Luchtsleutel

Gestart door antraciet, 10-02-2011 00:06:21

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Hallo allemaal

Hoeveel Nm moet een luchtsleutel eigenlijk hebben wil je er echt iets mee kunnen?

gr Arjen

snix

Die van ons gaat in standje 1 soms al te hard voor de wieltjes, de moment sleutel stel ik dan meestal op 130 in en dan hoeft die bijna niets meer te doen. Standje 4 is voor als het ff niet los wil... hoeveel nm dat is weet ik niet maar nu weet je wel wat ik minimaal heb..

antraciet

Ok vroeg het me af omdat je met 340Nm niet veel bereikt op luchtsleutel  ;)

ed

Ik zou een zo zwaar mogelijke nemen. Ik heb zelf een Hazet 680Nm, maar heb af en toe wel de wens voor een zwaardere. In het begin kreeg ik met deze soms niet eens een wielbout los, maar dat bleek aan de compresor te liggen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

pwassink

Wielbouten aandraaien met een luchtsleutel zijn miz kwitkfit-praktijken, tenzij je een externe torque-limiter op hebt zitten.

Vwb het aan en of losrammen van daadwerkelijk lomp boutwerk voldoen de meeste "gangbare" luchtsleutels wel,
houd er echter rekening mee dat een lichte variant al  behoorlijk veel lucht verdoet, en de meeste eencilinder gamma-compressoren
dit simpelweg niet kunnen aanleveren, sterker nog hun capaciteit in L/min is veel te klein en je hebt geen fatsoenlijke drukketelinhoud om de luchtsleutel (ook na afslag, dus maximale druk) wat langer van voldoende lucht te kunnen voorzien.  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

antraciet

Ik heb net even gekeken Mijn compressor staat 11 bar op. Lijkt me voldoende  ;)

pwassink

Citaat van: antraciet op 10-02-2011 23:35:34
Ik heb net even gekeken Mijn compressor staat 11 bar op. Lijkt me voldoende  ;)

Dat zegt dus geen f...k,

Het gaat immers om liters per minuut en met name de duur waarop je die hebt ..  ;)

antraciet

En waar staat dat ?

pwassink

Blijkbaar op plekken waar jij nog steeds niet gekeken hebt ..  ;D

Zonder dollen, 2/300 liter verbruik per minuut is niks voor een stevigere variant,  budget compressors zijn
simpelweg niet in staat om dat te leveren, bovendien adverteren die met aangezogen liters/min zoals ik al
eerder vermeldde, als je daarvan 60/70% "eruitkrijgt" ben je spekkoper , is net zoiets als "japanse watten" in car audio.
Beetje luchtsleutel vereist een flinke (tweecilinder) compressor, en dan ook nog flinke luchttank.

11 bar vindt t meeste luchtgereedschap overigens ook niet leuk , maar dat terzijde.  ;)

antraciet

Citaat van: pwassink op 10-02-2011 23:43:04
Blijkbaar op plekken waar jij nog steeds niet gekeken hebt ..  ;D

kanje hier iets mee?

http://www.condor-cpc.com/MDR_111.pdf

ulkeman

Citaat van: antraciet op 10-02-2011 23:47:37
Blijkbaar op plekken waar jij nog steeds niet gekeken hebt ..  ;D

kanje hier iets mee?

een 4 kw ding is absoluut geen kleintje. op krachtstroom dus. lijkt me dat die wel voldoende levert :)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

antraciet

is gewoon op 220 maar wel 160 psi zegt mij helemaal niks maar is wel een groot zwaar kl*teding ;)

pwassink

Citaat van: ulkeman op 10-02-2011 23:51:44
Citaat van: antraciet op 10-02-2011 23:47:37
Blijkbaar op plekken waar jij nog steeds niet gekeken hebt ..  ;D

kanje hier iets mee?

een 4 kw ding is absoluut geen kleintje. op krachtstroom dus. lijkt me dat die wel voldoende levert :)

De luchtschakelaar-handleiding die in dat pdf-je zit kan inderdaad dat vermogen hebben

antraciet

Ok nu ff terug naar de originele vraag  Wat voor luchtsleutel is leuk voor bv draagarmen en ander verschrikkelijk vastzittend spul?

daytonawim

Ik heb hier een 2 cylinder compressor (220v) staan met een forse luchtketel er op, maar met lucht gereedschap
( Luchtsleutel of schuurmachine) is het altijd zeuren.

Maar dan moet je af en toe even wat geduld hebben, dus het werkt wel, maar stop ook gewoon op tijd
dan verlies je niet zoveel druk in de ketel.