The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ik vraag me dat ook altijd af als ik de haak erop klik, als je je bedenkt dat de aanhanger of caravan aan een "pal" hangt in dat ding  :eusa_shifty:
Zo'n origineel kapje doet wel iets; de bevestiging is bij mij nog steeds vrij schoon en netjes in het vet.

Sbv

Ik krijg de kogel op de V70 er slecht op en af. Heb deze nu maar laten zitten.

Kwa banden ga ik zelf voor Michelin

Taranis

Citaat van: Sbv op 23-03-2014 20:33:39
Ik krijg de kogel op de V70 er slecht op en af. Heb deze nu maar laten zitten.

Erop gaat wel. Eraf is een drama. Al eens met de voorhamer gedaan, nu besloten dat ie dan maar lekker blijft zitten. Binnenkort een tokkie-tennisbal erop en klaar is de gezinsbak :D

KIM

De aanhanger is ongeremd. Ik heb geen mogelijkheid die dikke staalkabels ergens anders om te hangen dan de haak.
Met de caravan is dat beter geregeld. De losbreekbeveiliging kan aan het sleepoog van de auto.

Het was wel een beetje beschamend momentje voor me. Ik beloof plechtig dat het niet meer zal gebeuren. Voortaan Marjolein gewoon laten wachten  ;D

Boeijke

Citaat van: KIM op 23-03-2014 21:21:56
De aanhanger is ongeremd. Ik heb geen mogelijkheid die dikke staalkabels ergens anders om te hangen dan de haak.
Met de caravan is dat beter geregeld. De losbreekbeveiliging kan aan het sleepboot van de auto.

Het was wel een beetje beschamend momentje voor me. Ik beloof plechtig dat het niet meer zal gebeuren. Voortaan Marjolein gewoon laten wachten  ;D

sleepboot?  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Boeijke op 23-03-2014 21:33:02
Citaat van: KIM op 23-03-2014 21:21:56
Met de caravan is dat beter geregeld. De losbreekbeveiliging kan aan het sleepboot van de auto.

Het was wel een beetje beschamend momentje voor me. Ik beloof plechtig dat het niet meer zal gebeuren. Voortaan Marjolein gewoon laten wachten  ;D

sleepboot?  ;D

damn you autocorrect

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Boeijke

Ach, in theorie is de 850 toch een soort van sleepboot op dat moment.
Dus ergens klopt het wel weer.  ;)

razorx

Herken dat wel van die trekhaken. Ben niet meer zo weg van die afneembare exemplaren. Of wél een echte trekhaak, of niet.
Tja. Nare banden. Ook heel herkenbaar. Dan wil je het liefste dat ze zo snel mogelijk op zijn. Voor een bandendiscussie is geen plaats in dit mooie topic, maar ik begrijp wat je bedoelt. ;)

Bouke

Ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad eigenlijk, maar ook ik heb mij wel is vergist met aankoppelen. Toen ik weg reed pleurde de aanhanger er af maar bleef wel hangen aan de staalkabel pfff gelukkig. Altijd controleren of alles echt goed zit, het loont echt.

pwberg

Is me ooit gebeurd dat ik de hut verloor (gelukkig zonder verdere schade en/of slachtoffers) en geloof me, tenzij de rukpukkel / dissel afbreekt gebeurd me dat geen 2de keer.

Ben bijna dwangmatig met het controleren of alles goed zit....  :eusa_whistle: :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Wouter76

Ik draaide bij de caravan het disselwiel na aankoppelen weer even wat omlaag zodat de trekhaak even opwaarts getrokken word, als die test slaagde was dat voor mij destijds afdoende bewijs dat de caravan er goed aanhing.

Scheelt weer in rug belasting.

KIM

Sinds de bandenwissel achter heb ik last van een zweven de achterkant. Dit levert een erg onzeker richtingsgedrag op, zeker bij snelheden boven 100 km/h. Omdat de constatering gelijk na de bandenwissel was, heb ik de banden de schuld gegeven maar het is te erg om in de banden te zitten (dit werd ook door Ewout bevestigd die een beetje schrok van de voertuig reactie).

Dat was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Ik had als vingeroefening al een achteras voor Ewout samengesteld en deze afgelopen maandag gemonteerd, dus heb nu de oude as van Old Faithfull liggen om te prepareren voor de R. En omdat ik het voor de hemelvaart allemaal klaar wil hebben, ben ik gisteren maar aan de slag gegaan met het demonteren van de as van Old Faithfull:

Deze ging niet zo eenvoudig als de eerste as. Een van de bouten zat volledig vastgerot in de steun van het ophangrubber. Ik had de boutkop al krom gedraaid:

De rest maar weggeslepen, anders komt het opgangrubber niet tussen de as uit:

De "oren" heb ik nu niet geboord, maar met de tool net zo lang getrokken tot ze er uit kwamen:

Dat was wel een ware krachttraining, want daar mag je een paar slagen met de ratel voor maken. Helaas is de spindel van het tooltje inmiddels ook niet zo recht meer...

In een avondje de boel uit elkaar:

Vandaag even bij de poedercoater geweest voor een prijsopgave, maar dat gaat m niet worden. Samen met het stralen kost dat net zoveel bijna als een setje velgen op laten knappen. Ik bewaar dat geld dus wel voor de Titans.
De as wordt dus mooi in de hammerite gezet en er komen allemaal nieuwe bouten en rubbers in. Ook de remleidingen zullen worden vervangen, de remklauwen gereviseerd, nieuwe schijven gemonteerd en nieuwe wiellagers worden gemonteerd. Het belangrijkste van alles is dat ik ook een nieuwe set nivomats heb besteld. Helaas zijn de blauwe niet meer leverbaar, dus ik zal met bussen moeten gaan werken.

Persoonlijk vind ik dit wel slecht van Volvo; een merk dat prat gaat op zijn lange levensduur. Ik vind dat je onderdelen voorziening daar ook op aangepast hoort te zijn, kijk eens naar Mercedes; daar weten ze hoe het moet.

UserID6342

:eusa_clap: :eusa_clap: Lekker klusje heb je weer te pakken Kornelis...... Vind het altijd een vreselijke schijtklus, maar zo los (onder de auto vandaan) is het best te doen allemaal.  Verstandig dat je meteen echt alles vervangt !

Ewout Schalkwijk

Vreemd dat die bouten zo vastgerot zaten. De 019 was er in principe slechter aan toe. Dus toch Hammerite.  :o

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein