The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Altijd lekker weer nieuw spul erop !  :eusa_clap: :eusa_clap:

elianmars

Waarom de carterpan er onderuit, Kor?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Het oliedruklampje blijft bij koude start iets te lang aan. Ik heb begrepen dat dat het gevolg van niet goed meer functionerende O-ringen tussen carter en motorblok is. Het schijnt een ME7 kwaal te zijn.

De kraakjes zijn allemaal weg Thomas. Het is zeer de moeite waard. Ik heb mijn onderdelen heel bewust van bepaalde merken gekozen:

Dempers:             Sachs Supertouring
Veerpootlagers:    Volvo
Veerpootrubbers:  Febi
Stabistangen:       Lemforder

De stabistangetjes zijn enigszins een gok want Volvo is schrikbarend veel duurder (2x zo duur).

de Boeing

dankbaar klusje weer, en zo een veerspanner zou ik ook wel willen!

Bij mijn RN blok heb ik ook al die rubbers in de carterpan vervangen (is een setje voor geloof ik). Maar moet zeggen dat het niet echt nodig leek, alle O-ringen die eruit kwamen zagen er nog heel goed uit (2005 blok met 160k ervaring, mss een kwaaltje van de eerste RN motoren?). Wat is 'iets' te lang voor het olielampje?

arjenT5R

Ohh zo ja! De ring aan de pick up wil nog wel eens verrot gaan.
Leuk klusje ;D je zit iig niet met die irritante stuurbekrachtigings leidings dan.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Klopt, schijnt een kwaaltje te zijn bij de eerste RN motoren.
Iets te lang is een dikke seconde na aanslaan.

triton

Mooi Kor , weer een vers onderstel.
Professioneel raddraaier

Marc O.

Ik dacht dat dat O-ringetje in het carter alleen bij de NA motoren stuk ging, maar dat heb ik mogelijk niet goed onthouden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: KIM op 29-10-2017 10:12:31
Helaas niet van de eerste serie RN motoren..... Heb ze hier al vaker vervangen en ben alles tegengekomen in leeftijden en motoren van de auto's helaas tot 2008 aan toe ???  Het beste kun je bij deze blokken ze ook preventief vervangen tijdens een goede 0-beurt. De diesels hebben er geen last van overigens. Er zijn standaard setjes voor maar die zijn overcompleet qua turbopakkingen van de olieretour en tekort in aantal vande juiste O-ringen. Een standaard set heeft namelijk niet de 2 O-ringen die op het pijpje naar de oliekoeler zitten en ik zou toch sterk aanraden om die mee te vervangen.

razorx

Lekker bezig Kornelis!
Mooie veerspanner heb je daar. Moet een veilig gevoel geven.

de Boeing

Ow, 1 sec is wel kort, toch maar eens goed dat lampje in de gaten houden want dacht dat die van mij ook nog even oplicht na start...

KIM

Citaat van: Dirk342 op 29-10-2017 10:18:06
Helaas niet van de eerste serie RN motoren..... Heb ze hier al vaker vervangen en ben alles tegengekomen in leeftijden en motoren van de auto's helaas tot 2008 aan toe ???  Het beste kun je bij deze blokken ze ook preventief vervangen tijdens een goede 0-beurt. De diesels hebben er geen last van overigens. Er zijn standaard setjes voor maar die zijn overcompleet qua turbopakkingen van de olieretour en tekort in aantal vande juiste O-ringen. Een standaard set heeft namelijk niet de 2 O-ringen die op het pijpje naar de oliekoeler zitten en ik zou toch sterk aanraden om die mee te vervangen.

Heb deze besteld:

O-ring aanzuigbuis:        30637867
Voorste krukaskeerring:  6842273
O-ring carterpan:           8642559
O-ring carterpan:           8642560
O-ring oliebuis in carter: 30637866 (2x)
Oliefilter:                       1275810

mario850

en 2x o ring olie koeler
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

KIM

Die achterop het carter?