Kraken bij de voorophanging

Gestart door beunmaat, 09-02-2011 01:24:08

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

gisteren was ik een dagje thuis, en natuurlijk even een stukje in de roffel gereden.

nou viel mij op dat mijn voorophanging kraakt, dit is voornamelijk hoorbaar bij hobbels en oneffenheden.
De schokbrekers deinen niet na als je op de voorkant duwt..dus die lijken me nog in orde.

Is er een of ander rubber gaar? zoja welke zou dit kunnen zijn.
endlinks zijn goed, en veerpootrubbers zijn nieuw.

geluid zit aan allebei de kanten, en was nog niet toen ik weg ging.  :eusa_think:

Jack v

kan je stabilisatorstangrubbers zijn.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Rob850turbo

bovenste schokbreker rubbers / lagers ?

snix

Je hoort het.. Maar merk je ook andere dingen aan de auto tijdens het rijden. Anders sturen, trekken van de auto, meer windgevoelig, meer spoorvormings gevoelig, reageerd de auto anders bij naar links of rechts sturen. (op een rustig stukje weg ff lekker slaloms maken).

Die van mij maakt dat geluid soms ook en ik zoek me echt de pleuris maar ik voel niet veel aan de auto daardoor (wel dat mn nivomats weer naar de K** zijn..) ik wacht dus gewoon nog even af...

Ik heb bij sommigen ook wel eens meegemaakt dat ze wat hoorden en dat er iets gezelligs in het dashboardkastje lag of een carkit module die lag te tikken onder de dash.

beunmaat

Eeuhm bovenste schokbreker rubbers zijn nieuw.
Auto rijd er niet minder om, maar het is wel heel duidelijk aanwezig.
Er ligt niks in mijn kastje te rammelen hoor:P

Zo snel ik weer terug benvan zee, ga ik eerst een paar motorsteunen vervangen. Misschien is het dan al weg.
Maar het lijkt me niet. Stabi stang rubbers zou kunnen, heb ik niet naar gekeken.
Schokbrekers gaan toch niet kraken van lang stilstaan?

Iemand nog andere suggesties?

Vulk

Wat heb je al allemaal vervangen aan het onderstel vanvoor?
Is het rammelen weg als je de voet licht op de rem houdt? Zoja --> remblokken die rammelen.

snix

Misschien de draagarmrubbers door. Veer gebroken ??? Dat maakt kraak geluiden bij het oprijden van een drempel bijv. (maar die veer had je wel gemerkt tijdens het rijden ;) )

antraciet

Onderaan de veer kun je ook nog een halve maan van rubber plaatsen. Misschien is het dan over?

beunmaat

Citaat van: Vulk op 09-02-2011 20:53:16
Wat heb je al allemaal vervangen aan het onderstel vanvoor?
Is het rammelen weg als je de voet licht op de rem houdt? Zoja --> remblokken die rammelen.

tot nu toe alleen de endlinks, en de bovenste motorsteun..maarja dat moet niet veel uitmaken.

Remmen zijn redelijk nieuw. En het gerammel was er nog steeds als ik remde.

De veer is iig niet gebroken, had ik ook al naar gekeken.
Als ik thuis ben ga ik wel eens verder op onderzoek uit, ik laat nog wel weten wat het was!

hendrik75

Ik heb precies hetzelfde, ook ná vervangen van draagarm, dus kan geen fusee kogel meer zijn, was heel even weg maar het blijft het kraken/kreunen.
Bij mij alleen rechts-voor.

Bij rechtuit weinig last, net als naar rechts draaien. Bij linkerbochten, korte hobbels lage sneheid het meest. ( woonwijkje met klinkertjes en drempels )

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46680.0.html

snix

Bij mij kraakt er een nivomat achter. Schijnt een klep in dat ding te zitten die er dan geen zin meer in heeft. Dus om terug te komen op een vraag van de TS. Ja een schokbreker kan kraken sommige klapperen heb ik ook al gehoord. Of het komt van lang stil staat geen idee soms is het ook geen oorzaak voor te geven en is zijn tijd gewoon gekomen.

hendrik75

Draagarm losgedraaid, rubbers ingevet, en weer vast.... geen effect.

beunmaat

Citaat van: hendrik75 op 10-02-2011 07:25:00
Ik heb precies hetzelfde, ook ná vervangen van draagarm, dus kan geen fusee kogel meer zijn, was heel even weg maar het blijft het kraken/kreunen.
Bij mij alleen rechts-voor.

Bij rechtuit weinig last, net als naar rechts draaien. Bij linkerbochten, korte hobbels lage sneheid het meest. ( woonwijkje met klinkertjes en drempels )

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46680.0.html

klinkt inderdaad heel bekend! alleen heb ik het dan aan allebei de kanten :P
En op lange stukken hoor je het niet/nauwelijks.