knipperlichten alarm

Gestart door Red Devil, 12-02-2011 16:25:35

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Sinds enkele dagen knipperen de lichten van onze auto niet meer bij het afsluiten met de AB (tot voor kort gaf hij 1 lang signaal/1xknipperen). Bij het opendoen gebeurt dat nog wel ( 2 x kort) . Aan de auto is verder niet gewerkt aan het elec.systeem.

Iemand enig idee of suggestie?

Gr.
Ted

BBS

Blijft er niet stiekum ergens een (deur)lampje of een ander lampje blijft branden? Kofferbak verlichting?

Ik heb het zelfde, als de kofferklep niet goed dicht zit dan knippert het alarm niet 1 lang bij sluiten maar wel 2 kort bij openen.
Hoogst waarschijnlijk is een microswitch in 1 van de deursloten defect. Staat goenoeg over geschreven op het forum.
Volvoloos....

elianmars

De wagen "denkt" inderdaad dat de wagen niet goed op slot zit, dus het alarm gaat er niet op, als je de wagen op slot doet met de ab.

Als het goed is, gaat ook het ledje niet knipperen. Klopt dat?

Red Devil

Nee, dat is het rare. Het alalrm werkt en het ledje knippert, zoals het hoort.

sloten gaan allemaal goed dicht en haperen niet.

Gr.
Ted

dopie

Heb je een trekhaak met stekkerdoos?
Heb het zelfde gehad ging gewoon op slot met alarm alleen geen knipperlichten en nog wat meer storing in lampen.
Toen even de stekkers van stekkerdoos losgekoppelt rechts achterin onder plankje en toen deed alles het weer normaal.
Misschien dat dit het zou kunnen zijn als je een stekkerdoos hebt is 2 min werk.

Gr

Red Devil

Ik heb gisteren de sloten zo goed en kwaad als het ging schoon gemaakt. Ook de vergrendeling van de kofferbak en motorkap. Daarna het portierslot en de vergrendelingen ingespoten met WD40. Na het drogen was het probleem opgelost. Ik denk dat er ergens vuil heeft gezeten of zout van de wintersport.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gr.
Ted