vervangen stofhoes versnellingspook

Gestart door MarcelK, 16-04-2004 16:29:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcelK

Mijn stofhoes is bijna helemaal vergaan en blijft bovendien niet op zijn plek zitten dus ik dacht hem even te vervangen.
Bij de dealer werd mij verteld dat je dan ook de versnellingspookknop (3x woordwaarde) moet vervangen, want deze moet je opensnijden om vervolgens een borgpin eruit te halen en zo de knop eraf te trekken.
Dat geintje kost dan ineens 65 euro meer als alleen de hoes.....

Nu kan ik me niet voorstellen dat de echte sleutelaars op het forum iedere keer een nieuwe knop gaan halen als bijv de airco verdamper vervangen wordt (en dus de hele console eruit gaat).

Ben ik verkeerd voorgelicht, heeft iemand hier ervaring mee of klopt het verhaal wel?


MarcelK

Jazeker!
gelukkig hoeft niet de hele pookarm eruit maar alleen de knop en hoes.
Volgende week ga ik het proberen, wordt vervolgd.

bedankt ludo

ackel

heb je ook een automaat dan?Zoniet dan is die pookknop eraf halen zekere een k*t werk,ik wilde er een andere pookknop hebben en gelijk m,n pook inkorten.Nou dat heb ik geweten heeft me bloed zweet en een ijzerzaag gekost om die klote pookknop eraf te krijgen.Maar resultaat is mooi nieuw pookkie titanium en gelijk een stukkie ingekort,schakeld ie ook wat korter tenminste slag is wat korter 8).

ackel

MarcelK

Knop en stofhoes van versnellingshendel vervangen (volgens volvo)


  • Snijd de buitenmantel van de knop weg met een mes.
  • Verwijder de binnenhuls met een tang zodat de borggroef wordt blootgelegd.
  • Verwijder de knop.

Verwijder de stofhoes van de versnellingshendel


  • Verwijder de afscherming onder de handremhandel.
  • Verwijder de stofhoes van de versnellingshendel van de middenconsole door achter op de hoes op de klikverbindingen te duwen via het gat onder de handrem.
  • Trek de hoes los van de versnellingshendel

Bevestig de knop van versnellingshandel

De geleidenok in de knop van de versnellingshendel moet in 1 lijn liggen met de geleidegoef op de versnellingshendel. Druk die vervolgens omlaag in de geleidegroef.


De knop moet dus inderdaad aan gort geknipt worden, volgens de foto met een knijptang o.i.d.
Als je in de nieuwe knop kijkt zie je een spie, die in de groef moet gaan vallen, maar er zit ook een soort weerhaak/punt op die spie.
Als die haak eenmaal op zijn plek valt dan krijg je die niet los zonder slopen.

Beetje jammer, maar ja.....