bougies zwemmen in olie

Gestart door erik 76, 07-02-2011 18:44:34

Vorige topic - Volgende topic

erik 76

beste volvo rijders
ik heb nu 3 dagen een volvo 850 uit bj 93 gisteren kwam ik er achter na dat de volvo slecht liep dat me bougies
aan het zwemmen waren in de olie.
nou weet ik wel wat van auto's dus schrik ik er niet zo van.
maar heb het goed schoon gemaakt kapje er af gelaten maar nu zie ik weer een beetje olie liggen en dat komt om dat het tussen de vuldop komt.
de moter heeft dus een beetje carter druk, heb de slang van de vlamdover los gemaakt en olie pijl er een stukje uitgetroken en dan komt er een beetje rook uit slang en peilstok.
mijn mening (zeg het tegen me als ik er naast zit) blok een beetje versleten maar kan dit nou echt kwaad en komt dit vaker voor bij de 850?? en wat is verstandig om te doen nieuwe zuigerveren zie ik niet zitten.

ik vergeet wat te melden de volvo heeft 1.5jaar rust gehad wie kan me helpen
gr erik

M a r c

Gewoon een nieuw rubber halen bij de dealer. Zal wel verhard zijn.

Die rook is gewoon vocht wat uit je oude olie dampt....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

cas

carterventilatie dag bijwonen, en deze vervangen  ;)  en idd rubbere  ring om vuldop. elke grote beurt...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

erik 76

ja inderdaad dat kan ook ja vocht uit oude olie zo ver heb ik niet gedacht en vuldopring vervangen was ik wel van plan te doen en ook de benz fillter maar weet niet waar die zit bij de volvo
en nieuwe olie + fillter

cas

Citaat van: erik 76 op 07-02-2011 18:57:57
ja inderdaad dat kan ook ja vocht uit oude olie zo ver heb ik niet gedacht en vuldopring vervangen was ik wel van plan te doen en ook de benz fillter maar weet niet waar die zit bij de volvo
en nieuwe olie + fillter

bij het rechter achterwiel zit je brandstrof filter... vrij groot. met knelkoppeling.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

erik 76

zo top man dankje zeer duidelijk die foto
ps de auto is vandaag goed gekeurd de laatste keuring was 27 01 2009