Brick Orange a Capella. LED & Vraagje over CV

Gestart door LQDI, 11-02-2011 11:36:14

Vorige topic - Volgende topic

LQDI

Mooi speelgoed indeed!

Het goeie nieuws: Ik krijg hem weer mee voor 2 dagen  :eusa_dance:

LQDI

Zeauu, daar zijn we weer eens met een kleine update.  Afgelopen week is mijn auto voor de APK op de brug geweest. Helaas kwam hij er niet zomaar doorheen. Er zat in de voorremmen een verschil van 45%: 1 remklauw kapot. De overige 3 klauwen die moesten gangbaar gemaakt worden.
Bij de achteras zitten zowel links als rechts een rubberen blok omhuld in 2 soorten staal. De buitenste laag van deze is RA volledig weggerot. Ook is de uitlaatgassamenstelling niet 100%. Iemand ideeën wat hier de oorzaak van kan zijn? Valse lucht oid?

thuur

Valse lucht, lekkende injector(s), lekke drukregelaar, defecte lambdasonde, defecte LMM, ........

Gr ;)

LQDI

Hopen dat het kleine gaatje in de uitlaat de oorzaak is..

cas

heb nog een goede set oranje liggen incl rubbertjes in geval van nood  ;)  verzendkosten zijn dan voor jouw. Heen en terug  ;D   de set is gereinigd en voorzien van verse rubbersszzz....

valse lucht... het kan geen kwaad je vacuurmslangetjes eens te vervangen, en zijn zeker de kosten niet. met 20 a 25 euro moet je alles kunnen meepakken.  drukregelaar kan je testen, lamda zou in principe moeten/ kunnen branden. Je kan hem ook even schoonmaken... zie je meteen de staat ervan. LMM... ja. even " lenen" en minimaal 60 km proefrijden zodat hij ingeleerd is... duurste grap bij nieuwe aankoop. geen immi doen!

dat is wat ik te zeggen heb  :eusa_angel:

die rubberen blokken achter, Is dat afkeur dan??? op zich te doen, volgens mij heeft Teddy81 ze pas gedaan.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

LQDI

Ok dankjewel. Ik zal het eens op volgorde afgaan. Helaas zijn de rubber blokken afkeur ja. Het schijnt niet veel werk te zijn gelukkig. Tevens hoorde ik eergister na 3 meter achteruitrijden een metaal achtige kloenk. Sinds dien piept er iets LA. Zullen de handremvoeringen wel zijn..

thuur

LQDI

Oh het valt mee. Gister nog de auto op de brug gehad. De veer die de remblokken goed op de plek houden die was volledig afgebroken. Straks een nieuwe erop en dan is het weer verholpen. Een stap dichter bij APK afmelden  ;D

LQDI

Nou! inmiddels zit er een andere remklauw op en is het rubberblok van de achteras ook vervangen. Nu op naar het grote probleem: De uitstootperikelen. Het lijkt me het meest verstandig om eenvoudig te beginnen. Ik zal morgen beginnen eerst met het orginele luchtfilter weer te monteren. Daarna de Ferrita er onderweg breken en de orginele pijp weer plaatsen. Dan zal ik weer eens gaan meten hier op mijn werk. Het probleem zat hem niet in de CO waardes maar in de lambda waardes. Dit zou 104 (?)  moeten zijn en dit is 106. Het zegt mij niks
:eusa_eh:

Johann

Citaat van: LQDI op 01-07-2011 08:56:19
Nou! inmiddels zit er een andere remklauw op en is het rubberblok van de achteras ook vervangen. Nu op naar het grote probleem: De uitstootperikelen. Het lijkt me het meest verstandig om eenvoudig te beginnen. Ik zal morgen beginnen eerst met het orginele luchtfilter weer te monteren. Daarna de Ferrita er onderweg breken en de orginele pijp weer plaatsen. Dan zal ik weer eens gaan meten hier op mijn werk. Het probleem zat hem niet in de CO waardes maar in de lambda waardes. Dit zou 104 (?)  moeten zijn en dit is 106. Het zegt mij niks
:eusa_eh:

Meende max 1.03.
1.06 is arm.  Komt dus ergens te weining benzine of teveel lucht binnen waar de ECU geen weet van heeft. Wacht nog maar even met die uitlaat. Kijk spul bij de motor eerst na en de lambda sensor. Luchtfilter zou boosdoener kunnen zijn of misschien valse lucht achter de luchtmeter of een slangetje ergens bij de inlaat of PCV.

LQDI

Dankuwel! daar zal ik eens mee beginnen dan.

edit*

Hoor trouwens net van de monteur (Hans)  die er mee bezig is geweest dat de vacuumslangen nog goed zijn. Dus eerst maar dan het luchtfilter naar orgineel terugbrengen. Dan zal ik als het goed is weer een jaartje kunnen sturen ;D

LQDI

Kwam ik nog tegen in mn archief van afgelopen 2 maand. Behoorlijk ernstig al zeg ik t zelf :eusa_shifty:

Justin-850

Hahahahahaha! Maar wel geniaal! :D ;D

Planking-Swedish-Style!!! ;D

LQDI

Justin-850