Vandaar dat dan alleen een bout gat nodig is met een langere bout.

Chris

Wauw! Mooie custom oplossing. Zoals Marcel zegt echt vakwerk.

Ik vind de hoogte prachtig zo!

razorx

Leuk te zien hoe er steeds meer zelf gefabriceerd wordt!

Silverarrow

Citaat van: V70geRwin op 02-04-2019 11:16:34
Verbaasde mij bij mijn ex KW set ook al over de korte veerweg achter maar het werkt toch prima!

Vind het ook wel opmerkelijk, mijn KW set staat op dit moment op de laagste stand net iets lager dan de auto van KIM mét bussen. Die op maat gemaakte bussen zijn wel een stukje vakwerk, staat er weer mooi bij!

The Volvoboy

Citaat van: Silverarrow op 02-04-2019 18:11:20
Vind het ook wel opmerkelijk, mijn KW set staat op dit moment op de laagste stand net iets lager dan de auto van KIM mét bussen. Die op maat gemaakte bussen zijn wel een stukje vakwerk, staat er weer mooi bij!

Ik denk dat dat komt omdat jij een sedan zonder gastank hebt. Een estate met gastank weegt in de kont echt een behoorlijk stukje meer.

Ik vind 'm keurig staan zo Kornelis, heel mooi! 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjen850

Mooi werk weer man, en idd, hij staat nu mooier.

KIM

Ik ga de bussen even laten voor wat het is. Later gaan we daar nog welk eens mee aan de gang want ik wil de auto nu op orde hebben voor de rode R meeting die snel nadert.
Ik moest even graven, maar een jaar geleden meldde ik het volgende:

Citaat van: KIM op 30-03-2018 20:16:14

Van de week was het zover; de motorkap opnieuw gespoten en een mooie rooie V70 achterklep:

En de V70 handgreep:

Ik moest toen wachten op het rubber van de achterklep en ook die heb ik alweer een paar maanden binnen. Het werd dus hoog tijd dat die klep in de R gaat komen en dus vanavond maar de stoute schoenen aangetrokken en de klep schoongemaakt en voorzien van een vers rubber:

Ook al even met SB T5-R afgesproken dat we volgende week de klep er in gaan hangen (en de oude er uit).

Ook even nieuwe ruitenwisserarmen gemonteerd want de veerkracht was wel erg matig geworden:

De prijs was wel even slikken: Bijna 200 € voor twee armen... Maar goed the lady in Red verdient het, achteraf is ze "still going strong..."

Volgende week dus de achterklep er in en dan kan het 850R logo er weer eens op: Dat is al heel lang geleden...

soumsoum

goed bezig!
Na 560k heeft ie wel wat TLC verdiend
Volvo 855R 1996

KIM

Hmm... Vanmiddag de Volans gemonteerd en zie nu dat er achter echt wel wat af mag:

Na 2 dagen poetsen ziet ie er weer netjes uit. Meteen maar even een mooie lentefoto gemaakt:

850 T5 Freak

Ziet er top uit, kan niet anders zeggen  :D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

KIM

Thnx! Na bijna 12 jaar ben ik nog steeds supertrots op deze auto.
En stiekem rijdt deze nog steeds lekkerder dan de XC.

volvobug

Mooi hoor!

En daar hoef je toch niet stiekem over te doen, dat hij lekkerder rijdt  ;) Mag je gewoon zeggen hier.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

De achterklep: Het vervolg.

Gisteren was SB T-5R hier om mij te assisteren met de wissel van de achterklep in de R:

Na deze actie de achterkleppen naast elkaar gelegd om het nodige om te bouwen alvorens de andere er in te hangen. Dat was toch iets meer werk dan ik had gedacht; vooral omdat de nieuwe klep een V70 klep is geworden kom je er achter dat sommige dingen niet uitwisselbaar zijn. Uiteindelijk de klep gemonteerd en de auto weer gebruiksklaar gemaakt (ruitenwisser en kentekenplaat er op.

De plaat hangt nog iets scheef maar dat ga ik nog oplossen. Gisteren wel geconstateerd dat het sluiten en openen echt ongelooflijk netjes verloopt en dat deze klep zonder bekleding minder rammelt dan de 850 klep. Ook gezien dat het derde remlicht dat in de V70 klep zit niet werkt.

Vandaag eerst maar eens met het derde remlicht aan de slag. Al snel werd een vermoeden bevestigd:

De lampcontrole unit (die dus uiteindelijk de verlichting aanstuurt) is niet voorbereid op het derde remlicht: De witte module komt uit de R en de grijze uit de XC. Toen ik de grijze aansloot in de R werkte het derde remlicht gelijk. Nog een goede lampcontrole unit scoren dus.

Omdat vele achterkleppen na verloop van tijd gaan roesten op de bovenste rand waar de klep rust op het rubber ben ik op zoek gegaan naar een tape die qua materiaal gelijkenissen heeft met het materiaal dat gebruikt wordt voor onze steenslag stickers. De bedoeling is om de rand van de klep te voorzien van een laagje tape.
Vanmiddag vond ik iets bij de automaterialen zaak van HPX: reparatie tape. De tape op de rol is wel wat breed maar dat heb ik aangepast. Nu ziet het er zo uit:

Vooralsnog vind ik het een fraaie oplossing. Eens kijken hoe houdbaar deze constructie is.

Vervolgens de binnenbekleding gemonteerd (ook V70):

En toen werd het langzaam een beetje donker om verder te gaan. Nu de model aanduiding er nog op en de spoiler terug zetten (en de kentekenplaat nog recht hangen).

KIM

Vandaag was het moment om sinds lange tijd de model aanduiding eens terug te plakken. Ik had goede ervaringen met HPX:

Helaas heeft de tape wat teveel foam waardoor de rand moeilijk strak is af te werken. Dus maar eens iets ander proberen: Tesa dubbelzijdige tape voor tapijten. Even beginnen met de R:

Dat beviel beter en dus:

Best een geprul allemaal hoor maar met een bakkie in de zon is het redelijk goed toeven.

Dan volgens de instructie op de klep plakken:

En dan zit de modelaanduiding eindelijk weer eens op de achterklep.

Mooi he?

V70geRwin

Mooi hoor, klaar voor maandag  :eusa_clap: