The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Daar gaat de eindejaarspremie!

KIM

Die krijg ik niet eens...

Sbv

Jeetje Kor wat denk je ik koop maar even groot in ?

KIM

Nu het nog kan  :angel:

Tsja de R zit voor op de slijtage indicatoren en met een AWD heb je er gelijk 4 nodig...

ron paul

Dat is een mooie stapel, wil ik ook...:)
Ik ga volgend jaar maar eens net de grens over in Duitsland kijken of zo'n grote set Michelin Pilot Sport 4 voordeliger te koop is dan in Nederland. De ATU is dichtbij bijvoorbeeld.

de Boeing

Mooi torentje idd! Ok, kost wat maar mijn ervaring met Michelin is dat ze wel echt merkbaar langer mee gaan dan andere banden.

En idd onlogisch eigenlijk dat de kleinere band duurder is, was 215 geen optie voor de R? (couranter dan 205 en dus ook wat goedkoper)

KIM

Mijn ervaring is dat alles dat afwijkt van de waarde bij de R aanloopt aan de voorzijde bij insturen. Ik heb geen zin om dikkere aanslagblokken te monteren en mijn draaicirkel nog verder te reduceren dus blijft het 205.
Ach waar hebben we het over: 60 Euro over een jaar of drie?

Dat heeft mij doen besluiten om ook voor de XC op PS over te gaan. Zon 95 Euro per band vind ik voor Michelin helemaal niet verkeerd.

Met de XC heb ik de mazzel dat 225 wel past. Dat is het gevolg van een hogere positie van de carrosserie en velgen met een iets grotere ET waarde.

KIM

Verkrijgbaarheid van onderdelen

Het wordt lastiger om aan onderdelen voor de 850 te komen. Het eerste teken voor mij waren de niet meer leverbare sport nivomats maar ik begin er nu toch meer last van te krijgen. Eind maart schreef ik in dit bericht: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=47285.msg1767252#msg1767252 dat ik een vers gespoten achterklep had voor de R. Ik heb toen het rubber rondom voor de klep ook besteld en er werd me toen gemeld dat het iets langer ging duren...
Dat iets is uiteindelijk ruim 7 maanden geworden want ik heb m binnen hoor:

Deze kerstvakantie de achterklep van de R dus maar eens afmonteren en plaatsen.

Een ander drama is de verkrijgbaarheid van dempers. Ik heb destijds gewone nivomats besteld en die gemonteerd met verlagings bussen. Die hebben mij nooit echt kunnen bekoren en omdat de R niet een echte daily meer is, wilde ik goeie sportdempers aanschaffen. Bilstein B6 werd mijn keuze. Helaas waren alle voordempers uitverkocht en gingen ze die begin september weer proiduceren... Eind september kreeg ik bericht dat dat eind december ging worden en deze week kreeg ik bericht dat de productie wederom verschoven was maar nu tot eind maart. Ik vertrouw er niet op dat die datum gehaald wordt, dus ik heb de order gecancelled.
Nu komt de KW set die ik van Adriaan over ga nemen onder de R.

Sbv

Aha dat rubber zat dus in de doos. Helaas zijn inderdaad de nodige onderdelen niet meer leverbaar. Ik ben er zelf ook al wel tegenaan gelopen. Het is niet anders. Heel soms worden zaken wel weer opnieuw in productie genomen maar om nu te wachten tot dat moment ?

Vulk

Citaat van: Sbv op 24-12-2018 10:21:42
Aha dat rubber zat dus in de doos. Helaas zijn inderdaad de nodige onderdelen niet meer leverbaar. Ik ben er zelf ook al wel tegenaan gelopen. Het is niet anders. Heel soms worden zaken wel weer opnieuw in productie genomen maar om nu te wachten tot dat moment ?

Net omwille van die reden heb ik een aantal exterieur-delen op stock liggen tot de auto ooit herspoten geraakt.

Sbv

Dat is niet onverstandig. Ik heb dat voor de S70 gedaan met wat kunststof delen van binnenkant(middenconsole en schopplaat bijv).

KIM

Citaat van: Vulk op 24-12-2018 10:23:52
Net omwille van die reden heb ik een aantal exterieur-delen op stock liggen tot de auto ooit herspoten geraakt.

Ik heb ook zat op voorraad liggen. Op zolder ligt een halve 850 en een halve XC. Helaas zijn er zat zaken die niet heelhuids van een auto af te halen zijn. Ik ben allang blij dat de meeste clipjes nog wel leverbaar zijn.

Jelmar

Ben benieuwd wat jij vind van de KW set.
850R

Maarten-t5

Als je met de oliepomp en het carter aan de slag gaat moet je ook even naar de ontluchtingsnippel van het oliefilter kijken.
Als deze vervuilt en niet goed afsluit gaat dit ten koste van de oliedruk.
Ik heb er op volvospeed wat foto's van gepost: klik

de Boeing

Citaat van: KIM op 23-12-2018 10:38:29
Mijn ervaring is dat alles dat afwijkt van de waarde bij de R aanloopt aan de voorzijde bij insturen. Ik heb geen zin om dikkere aanslagblokken te monteren en mijn draaicirkel nog verder te reduceren dus blijft het 205.
Ach waar hebben we het over: 60 Euro over een jaar of drie?

Dat heeft mij doen besluiten om ook voor de XC op PS over te gaan. Zon 95 Euro per band vind ik voor Michelin helemaal niet verkeerd.

Met de XC heb ik de mazzel dat 225 wel past. Dat is het gevolg van een hogere positie van de carrosserie en velgen met een iets grotere ET waarde.

Ok, duidelijk. Al moet ik zeggen dan bij mijn 215 onder mijn R alleen bij inveren en maximaal sturen aanloopt (wat bij mij zelden voorkomt).

Citaat van: Maarten-t5 op 24-12-2018 17:57:23
Als je met de oliepomp en het carter aan de slag gaat moet je ook even naar de ontluchtingsnippel van het oliefilter kijken.
Als deze vervuilt en niet goed afsluit gaat dit ten koste van de oliedruk.
Ik heb er op volvospeed wat foto's van gepost: klik

Dat is een goeie tip! (ik vroeg me destijds ook al af wat het was). Als ik in het voorjaar mijn carterpan er (weer  :eusa_wall:) onderuit haal om mijn lagerschalen na te kijken (cq vervangen) wegens veel ijzervijlsel ga ik dit ventieltje dus ook eens goed bekijken/zuiver maken!!