Knipperende ECC lampjes na starten

Gestart door RoV70, 08-02-2011 23:24:43

Vorige topic - Volgende topic

RoV70

Direct na het starten gaan de lampjes knipperen van de knoppen off en recirculatie van de ECC. De lampjes knipperen ongeveer 15 seconde oranje waarna het lampje in de knop buitenlucht en on continu groen branden. Ik heb helaas geen boekjes bij de V70 gekregen. Duidt bovenstaande op een storing of is dit een opstartcyclus?

Ludo

20x knipperende lampjes duid op een storing.
Uitlezen is de boodschap.

RoV70

Zoals ik aangaf ik heb geen boekjes van de auto dus kon het niet nalezen neemt niet weg dat ik wel de zoekfunctie had kunnen gebruiken. Ik laat het binnenkort uitlezen, ik hoor heel soms ook weleens water stromen. Bedankt voor de bevestiging in iedergeval.

Ronald

RoV70

Zojuist afspraak gemaakt om de ECC te laten controleren bij de dealer er wordt dan meteen gekeken naar het interieurfilter en eht stromende water.

niwesa

9 van de tien keer duidt dit op stof/vuil in de sensor rechts naast het stuur achter het roostertje. Hierin zit een ventilatortje dat dan niet meer ronddraait. Er uit halen en goed schoon maken helpt meestal al voldoende.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Vincent Derksen

Heren,

Twee vragen:
- hoe haal ik dat sensortje er uit om schoon te maken? Ik heb dat ooit geprobeerd via de middenconsole maar ik kom er niet uit.
- Hoe lees je die foutcodes uit? Is dat via de stekker onder de middenarmsteun of via een ander systeem?

Ik ben heel benieuwd naar jullie respons.

groet,

Vincent.

niwesa

Sensor verwijderen;

-Radio eruit

-ECC unit er uit drukken (best wel kracht zetten)

-Dan de sensor verwijderen

Uitlezen moet je bij de dealer laten doen. Gaat inderdaad via de aansluiting in het opbergvak in de middenconsole.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

RoV70

Bedankt voor de link, heb de werkomschrijving geprint en ga er mee aan de slag. Gelijk de lampjes van de ECC vernieuwen nu die er toch uit gaat. Is het roostertje voor de sensor ook te vervangen? een aantal lamellen zijn gebroken bij mij.

niwesa

Die zijn volgens mij niet te vervangen, wordt dan de hele sensor.

RoV70

Het leek erop dat het roostertje geintegreerd zit met de gehele omlijsting van de knoppen (info en achterruitverwarming)

niwesa

Nee, het is echt een losse module net als de overige knoppen. Anders eens een tweedehands scoren.

Hiker

Haha, ik wilde net deze post starten omdat ik hetzelfde toen ik gisteren wegreed...   ;D

Ga ik vrijdsg mee aan de slag
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

RoV70

Citaat van: niwesa op 09-02-2011 15:10:23
Nee, het is echt een losse module net als de overige knoppen. Anders eens een tweedehands scoren.

Bedankt voor de uitleg

Hiker

Citaat van: niwesa op 09-02-2011 11:27:13
Sensor verwijderen;

-Radio eruit

-ECC unit er uit drukken (best wel kracht zetten)

-Dan de sensor verwijderen

Uitlezen moet je bij de dealer laten doen. Gaat inderdaad via de aansluiting in het opbergvak in de middenconsole.

Kan je niet via de schakelaars van de achterruitverwarming (en bij mij de fake knoppen) de sensor loshalen?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha