The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Tsja, er gebeurt hier niet veel en dat is goed. De R rijdt gewoon lekker zijn kilometertjes weg. De stand staat inmiddels op 456.000 en het torretje loopt nog fantastisch.

Vandaag heb ik me toch maar even met de R bezig gehouden want van de week was Yits zijn comfortmodule aangekomen. Ik had al een VW comfortmodule (met dank aan Maruska) maar ik vind deze oplossing toch wat fraaier. Bovendien kan de comfortmodule nu gewoon naar de 740 want met name Marjolein is er zo aan gewend geraakt dat ze in de 740 ook denkt een comfortmodule te hebben.

Behalve het 4x knipperen van de module zag ik vandaag dat de comfortmodule nog meer winstpunten kent. Misschien dat jullie de eerste al kunnen zien:

Voortaan branden er LEDjes achter het symbool, maar ook achter de schakelaar. Ik vind persoonlijk dat Volvo de schakelaar in den beginne zo had moeten afleveren want dit zorgt ervoor dat je de schakelaar gemakkelijker kunt vinden.
Het andere winstpunt is de defecte lamp herkenning. Na installeren merkte ik een te hoge knipperfrequentie aan de rechterzijde op. Het bleek dat de zijknipper slecht contact maakte; dit was in de oude situatie niet herkend als zodanig.

Ik schrok in eerste instantie wel een beetje want de knipperfrequentie van de alarmlichten en linkerzijde was bijzonder te noemen. Klik maar op onderstaande filmpjes om dit te zien:

https://youtu.be/vspbUXJe17Q

https://youtu.be/kVCgQy3pB9I

Na het starten van de moto verdween dit ineens. Was dit de inleerfunctie? Misschien een gevalletje RTFM?

Het zorgde er wel voor dat ik de knipperlichten eens aan een grondig contact onderzoek heb blootgesteld. Omdat de knipperlichtunits er uit moesten om er fatsoenlijk bij te kunnen heb ik de knipperlichtunits van Dielie (US knipperlichten) eindelijk eens in gezet. Staat best goed toch?:

Het zijn zwaar beschadigde units, alleen bedoeld om te kijken hoe het staat, dus ik denk dat ik maar eens een setje moet gaan bestellen.
Oh, ja de auto was best vies zoals je kunt zien, dus ik heb m gelijk maar weer even gewassen. Ook heb ik de kogels van de achterklepdempers maar even een likje vet gegeven; het gepiep begon me onderhand wel een beetje te storen...

Binnenkort maar eens de nieuwe Nokians om de Titans leggen, dan ben ik voorbereid op het kouder wordende weer.

elianmars

US knippers staan zeker goed!  8)

Bouke

Citaat van: elianmars op 17-11-2013 19:40:55
US knippers staan zeker goed!  8)
Ja dat staat idd mooi

)()()sT

Netjes! Apart zeg, die knipperfrequentie ???
Ik heb daar bij de V70 module geen last van gehad. Hij tikt wel ietsje anders t.o.v. origineel ;)

Hiker

Hij was en blijftcerg mooi!

Is ergens de Yits -upgrade terug te lrzen?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Julian

USA pinkers staan de rode erg goed!
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

The Volvoboy

Ik heb vandaag ook mijn comfort-module mogen ontvangen. Yits heeft hem persoonlijk in m'n originele behuizing gezet ;D Kan niet wachten om hem te monteren 8)

USA knippers staan echt heel mooi :D Heb je er witte of oranje duplo lampjes in?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Zeer respectabele kilometerstand voor een turbo!
Is er al iets gebeurd aan het blok in al die tijd? Enig idee wat je gaat doen als het blok er geen zin meer in heeft?

elianmars

Er staat een blokje in de hoek van de schuur te wachten. Moet nog even gereviseerd worden en mag dan ooit in de R gehangen worden.

Toch, Cornelis?  ;D

razorx

Citaat van: KIM op 17-11-2013 19:19:59
..

Na het starten van de moto verdween dit ineens. Was dit de inleerfunctie? Misschien een gevalletje RTFM?
..
;D
Bij een te lage boordspanning of slechte kontakten naar de connector op de unit gebeurt dit.
Dat is de laatste hidden feature, meer zijn er niet. ;)

Taranis

Staat best goed toch?:

Ik vind van niet :eusa_shhh: maar zolang jij er maar blij mee bent toch? :)

Die verlichte alarmschakelaar is inderdaad wel een handige upgrade :eusa_clap:

KIM

Citaat van: Vulk op 17-11-2013 21:19:48
Zeer respectabele kilometerstand voor een turbo!
Is er al iets gebeurd aan het blok in al die tijd? Enig idee wat je gaat doen als het blok er geen zin meer in heeft?

Helemaal niets; is nog geheel origineel. Hetzelfde geldt voor de automaatbak. Bij 210.000 is er LPG ingekomen; vrijdag ga ik voor de 2e keer de olie laten verversen van de LPi pomp.
Zoals Marcel al zei, heb ik een reserveblok en bak liggen. De bak is gedeeltelijk gereviseerd; de motor ben ik mee bezig. Ik ben even moed (en vooral geld) aan het verzamelen om de kop te gaan reviseren.

KIM

Citaat van: razorx op 17-11-2013 21:39:20
..

..
;D
Bij een te lage boordspanning of slechte kontakten naar de connector op de unit gebeurt dit.

Hoe laag is te laag?
Ik heb geen problemen met starten.

KIM

Citaat van: The Volvoboy op 17-11-2013 19:56:26
Ik heb vandaag ook mijn comfort-module mogen ontvangen. Yits heeft hem persoonlijk in m'n originele behuizing gezet ;D Kan niet wachten om hem te monteren 8)

USA knippers staan echt heel mooi :D Heb je er witte of oranje duplo lampjes in?

Nog helemaal leeg...
Als ik ze aanschaf, ga ik voor de innocenti methode; duplo LED met witte stadslichten en oranje knippers ineen.

razorx

Citaat van: KIM op 17-11-2013 22:25:52
Citaat van: razorx op 17-11-2013 21:39:20
..

..
;D

Hoe laag is te laag?
Ik heb geen problemen met starten.
Kan ook kontaktovergangsweerstand bij de connector van de unit zijn hoor. ;)
In spanning kan ik het zo even uit mijn hoofd niet zeggen. In stroom wel.
Als de stroom onder de 3/4 van de normale belasting komt. zit je in het randgebied.