Koni FSD

Gestart door Luc, 08-02-2011 17:42:58

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Heeft er iemand al ervaring met Koni FSD's rondom?

Mijn eigen schokbrekers voor zijn niet op, maar ook niet bepaald nieuw meer, en achter doen ze t nog prima, zolang ik niks erin leg dat zeg maar 50 kilo of meer weegt. Maw prima voor dagelijks gebruik, maar niet voor sportief rijden of zware ladingen. Stel dat ik er een doos tegels, of een stevig bureau in laad (ook voor verhuizingen wordt je ingeschakeld met n dergelijke auto), zakt ie behoorlijk door. Zover, dat ik bang ben de koplampen in te schakelen, ik weet wat het is om verblind te worden.

Nivomats vind ik te duur en hoor ik teveel negatieve verhalen over.
Ik rij normaal gesproken rustig en kijk ver vooruit, maar als de weg vrij is wil ik graag eens fors accelereren (dan maakt ie zo'n mooi geluid...) en zo hard mogelijk een bocht om.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

volvoc70T5

ik heb ze..

rijd wel prima, op de snelweg comfortabel & als ik beetje doorrij ook wel strak op de weg..
me auto is er wel ietsjes van omhoog gekomen aan de voorkant moet ik zeggen..

Sbv

Op onze S70R hebben we een set FSD rondom icm originele S70R veren.

Wil je niet dat de auto doorzakt, dan zou ik voor nivomats gaan achter en normale voor voor. Hoe vaak ben je verhuisauto ?

Kwa rijden zijn ze erg prettig rij je stevig dan zijn ze redelijk stevig en in de stad toch nog wel comfort

storm480

Ik heb ze ook rondom icm. Intrax verlaging.
Een hele verbetering t.o.v. standaard, maar idd. niet bedoeld om de auto omhoog te houden bij zware belading...
Voor sportief door de bochten wel aardig...niet zoveel "roll". Vooral op rotondes is dat een verademing t.o.v. standaard.

Luc

Ze zijn binnen! Komende dinsdag komen ze eronder, samen met originele Volvo "verlagings"veren (-2cm), heb een complete set nieuw gekocht. Ben benieuwd...

Hans Duiven

Ik heb de koni FSD's rondom onder de V70 TDI, maar wel in combinatie met een VPB en een IPD anti-sway bar.

De dieseltjes zijn nogal 'kopzwaar' maar dat ervaar ik bij deze set up een stuk minder dan bij de vorige TDI met
standaard veren en alleen een VPB.

Ik vind ze ook goed hun werk doen op die rottige klinkerweg hier in het dorp. Ze 'lijken' m.i. beter overweg te kunnen met
korte oneffenheden.

Hans

Luc

VPB voor en achter zitten er al in. Die Anti-sway bar kit ben ik nog over aan het denken, voorlopig genoeg geld uitgegeven aan de auto.
En rottige klinkerweggetjes hebben we hier zat, ik zal m eens duchtig aan de tand voelen als ie klaar is.

Luc

Grrr... Scandcar heeft me netjes de bestelde onderdelen geleverd, behalve de veren... die staan in back order, dus t zal wel een weekje langer duren.

Elsje

Ik ben benieuwd wat je er straks van vindt. Ik had FSD's en ben overgestapt naar billstein B6. Ik vond ze te slap.

ed

Ik kan dat helemaal met je eens zijn. Ik heb nu originele Volvo verlagingsveren (20mm) onder mijn V70 en vind de balans niet echt geweldig. Met name op grote lange kuilen op de snelweg voel je dat de uitgaande demping tekort schiet. De auto crasht het gat in zeg maar. Ik had dat niet verwacht van de FSD's. Volgende keer denk ik toch maar Bilsteins.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JorritV70

Ik Rijd ook Met een V0tdi met FSD's er onder en een VPB ik vind dat hij het qua wegligging netjes doet, moet wel zeggen dat dit mijn 2 set voordempers is de eerste is na 2 weken gratis vervangen, deze was te slap, iedere drempel zat ik onder in. maar de set die ik nu heb, heb ik ongeveer één ton mee gereden en ik vind het een comfortabele demper, waar je ook nog wel wat gas mee kan geven.

Ze zitten duidelijk wel meer aan de comfortabele kant dan de sportieve kant, maar met 40.000 km per jaar vind ik dat niet heel erg.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

GRoet Jorrit

Luc

Luc

Hehe, het spul zit eronder. Helaas was de auto pas om 14:00 klaar en moest ik om 14:30 op mn werk zijn. Heb een twintig minuten ermee gereden, en vooralsnog ben ik erg positief. Drempels en korte oneffenheden worden mooi weggewerkt, lang niet zo stug als de oude schokbrekers, en de auto blijft heel neutraal bij snelle bochten, of hard remmen. Overhellen is vrijwel verdwenen.

Auto is ook precies genoeg gezakt naar mijn smaak. Niet Golf-gti-laag, maar gewoon mooi laag. Vanavond uitgebreide proefrit met een flink stuk snelweg erbij.

Sem

Wat mooi dat het spul eronder zit! Ben benieuwd... Ik zou nog wel eens met FSD willen rijden. Iemand in buurt van Flevoland?

Thys

Ik rijd er nu driekwart jaar mee, en het bevalt me erg goed. Best comfortabel, alleen korte ribbels blijven moeilijk met een 850.

Ik ben nog weleens in de buurt, dan kun je zelf ervaren of het wat voor je is.