The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Na de remvloeistofverversmeeting heb ik hier helemaal niks meer gepost. Er is echter wel het 1 en ander gebeurd:

Op de rit naar de verversmeeting toe gingen spontaan TRACS en ABS lampje branden toen ik bijna op de bestemming aan was gekomen. Omdat ik toch in langzaam verkeer reed was ik in staat om het contact een keer uit te schakelen en zo de boel te resetten; helaas...

Sbv heeft volgens mij altijd zijn laptop bij zich, dus daarmee konden we de foutcode uitlezen. Dat stemde mij niet zo vrolijk, want het ging om een elektrische of mechanische storing in de ABS pomp.
Ik wist al dat het niet om een defecte controller kon gaan want die heeft Thuur vlak na aanschaf al doorgesoldeerd. Een nieuwe hydraulische unit is waarschijnlijk niet goedkoop, maar gelukkig kon Sbv me er nog wel 1 leveren voor weinig...

Op de terugreis waren de lampjes ineens uit en tot op heden zijn ze uit gebleven, dus ik laat de pomp nog even voor wat 'ie is.

Gisteren nog begonnen met een leuke nieuwe optie die ik al een halfjaar op zolder had liggen:

De standkachel hangt. Nu moet ik nog slangen voor de koelvloeistof en de branndstof gaan aanleggen + het systeem moet elektrisch nog aangesloten worden. De lastigste klus is in iedergeval geweest, want erg veel ruimte over is er niet in een R met VPB op LPi...

KIM

Nog een paar mooie plaatjes van de R op de 15 jaar R meeting:

knip

heel erg mooi  :eusa_clap:

heb hem vandaag eens in levende lijve gezien. 8)

Jack v

Citaat van: KIM op 02-10-2011 18:45:44
Nog een paar mooie plaatjes van de R op de 15 jaar R meeting:

geweldig mooie foto
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Marc O.

Citaat van: KIM op 02-10-2011 18:42:01
Gisteren nog begonnen met een leuke nieuwe optie die ik al een halfjaar op zolder had liggen:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_8539.jpg

De standkachel hangt. Nu moet ik nog slangen voor de koelvloeistof en de branndstof gaan aanleggen + het systeem moet elektrisch nog aangesloten worden. De lastigste klus is in iedergeval geweest, want erg veel ruimte over is er niet in een R met VPB op LPi...

Helemaal klaar voor een retourtje Noordkaap onder winterse omstandigheden dus :eusa_dance:

Mooie plaatjes trouwens van de R weer trouwens  :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

UserID6342

Lijkt wel genomen ergens in Afrika ;D

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_8496.jpg

Sossusvlei in Namibië (alleen het zand is wit ipv rood)

Sbv

Maak je er nu een gasgestookte kachel van ?

Waar hangt het ding eigenlijk ?

KIM

Hij hangt tegen het schutbord onder de VPB. Bevestiging is aan het schutbord.

Ik gooi de benzinetank altijd vol als ik in Luxemburg of Oostenrijk ben; misschien moet ik nu wat vaker op wintersport   :eusa_whistle:

Sbv

Toch dat ding wat ik dacht dat het was. Is dat de originele plaats ? lijkt me dat het erg heet wordt aldaar.

Vanmiddag helemaal vergeten te kijken eigenlijk hoe het zat

arjen850

Das een mooie upgrade Kornelis :eusa_clap: Heb je nog meer van die leuke dingen op zolder liggen :angel:
Geweldige foto's weer van je R :eusa_drool:
Het blijft echt een eyecatcher :D

)()()sT

Citaat van: Sbv op 02-10-2011 21:33:48
Toch dat ding wat ik dacht dat het was. Is dat de originele plaats ? lijkt me dat het erg heet wordt aldaar.

Ik dacht gisteren uitlaatgassen te ruiken dus snoof met draaiende motor in de buurt van de aansluiting turbo-downpipe. Voor mijn gevoel verschroeide mijn neushaar, dus het is daar best warm ;D
Ik weet ff niet waar dat ding in mijn 850 hangt, onder de auto dacht ik. Tegen het schutbord lopen alleen wat leidingen.

arjen850

Citaat van: )()()sT op 02-10-2011 21:38:12

Ik dacht gisteren uitlaatgassen te ruiken dus snoof met draaiende motor in de buurt van de aansluiting turbo-downpipe. Voor mijn gevoel verschroeide mijn neushaar, dus het is daar best warm ;D
Ik weet ff niet waar dat ding in mijn 850 hangt, onder de auto dacht ik. Tegen het schutbord lopen alleen wat leidingen.

Dus die haren ben je nu ook al kwijt? ;D

)()()sT

Ja, misschien de oplossing voor Sem. Ik herinner me zijn recente klaagzang over zijn neushaargroei ::) ;D

KIM

Vanmiddag helemaal vergeten te kijken eigenlijk hoe het zat

Het lijkt me dat een kachel wel tegen wat warmte kan...

De originele standkachels zijn wel wat kleiner dan deze (Deze is voor een SAAB bedoeld geweest en lijkt sterk op een universele Webasto). Die kun je dan op een andere plaats kwijt. Bij de V70N zit 'ie achter het linker voorscherm waar de 850 het koolstoffilter heeft zitten.

Mijn zwager (van wie ik 'm heb) had 'm in de 10V ook op die plek hangen.