ff mij en mijn roffel voorstellen?

Gestart door ronkuh, 31-03-2004 11:47:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronkuh

Ik ben nu een paar weken lid van dit forum maar heb nog geen tijd gehad om mij en mijn roffel voor te stellen. Ik heb de auto min of meer in een opwelling gekocht omdat ik eens wat anders wilde dan mijn, overigens prima, Citroen Xantia. (hoezo contrast ??) Mijn andere hobbyauto's waren al Volvo's dus de stap naar een 850 was een logische keuze. Daarnaast had mijn vriendin voor haar eigen bedrijfje wat meer ruimte nodig in de auto dus: 850 Estate 2,5L 10V op LPG uit 1993(2e model). De auto heb ik in Breda gekocht van een particulier (advertentie op Marktplaats gezien?) die er € 2800 voor vroeg. Dat leek mij al niet zo veel geld maar er waren dan ook een aantal mankementen aan, zoals: Klep dashboardkastje vernield, moeilijk starten, open dak ging niet meer open, olielekkage.
Bij de eerste proefrit bleek al rap dat dat niet de enige mankementen waren: ABS lampje bleef branden, koppeling ging zwaar en slipte al een beetje, ongeveer alle lampjes in de schakelaars waren stuk, gebonk vanuit het vooronder bij elk drempeltje en waarschijnlijk nog wel meer dingen die ik echter niet goed kon bekijken omdat het al aardig donker was tijdens de bezichtiging. Kortom: dat zag er allemaal erg positief uit! (ik ben nogal optimistisch aangelegd... ;D)
Heb de auto toch maar even laten staan en ondertussen een rekensommetje gemaakt van de reparatiekosten ervan uitgaande dat ik alles zelf zou doen. Het project leek mij bij nader inzien toch net niet interessant genoeg dus belde ik de eigenaar om de koop af te blazen. De man was erg teleurgesteld, hij was geen handelaar, had geen zin in nog meer mensen aan de deur, had geen tijd en wilde dus erg graag van de auto af. Wat ik dan wilde bieden? Mijn reactie was volgens mij nogal absurd maar ik zei tegen hem dat het voor mij pas interessant werd bij een prijs van € 2000,=. Ja , dat was toch wel een erg groot verschil en of we dat verschil niet konden delen ? € 2400,= ?  Neehhh, toch maar niet. Uiteindelijk (om een lang gesprek kort te maken) ging meneer accoord met € 2000,= en zat ik er min of meer aan vast.
Allé, onderdelen bestellen, auto ophalen en overschrijven (wat nog twee weken duurde omdat meneer per ongeluk kopie deel 3 had weggegooid) en aan de slag ermee.
Tot nu toe gerepareerd:

  • Koppeling
  • Krukaskeerring
  • gelijk stabilisatorrubbers vervangen
  • linker ABS wielsensor kabelbreuk gerepareerd
  • kabelbreuk nokkenassensor gerepareerd en daarmee het slechte starten verholpen
  • lampjes in schakelaars vervangen
  • kabelbreukjes stoelverwarming gerepareerd
  • Open dak gedemonteerd en gesmeerd
Ik ben nog niet helemaal klaar maar de auto rijdt inmiddels prima, voelt erg solide aan en heeft zelfs voor een 10V voldoende power wat mij betreft.  Kortom: ik ben blij ! Ik zal nog regelmatig posten op dit forum, is voor mij een ideale bron van info en uitwisseling van ervaringen.
Ronald

Geert-Jan

Hartelijk gefeliciteerd met de "nieuwe" Roffel. ;D

Wel een werk zeg, maar als je het zelf kan... ;)
Ik doe het liefst ook alles zelf al heb ik alleen de straat om te sleutelen. 8)

Nu nog een foto.

Want wij (alle roffelaars) zijn altijd nieuwsgierig.

Was het een beetje te doen de koppeling????

Ik ben waarschijnlijk nog dit jaar aan de beurt, af en toe giert hij bij het leven.
En dan weet je wel hoe laat het is. :(

Volvo850Club lidnr.0504409

nOOb

Hey,
proficiat met nieuwe aanwinst.
Da's een hoop werk, maar dat wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd door de voldoening en het rijplezier achteraf.
Soms zijn het kleine pruldingetjes die je moet repareren om een groot euvel op te lossen. Wel dan weer half dagje kwijt.
Veel suc6
Nico

ed

Gefeliciteerd. Volgens mij heb je nu voor weinig een leuke auto. hoeveel heeft hij gelopen?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

volvopieter

Ook van mij gefeliciteerd met je roffel. Een voordeel van al jouw gerepareer is, dat je'm goed leerd kennen. Proviciat.  

TTT242

Welkom,
ik zie dat je ook aan andere Volvo al aardig wat werk hebt. Voor uitwisselen van ervaringen en hulp zit je hier op het juiste adres. En daarbij is het hier ook nog zéér leuk! ;D
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

ronkuh

Vooral dat laatste is voor mij vaak de reden om een goedkope auto met evt.gebreken te kopen ipv een duurdere. Volgens mij kosten deze auto's (met 255.000 km op de teller) in zogenaamd goede staat  :'( minstens ca. € 4000,= dus ik dacht, voor het verschil van € 2000,= kan ik nog aardig wat onderdelen kopen en dan heb ik een auto die ik goed heb leren kennen.
De koppeling/ krukaskeerring was met hulp van het Haynes boek goed te doen alleen ben ik wel langer bezig geweest dan verwacht. Toch nog zo'n 20 uur. Dat moet een volgende keer sneller kunnen. (bij een andere 850 natuurlijk  ;) )
En: ik ben nu eenmaal een DHZ Volvo enthousiast, dus dit is voor mij de ideale manier om een mooie auto te rijden.
 

De uil

Gelukgewenst, jij hebt die auto voor een goeie prijs! En als je de mankementen hebt weggewerkt heb je beslist nog lang plezier.
Succes!