The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 13-12-2013 08:12:11
Dat is dan toch de kachelmotor van de 019 die je nu in je auto hebt zitten? Die van OF was toch kapot? Of ben ik mis? :)

Als de kachelmotor een groenige ventilator had, dan was die van de 019. Die van mij was helemaal zwart. Die was al een paar keer niet 'gestart'. Die van de 019 deed het prima, maar ik wilde het gewoon goed opgelost hebben.

Alleen Kornelis weet het. Of hij heeft ze allebei mee genomen, maar dat weet ik niet meer.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 12-12-2013 20:09:26

Die bouten bij de Volvo draagarmen zijn wel van piskwaliteit, ze breken af voordat ze goed vast zitten  ;D.

;D

Ik zal het ook nooit meer vergeten. Hmmmmmm.........KNAK...........k*t!!!!

KIM

Het was dezelfde ventilator als op de foto. Ik weet niet of dat in jouw ogen groenig is?
Ik heb maar 1 ventilator meegenomen.

In ieder geval was het geen originele Volvo, getuige het weggeslepen Volvo logo op het huis.

KIM

Citaat van: elianmars op 13-12-2013 08:50:43

Die bouten bij de Volvo draagarmen zijn wel van piskwaliteit, ze breken af voordat ze goed vast zitten  ;D.

;D

Ik deel jullie ervaring niet. Ik heb ze zo strak als mogelijk aangedraaid. In ingeveerde toestand natuurlijk...

elianmars

Citaat van: KIM op 13-12-2013 08:53:22

Die bouten bij de Volvo draagarmen zijn wel van piskwaliteit, ze breken af voordat ze goed vast zitten  ;D.

;D

Ik deel jullie ervaring niet. Ik heb ze zo strak als mogelijk aangedraaid. In ingeveerde toestand natuurlijk...

Dat KNAK, etc. gebeurde bij mij in de werkplaats. Ik heb het zelf nooit voor elkaar gekregen, maar Stefan wel. Hij kent zijn eigen kracht niet  ;D

StefanCJ

Citaat van: KIM op 13-12-2013 08:53:22

Die bouten bij de Volvo draagarmen zijn wel van piskwaliteit, ze breken af voordat ze goed vast zitten  ;D.

;D

Dan eet je te weinig spinazie.

;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 13-12-2013 08:52:21
Het was dezelfde ventilator als op de foto. Ik weet niet of dat in jouw ogen groenig is?
Ik heb maar 1 ventilator meegenomen.

In ieder geval was het geen originele Volvo, getuige het weggeslepen Volvo logo op het huis.

Ah ja, foto stond op de pagina ervoor. Da's die van de 019. Die deed het op zich prima. Maar blijkbaar was die dus al eens vervangen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

;D

Dikke eensch ;D.  Daarom staat hier ook altijd de beruchte (inmiddels) blauwe bak waar altijd deze bouten nog in liggen.  Ook van die fijne bouten zijn degene die door de fusee en veerpoot gaan, breken hier ook geregeld ;D

KIM

2013

31december: Altijd een mooi moment om een samenvatting van de kosten van de R weer te geven. Sinds twee jaar gebruik in de app "Fillpro" dat me in staat stelt om de kosten bij te houden.

Brandstofverbruik
Afgelopen jaar heb ik minder dan normaal gereden. Als je 3 maanden niet zelf mag auto rijden dan is dat opzicht wel logisch. In plaats van de gebruikelijke 40.000 km, heb ik dit jaar daarom "slechts" 26.158 km gereden en daarbij 3657 liter LPG verstookt. Dat komt neer op een gemiddeld verbruik van 1:7,2. Dat is dus gelijk aan vorig jaar. Misschien dat het verbruik volgend jaar iets beter wordt, want ik merk door de montage van nieuwe uitstroompijpjes van de LPi injectoren toch een ietwat dalend verbruik.

Een auto met LPi start op benzine, dus ik heb ook nog wel wat benzine verbruikt (ook in landen waar geen LPG verkrijgbaar is). Ik heb in totaal 178 liter benzine verstookt. Dat komt dan neer op 1:142.

LPG heeft me € 2406,- gekost
Benzine heeft me € 305,- gekost
Verzekering en wegenbelasting heeft me € 1994,- gekost

Onderhoud
Ik heb dit jaar een distrubutiewissel gedaan, inclusief ontsteking. Ook heb ik in december de draagarmen nog vervangen. Dit komt neer op € 945,00
Het Lpi onderhoud even apart: € 149,00
Ook heb ik dit jaar twee nieuwe winterbanden en 1 nieuwe zomerband aangeschaft: € 424,00
En ik heb nog wat tooltjes aangeschaft:   € 180,00
Totaal: € 1698,-

Totaal
€ 2406 + € 305 + € 1994 + € 1698 = € 6403,- over 26.158 km.

Kilometerprijs 2013 was dus € 0,25 / km

Dingen die afgelopen jaar gebeurd zijn, maar niet opgelost / vanzelf verdwenen
Op 18-01-2013 kreeg ik te maken met de melding: 2-3-1 fuel trim partial load. Ik heb uiteindelijk nog 2 keer de foutcode moeten resetten en sinsdien is de storing weggebleven.

Op 02-02-2013 maakte ik melding van wat vettigheid tussen bak en motor. Vermoeden was de krukaskeerring. Ik heb de boel scherp in de gaten gehouden maar het blijft bij wat zweten: Geen reden vooralsnog om de krukaskeerring te gaan vervangen.

Op dezelfde datum deed ik ook mijn relaas over de Webasto. Hij doet het nog steeds niet, maar ik heb via het werk contacten opgedaan met Webasto en op die manier kan ik wellicht aan een waterpomp komen. Ik heb wel alvast de beschikking over een werkplaatshandboek, dus kan nu waarschijnlijk wel de pomp uit elkaar krijgen.
En dan nog de reservemotor. Daar is na de zomer eigenlijk niet veel meer aan gebeurd. Hoeft ook niet want het heeft geen haast. Kleppen zijn inmiddels wel beoordeeld en goed bevonden; hooguit opnieuw inslijpen. Toch blijf ik vasthouden aan het idee om nieuwe uitlaatkleppen te monteren.

Op de planning voor komend jaar
2 Zomerbanden
Uitlijnen
Volledig gereviseerde achteras
Wellicht wat onderdelen / revisies aan de reservemotor

En natuurlijk zal er nog wel het nodige andere bij gaan komen...

Fijne jaarwisseling allemaal!

t_w

Leuk, zo'n samenvatting!

Je maakt (normaal) best kilometers met de auto, waar staat de teller ondertussen op?

Bouke

Mooi jaar verslag  :eusa_clap: van een mooie rooie, nee jij niet Kornelis ;D

KIM

Hij staat op 459.000 en nog wat.
In het nieuwe jaar zet ik m dus op 460.000.

Ewout Schalkwijk

Mooi lijstje. Ik registreer wel veel, maar zoveel ook weer niet. Ik ben iets te ADHD om dat zover uit te werken in de toekomst.

Ewøut

rifwachter

Wat bedoel je met LPI onderhoud?

Ik heb namelijk geen idee of dit geweldige systeem onderhoud behoeft.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Olie van de LPi pomp verversen ;) En tevens zijn een aantal uitstroompijpjes opnieuw vastgezet.
...The Nile isn't just a river in Africa...