Trillingsdemper gecrasht

Gestart door S. Brouwer, 10-02-2011 17:59:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

S. Brouwer

Gisteravond hebben we m'n ouders 850 tdi afgesleept en vandaag geconstateerd dat het rubber in de trillingsdemper er compleet uitligt.

De distributie is nog heel alleen zit die vol met stukjes rubber.

Redden we het nu met alleen het vervangen van de demper en de bijbehorende bout? Of moet na alles te hebben schoongemaakt de timing van het blok nog gecontroleerd worden? (motor hebben ze zelf uitgezet aangezien het begon te rammelen en te stinken naar rubber)

En waar kunnen we deze demper het beste vandaan halen? Volvo, estate service, vag, sloperij? En zijn er artikelnummers van bekend?

Jack v

Zou hem origineel volvo halen. Als je dit los hebt zou je eventueel de distributie ook mee kunne pakken.
Controleren kan natuurlijk nooit kwaad.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Origineel VW kan ook en is beduidend goedkoper, meen ik.  Is al ergens een topicje over, weet zo gauw even niet waar.

pimsam

Was ooit goedkoper maar nu niet meer. Kost iets van 300 euro. Probeer maar eens in Duitsland. Scheelt 40%.

Henk855

VAG is goedkoper dan Volvo en is het zelfde, zou gelijk de distributie doen. Bezuinig niet op de span en meeloop rol en waterpomp.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Nelis32

Ik heb hem toevallig gisteren vervangen, bij de growa gehaald, incl. krukasbout 117,50 kwijt. Gelukkig was ik nog op tijd, zag dat hij in slechte staat was toen ik de distributie riem verving. Op advies van mede-forummers meteen vervangen en zo blijkt toch geen slecht idee met wintersport voor de deur  ::)
succes

spijky

Artikelnummer 074 105 251 AC zit normaal op de T4 en de audi A6 5 cil. diesel

Kost €204,20 incl. BTW  :eusa_dance:

Ik weet miet of het de juiste trillingsdemper is maar ik denk het wel.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

S. Brouwer


Gisteren contact gehad met mede forummer van Growa.
Hij heeft vandaag alles afgestuurd zodat hopelijk morgen alles binnen is en de auto dit weekend weer rijdt.

De distributie is 50k geleden vervangen dus die mag nog ff blijven zitten als er geen schade opgelopen is door rond vliegend rubber.


Citaat van: Nelis32 op 11-02-2011 08:48:00
Ik heb hem toevallig gisteren vervangen, bij de growa gehaald, incl. krukasbout 117,50 kwijt. Gelukkig was ik nog op tijd, zag dat hij in slechte staat was toen ik de distributie riem verving. Op advies van mede-forummers meteen vervangen en zo blijkt toch geen slecht idee met wintersport voor de deur  ::)
succes

Nelis32

Citaat van: S. Brouwer op 11-02-2011 18:29:11

Gisteren contact gehad met mede forummer van Growa.
Hij heeft vandaag alles afgestuurd zodat hopelijk morgen alles binnen is en de auto dit weekend weer rijdt.

De distributie is 50k geleden vervangen dus die mag nog ff blijven zitten als er geen schade opgelopen is door rond vliegend rubber.


Citaat van: Nelis32 op 11-02-2011 08:48:00
Ik heb hem toevallig gisteren vervangen, bij de growa gehaald, incl. krukasbout 117,50 kwijt. Gelukkig was ik nog op tijd, zag dat hij in slechte staat was toen ik de distributie riem verving. Op advies van mede-forummers meteen vervangen en zo blijkt toch geen slecht idee met wintersport voor de deur  ::)
succes

weet niet of je distributie riem zelf zou doen maar die zou ik gewoon meteen meepakken als je die trillingsdemper er toch al af hebt liggen. Als je alleen de riem vervangt (en de rest bij volgende 120k) ben je 40 euri meer kwijt ofzo?

LPGLE

Citaat van: spijky op 11-02-2011 18:14:13
Artikelnummer 074 105 251 AC zit normaal op de T4 en de audi A6 5 cil. diesel

Kost €204,20 incl. BTW  :eusa_dance:

Ik weet niet of het de juiste trillingsdemper is maar ik denk het wel.
Via omnummering en omnummering is het wel hetzelfde .
Maar het kan een stuk goedkoper. Zie NELIS32 .

MICHEL306

VAG is goed en goedkoper, onderdeel is exact het zelfde maar kost de helft, vorig jaar er zelf een laten monteren en inderdaad ongeveer 200 euries en bout 7 euries.
Volvo rekend bijna het dubbele met dank aan de importeur... :eusa_whistle:

gr M