The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Twee keer balen dus! Neem je tijd zou ik zeggen!

leons850

Jeetje wat een verhaal Kor...
Wat moet er eigenlijk nog gebeuren aan de XC ik denk dat ik daar overheen heb gelezen?
Nu er een aantal mannen op vakantie zijn wil ik je eventueel ook wel helpen met één en ander, zodat die weer snel mobiel is. Met de R staat het aanbod uiteraard ook hoe wel ik begrijp dat dat iets meer marge heeft.

Wat betreft je rug, sterkte.
Verder geen verstand van ik hoop daar nog heel lang te jong voor te zijn.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

De XC staat bij de gasinbouw. Ik hoop m vandaag op te halen. Als het niet lukt, krijg ik voor het weekend van ACA een leenauto.
De XC heeft nog een lichte lekkage op de bakkeering maar dat is niet super ernstig.

Morgen maar even kijken bij wat autootjes dan is de druk tenminste weg. Geen auto is wel erg lastig...

Taranis

Balen Kornelis! Helaas komen de 850/x70's wel op een leeftijd dat je haast een 3e auto nodig hebt om te zorgen dat er in elk geval altijd 2 auto's rijden...

Lunadust

Mooi prut allemaal Kor,

Maar als je goed naar je lijf luistert en lekker je tijd kan nemen komt deze met de hulp van het forum wel weer tot leven.
Zou mooi zijn als dit de eerste rode R word die de klok rond gaat.

Techneut, geen dichter.

UserID6342

Citaat van: KIM op 05-02-2016 08:33:33
Helaas wel ja Joost.
Enige fatsoenlijke kop die ik heb liggen is degene uit Rutgers sloper. Die heb ik uit elkaar gehaald.
Dan dus beter de kop van Adriaan gebruiken...

Citaat van: KIM op 05-02-2016 08:33:33
Het is natuurlijk ook zo dat elke noodoplossing geld kost. Ik zoek naar de methode die me ook geen onnodig werk kost en dat is om for the time beeing even een klein autootje aan te schaffen. Voor het langere reiswerk heb ik vandaag of morgen de XC weer tot mijn beschikking.
Deze begrijp ik niet... Een ander tijdelijk, autootje kost ook minimaal een rooitje.  Als je het ding tzt kunt verkopen tegen dezelfde prijs, is er niets aan de hand.  Maar dan moet je nog steeds aan het R blok beginnen...

Een ander kopje erop (in dit geval die van Adriaan want die ME 7 kop is uit elkaar, alhoewel deze met wat aanpassingen wel had gepast, een setje kopbouten en een koppakkingset + distri riem kost max 400 origineel. Dit kan voor een kleine 200-300 met imitatie spul.  Voordeel is dat je binnen 1 dag weer kunt rijden met de R, meer tijd hebt om het blokje goed klaar te maken en tegen een geringer bedrag als een ander tijdelijke auto kopen...  Immers een rooitje of max 300 scheelt nogal een beetje in mijn ogen...

KIM

Vandaag het besluit genomen: Ik ga voor de, door Dirk genoemde, methode waarbij een 2e hands kop wordt gemonteerd. Als ik daar 50.000 km verder mee kom, heb ik het andere blokkie wel gereviseerd.
Dus een kopset, bouten (heb ik nog liggen) en een nieuwe riem. Ook pak ik de CV maar even mee voor de zekerheid: de boel ligt dan toch los.

Even een vraagje aan de kenners: Ik had ergens gelezen dat de kopset van Victor Reinz erg goed is. Kan ik die gaan bestellen of adviseren jullie anders?

Sbv

Vraag Ronald maar naar de geweldige Victor Reinz spullen. Troep zal de samenvatting zijn

KIM

Belletje met Koert dus...

Taranis

Als jij iets in de kopset van Victor Reinz weet te vinden wat wel goed past, hoor ik het graag. Ik heb alles terug gebracht (samen met Ewout) en m'n geld terug gevraagd en gekregen. Daarna plechtig beloofd dat ik geen imitatierommel meer ga monteren om welgeteld 4 tientjes uit te sparen.

Verstandig besluit om er even een andere kop op te pletteren for the time being, altijd goedkoper dan een 3e auto die ook gewoon onderhoud vraagt.

UserID6342

Origineel kost de pakking tussen de 60-70 euro in Nederland, via Ebay rond de 60 dollar te verkrijgen.

Voor imi is Elring en Goetze vrij goed en zeer zeker betaalbaar.  Beter als die Victor Reinz zooi...

Piet

Koppakking zou ik echt nooit anders dan origineel willen.

)()()sT

Hoe is het met de XC trouwens?

KIM

Vandaag de eerste keer getankt. 1:6,9 is de score op LPG.
Vind de kabels en leidingen niet heel mooi weggewerkt dus dat ga ik nog regelen. Ook heeft ie er 2.5T software in gedaan om dat ik verzuimd heb dat er een T5 in ligt. Woensdag naar Maarten om op benzine de boel goed te zetten, dan kan ACA er de goede software in laden.

Tank is iets te groot voor een XC; ik moet dus flink wat uit de vloerluiken halen.

Maar rijden dat ie doet!!!!! Fantastisch!

KIM

Spulletjes voor de kopiwissel zijn besteld bij de dealer.
Dus geen imi spul.