The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Korte rubber slang aan de achterkant motorblok aan de distrie kant ?

KIM

Nee, zit aan de voorzijde van het subframe.
Maar morgen gaat 'ie gewoon even op de brug om e.e.a. te lokaliseren.

Eigenlijk wil een lekkende waterppomp er bij mij ook niet zo in, dus dat expansievaatje ga ik zeker even bekijken.

Ludo

arjen850

Kornelis, bij mij was het de kachelslang bevestiging boven de bak op het blok, kun je heerlijk bij en lekt alleen op druk.
Heb naast die van mij al 2 850 ers gehad met hetzelfde probleem. Is het proberen en controleren waard. Zowiezo is het op druk zetten van het systeem een goed controlle methoden.

KIM

Expansievaatje kan ik uitsluiten: mooi droog.
Vanmiddag maar op de brug.

Radiator was ook mijn eerste gedachte ludo, alleen de plaats waar het lekt stemt voor mijn gevoel niet overeen met de radiator.
Vanmiddag weet ik vast meer.

@arjen: Op druk zetten doet 'ie vanzelf; ga maar een stukje rijden  ;D

mehn

Ik heb dat ook gehad, De eerste keer had ik water onder de de auto t.h.v. de rechter koplamp. Toen ik ging zoeken bleek het tuitje van het expansievat lek te zijn IN het dunne slangetje. De koelvloeistof liep langs het tankje omlaag langs de kokerbalk in de kunststof beschermbak onder de auto. Daar verzamelde het zich en op een gegeven moment druppelde het uit de bak op de grond.

Later heb ik nog eens de radiator lek gehad aan de bijrijderskant. Dat kon je duidelijk aan de radiator zelf zien.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Het is uiteraard de waterpomp  :evil:

KIM

@Mehn: Ik heb vanmorgen het tankje losgehad; slangetje en expansievaatje beiden droog.

@elianmars: Het zou inderdaad wel vervelend zijn mijn ongelijk in dezen toe te moeten geven  ;D

arjen850

Citaat van: KIM op 31-08-2011 07:32:40
Expansievaatje kan ik uitsluiten: mooi droog.
Vanmiddag maar op de brug.

Radiator was ook mijn eerste gedachte ludo, alleen de plaats waar het lekt stemt voor mijn gevoel niet overeen met de radiator.
Vanmiddag weet ik vast meer.

@arjen: Op druk zetten doet 'ie vanzelf; ga maar een stukje rijden  ;D

Klopt, alleen is het tijdens rijden een beetje moeilijk controleren onder de kap ;D

arjen850

Citaat van: KIM op 31-08-2011 11:39:05
@Mehn: Ik heb vanmorgen het tankje losgehad; slangetje en expansievaatje beiden droog.

@elianmars: Het zou inderdaad wel vervelend zijn mijn ongelijk in dezen toe te moeten geven  ;D

Wel eens goed als jij ook eens met de billen bloot gaat :evil: ;D

KIM

Citaat van: arjen850 op 31-08-2011 13:17:25

Weet je hoe ze dat noemen?

Leren

arjen850

Citaat van: KIM op 31-08-2011 15:32:41
Citaat van: arjen850 op 31-08-2011 13:17:25

Weet je hoe ze dat noemen?

Leren

I Know :-[ Gelukkig ben je nooit te OUD om te leren he ;D

KIM

Helaas voor je Arjen, dit was gelukkig geen leerproces.
Vanwege de locatie wel de distributiekap eraf gehaald, maar dat was het dus niet.

Het thermostaathuis / de temperatuursensor vertonen de nodige roze sporen, dus die gaan we beiden maar vervangen. Gelukkig zit V.O.M.D. net om de hoek. Heb met de eigenaar nog wel een gesprekje gehad over waterpompen.

Taranis

Mooi dat 't meevalt. Hoe graag ik ook gelijk had gekregen ;D , zou 't wel zuur zijn als de boel weer open had gemoeten. Thermostaathuis wisselen is zo gebeurd :)

KIM

Ach, het valt wel mee hoor zo'n distributie.
Met die olielekkage heb ik 'm er geloof ik 2x vanaf gehad.

En in dat gesprekje bij V.O.M.D. kreeg jij gelijk. Het is gewoon zo dat mijn ervaring anders is en daar vaar ik op.