Richtingaanwijzer komt niet terug naar ruststand

Gestart door RoV70, 08-02-2011 11:06:20

Vorige topic - Volgende topic

RoV70

Bij mijn V70 komt de richtingaanwijzer niet vanzelf terug in de ruststand als ik richting aangeef naar rechts. Naar links werkt het wel goed. Is dit een kwestie van de hendel vervangen? Zoja hoe vervang ik deze. Volgens mij is ook de stuurverstelling afgebroken, mits deze links van eht stuurkolom zou moeten zitten.

Groet Ronald

)()()sT

Op je stuurkolom zit een ring met nokjes (heel simper gezegd) welke het nokje van de hendel meepikt als je het stuur terugdraait. Bij mij is ie op de stuurkolom blijkbaar ook afgesleten, want zelfs met een nieuwe hendel pakt ie 'm niet mee terug als ik linksaf aangegeven heb.

RoV70

Dan vrees ik dat ik dus toe ben aan een vervangende stuurkolom aangezien de verstelhendel is afgebroken (zo gekocht) en er ook een geluid hoorbaar is bij het sturen en nee dit komt niet van de stuurbekrachtiging.

niwesa

Ik heb hetzelfde nadat ik een draad hal gesoldeerd van mijn CC. Denk nu dat de bedrading neit helemaal lekker zit waardoor er teveel weerstand in de handel zit.

Anders moet je even de bovenste kap loshalen en het rubbren hoesje, en dan zien of hij het wel doet.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

RoV70

Ik zal die tip even proberen, kan je die kap verwijderen als het stuur in de hoogste stand staat? mijn verstelhendel is namelijk afgebroken dus kan het stuur niet in hoogte stellen

niwesa

Die kap kun je dan loshalen. Hij is geklem in de onderkap. Je kun hem dan wat omhoog trkken, maar die rubberen flap blijft zitten. Pas wel op dat hij niet klem komt te zitten tussen je stuur. (Dus niet ver gaan rijden).

RoV70

Ik heb een andere hendel liggen die ik morgen ga plaatsen, kijken of dat het probleem oplost.

cas

Citaat van: RoV70 op 08-02-2011 21:37:05
Ik heb een andere hendel liggen die ik morgen ga plaatsen, kijken of dat het probleem oplost.

staat evt een v70 op de Binckhorst sloop. net voor de shell en tussen de oude crysler dealer, helemaal achterin voorbij die woonoutlet.

een groene, met beige interieur. wellicht zit daar nog hier en daar bruikbaar spul aan.....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

niwesa

Ik heb vandag nog even bij mij gekeken. Bovenste kapje losgehaald en de hendel komt weer terug. Toch teveel weerstand van de draden. Ook de rubberen manchet voel wat stug aan.

RoV70

Citaat van: cas op 09-02-2011 19:57:56
Citaat van: RoV70 op 08-02-2011 21:37:05
staat evt een v70 op de Binckhorst sloop. net voor de shell en tussen de oude crysler dealer, helemaal achterin voorbij die woonoutlet.
een groene, met beige interieur. wellicht zit daar nog hier en daar bruikbaar spul aan.....

Ja die sloperij ken ik, ben er weleens geweest. Ik ga er eens kijken morgen. bedankt voor de tip!

RoV70

Zojuist de knipperlicht hendel vervangen voor een ander exemplaar en het werkt weer naar behoren. Alles weer netjes dichtgebouwd. Nu nog de stuurverstellingshendel vervangen als dit mogelijk is.