The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Taranis

Citaat van: KIM op 02-10-2011 22:29:35
Het lijkt me dat een kachel wel tegen wat warmte kan...

De originele standkachels zijn wel wat kleiner dan deze (Deze is voor een SAAB bedoeld geweest en lijkt sterk op een universele Webasto). Die kun je dan op een andere plaats kwijt. Bij de V70N zit 'ie achter het linker voorscherm waar de 850 het koolstoffilter heeft zitten.

Mijn zwager (van wie ik 'm heb) had 'm in de 10V ook op die plek hangen.

Mijn Webasto is destijds door de dealer in de GLT gemonteerd omdat de originele Volvo kachel een te lange levertijd had. Toen werd me verteld dat de plek waar jij 'm nu ook gemonteerd hebt, ook de plek is die Volvo voorschrijft.

Maar ik had natuurlijk geen turbo :)

Waar ie bij de N zit, weten Sander en ik inmiddels heel goed. We hebben komende winter ook nog een klusje :eusa_whistle:

Marc O.

Citaat van: Taranis op 03-10-2011 07:32:17
Citaat van: KIM op 02-10-2011 22:29:35
Het lijkt me dat een kachel wel tegen wat warmte kan...

De originele standkachels zijn wel wat kleiner dan deze (Deze is voor een SAAB bedoeld geweest en lijkt sterk op een universele Webasto). Die kun je dan op een andere plaats kwijt. Bij de V70N zit 'ie achter het linker voorscherm waar de 850 het koolstoffilter heeft zitten.

Mijn zwager (van wie ik 'm heb) had 'm in de 10V ook op die plek hangen.

Mijn Webasto is destijds door de dealer in de GLT gemonteerd omdat de originele Volvo kachel een te lange levertijd had. Toen werd me verteld dat de plek waar jij 'm nu ook gemonteerd hebt, ook de plek is die Volvo voorschrijft.

Maar ik had natuurlijk geen turbo :)

Waar ie bij de N zit, weten Sander en ik inmiddels heel goed. We hebben komende winter ook nog een klusje :eusa_whistle:

Ik zou niet wachten tot het winter is  :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

We kunnen het ding niet testen als het te warm buiten is.
Ik wil de electronica box even uit mijn vader zijn XC halen en dan eens kijken of het wel goed gaat, maar directe start werkt dus niet boven de 7 graden.

Afgelopen voorjaar waren we net te laat met het uitwisselen

Taranis

Citaat van: Marc O. op 03-10-2011 08:51:48
Ik zou niet wachten tot het winter is  :P

Ik wil KIM z'n draadje niet vervuilen (voordat ik ook een ban krijg :evil: ), maar bij een N werkt die kachel boven de 13 graden niet (is dan ook redelijk onzinnig). Ik kan 'm nu dus niet proberen. We hebben gedacht aan koelcel maar met het oog op gezondheid (en gebrek aan zuurstof) besloten maar gewoon even te wachten tot de temperaturen voldoende gedaald zijn ;)

Edit: Sander is sneller ;D Maar uh, 7 graden? Ik dacht 13...
Ik weet in ieder geval wel zeker dat ie boven de 5 graden niet meer automatisch start als de motor niet op temperatuur komt.

KIM

Typisch geval van jammer:

De vrouw belde gisteren al over de lampjes, maar ik had goede hoop dat een reset deze weer voor een tijd uit zouden schakelen. Helaas bleek vanmorgen (had na de reset niet meer gereden) dat de lampjes toch weer aangingen...

Dat wordt dus toch een nieuwe hydraulische unit; De controller is al doorgesoldeerd en de fout geeft aan dat het ligt in de elektrische of mechanische werking van de pomp.

Taranis

En wat kost zo'n nieuwe hydraulische unit?  :-\

Marc O.

Bummer  :-\ Kun je zoiets zelf vervangen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Ik had op de remvloeistofverversmeeting al 1 aangeboden gekregen van Sbv; toen gingen de lampjes voor de eerste maal branden. Ik heb Sbv dus al even op de hoogte gesteld. Waarschijnlijk vraagt hij er niet de hoofdprijs voor.
Het vervangen is wel te doen; het geeft alleen een beetje remvloeistoftroep.

Sbv

wel de hoofdprijs hoor, vakantie moet eruit  ;D

Eerst maar eens kijken of deze goed is en past en of het probleem opgelost wordt.
Eventueel kom ik volgende week wel even op de koffie, dan kunnen we eens kijken wat en hoe

KIM

Is prima.
Ik zal even kijken of er geen andere dingen gepland staan in dat weekend.
Ik verwacht ABS pas nodig te hebben bij gladheid  :eusa_whistle:

elianmars

Taranis

Citaat van: KIM op 13-10-2011 22:37:21
Is prima.
Ik zal even kijken of er geen andere dingen gepland staan in dat weekend.
Ik verwacht ABS pas nodig te hebben bij gladheid  :eusa_whistle:

Die zaterdag (22e) zijn we geloof ik bezig met het ophalen van iets roods uit het land zonder regering :)

KIM

Citaat van: Taranis op 14-10-2011 08:00:36
Die zaterdag (22e) zijn we geloof ik bezig met het ophalen van iets roods uit het land zonder regering :)

Jij en Sbv bedoel je hoop ik?
Of heb ik ergens een hidden agenda?  ;D

Sbv

Citaat van: KIM op 14-10-2011 08:09:19
Citaat van: Taranis op 14-10-2011 08:00:36

Jij en Sbv bedoel je hoop ik?
Of heb ik ergens een hidden agenda?  ;D
zaterdag is vol, zondag kan wel