The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Zo, het lijkt erop dat na het vervangen van de radiator de olie wegblijft. Ik moet nog wel het koelvloeistoftankje een keer reinigen maar ik durf wel voorzichtig optimistisch te worden. Na de vakantie maar eens alle koelvloeistof en het tankje vernieuwen (de huidige koelvloeistof is gefilterd); dan kan ik een paar slangen, waarvan ik heb gezien dat ze niet helemaal jofel zijn, ook vernieuwen.

De motorkap moet ik nog steeds mee terug, de pest is alleen dat ik daar een vrije dag voor moet opnemen en dat gaat niet gemakkelijk. Het is nog wel steeds hetgeen me een ietwat bedompte stemming over de auto geeft.

Sbv

Goed nieuws voorlopig dat het probleem met olie opgelost is. Hopelijk blijft het nu weg en kunnen jullie gerust op vakantie

arjen850

Citaat van: KIM op 30-04-2012 11:51:02
Zo, het lijkt erop dat na het vervangen van de radiator de olie wegblijft. Ik moet nog wel het koelvloeistoftankje een keer reinigen maar ik durf wel voorzichtig optimistisch te worden. Na de vakantie maar eens alle koelvloeistof en het tankje vernieuwen (de huidige koelvloeistof is gefilterd); dan kan ik een paar slangen, waarvan ik heb gezien dat ze niet helemaal jofel zijn, ook vernieuwen.

De motorkap moet ik nog steeds mee terug, de pest is alleen dat ik daar een vrije dag voor moet opnemen en dat gaat niet gemakkelijk. Het is nog wel steeds hetgeen me een ietwat bedompte stemming over de auto geeft.

Zo echt wel, ben er blij van :eusa_dance: Ik zou zeggen, geniet van de vakantie jullie, en daarna komt die motorkap wel, is gewoon garantie, anders gaan we eens even op bezoek bij die spuiter ;)

Ewout Schalkwijk

Dus je komt in september? ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Heb de dagen iig al opgenomen Ewout...

UserID6342

Klinkt goed Kornelis !  Mooi dat het eens een keer op de eenvoudige manier kan.

Dat komt ook goed joh !  Een beetje spuiter zal zich niet laten kennen in deze en anders is een bezoekje ook nooit verkeerd natuurlijk ;D.  Fijne vakantie en geniet er van.

KIM

Zo, terug van 2 lekkere weekjes Frankrijk.
Eigenlijk gaan we elk jaar wel 2 weken naar het huisje van mijn ouders in lodève. Vorig jaar was dat in het najaar; nu dus in het voorjaar. We konden ook wel wat zonlicht gebruiken. Bovendien leek het koelsysteem van de R weer helemaal in orde. Ik voelde me dus weer goed genoeg om een flinke trip te gaan rijden met de meest fijne reisauto die ik ken.
Omdat op zondag over het algemeen weinig vrachtverkeer rijdt, vind ik dat wel een ideale dag om te rijden; we reden dus weg op 6 mei: Een ritje van 1166 km. Een mooi ritje om de cruise control dus weer eens te gebruiken, anders raakt die alleen maar vastgekoekt. Bovendien hebben ze in Frankrijk tegenwoordig meer flitspalen per 100 km staan dan in Nederland, dus aan de snelheid houden was wel nodig. De heenrit verliep spoedig: 11 uur rijden.
En nog steeds geen olie bij de koelvloeistof. Wel zag ik dat het expansievaatje lek is geraakt, dus gelijk sbv maar even ge-SMS't dat hij dat voor mij kon gaan bestellen, tesamen met de intercoolerslangen; ze zweten me iets teveel naar mijn zin.
In Lodève aangekomen, hebben we zegge en schrijve 1 dag wat minder weer gehad, maar voor de rest stralend mooi weer. Zo ziet het er dan uit:

In het voorjaar is de natuur er ook erg mooi, alhoewel ook daar het voorjaar lang koud is geweest. Extreem koud zelfs, want alle mimosa bomen en palmen daar in de omgeving zijn kapot gevroren deze winter. Voor het huis stond een pracht van een mimosa, maar op de foto is deze inmiddels omgezaagd want deze was totaal verwoest. In Agde en Sête zijn er ook veel palmen die deze zomer niet meer groen gaan worden... Maar het voorjaar levert mooie natuurplaatjes op:

Zo jammer alleen dat die rothond de boel weer moet verpesten...  ;D
Zelf ben ik qua fotografie wel gek op deze natuur, maar ook op foto's van achtergelaten wrakken. Die heb je in Frankrijk best veel en dat levert echt hele mooie plaatjes op:

Ook rijden we heel veel in de rondte daar en vinden vaak leuke plaatsjes:

Tsja, en wat doe je dan:

Mijn ouders waren eerder naar Frankrijk afgereisd, want samen zouden we het huis weer eens lekker in de verf gaan zetten. Zodoende sprak mijn vader op de markt daar met een Engelsman (met een T-5) die ik al vaker had gesproken. Hij wist mijn vader te vertellen dat zijn Engelse vriend ook een rode R had en graag eens een praatje met mij wilde maken. Toen ik dezelfde Engelsman sprak op de markt, gaf hij mij het telefoonnummer van zijn vriend. Ik belde de man op en we spraken gelijk af voor een mini-meet op de volgende dag. Hij vertelde me dat hij ook een bijzondere R had.
Zijn rode R (met licht interieur) is ooit van Jeremy Clarkson geweest een heeft derhalve gefigureerd in een aantal oude Top-Gear afleveringen. De Auto stond bekend als "The Terminator".
De auto had volgens de eigenaar wel flink wat TLC nodig en dat kon ik wel beamen:

Wat wel leuk is, dat de huidige eigenaar er private plates op heeft zitten. Hij vertelde mij dat de K absoluut een noodzakelijk kwaad is op de plaat, maar als je goed kijkt staat er: K 850R. De beste man kwam om 15.00 uur en ging pas weer weg om 20.00 uur. Het was dus reuze gezellig. Ik had mijn laptop met BrickDIAG en VOL-FCR mee, dus ik kon meteen een foutcode wissen en de servicelamp resetten. Hij was blij een contact te hebben gevonden, want hij is nog op zoek naar wat onderdelen en het nodige advies.
Al met al een heerlijke vakantie, ook voor Kobus. Kijk hem eens blij zijn:

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

arjen850

Zucht..... Wat gaaf zeg, en het ziet er naar uit dat jullie pracxhtig weer hebben gehad..
Wat omtzettend leuk dat je die rode R daar bent tegengekomen, super dat je daar foto's van hebt :eusa_clap:
Ik heb het netjes geheim gehouden he? :angel: ;D

Vulk

Vakantie zoals vakantie hoort te zijn. :)

UserID6342

Fijn om te lezen dat jullie het fijn hebben gehad Kornelis en wat een mooie foto's weer  :eusa_clap: Maar wat is dit voor een rood achtergelaten wrak ? :evil: ;D ?

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_9322.jpg

)()()sT

Jammer dat Arjen er niet was, had ie even kunnen patseren over zijn lichte interieur ;D
Leuk verslag, super foto's en niet geheel onbelangrijk: fijn dat de 850 zich goed gehouden heeft 8)

Sbv

Hele mooie plaatjes. Fijn dat jullie een goede vakantie gehad hebben en ook dat de 850 zich netjes gedragen heeft

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Citaat van: Dirk342 op 19-05-2012 07:09:05
Fijn om te lezen dat jullie het fijn hebben gehad Kornelis en wat een mooie foto's weer  :eusa_clap: Maar wat is dit voor een rood achtergelaten wrak ? :evil: ;D ?

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_9322.jpg

Dat rode wrak ken je wel. Dat roodbruine wrak weet je toch ook wel?