Marters

Gestart door Luc, 13-02-2011 20:53:27

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: Luc op 13-02-2011 20:53:27
Ik heb ooit eens bij een forumlid een toiletblokje aan de veerpootbrug zien hangen, en volgens diens zeggen zou dat marters op afstand houden. Werkt dat echt? En zijn er andere manieren om ze op afstand te houden, zonder ze dood te schieten?

Heb jij onder mijn kap gekeken? ;D

Garantie dat het werkt? Nee.
Wat wel een feit is, is dat de schutbordbekleding zwaar aangeknaagd is (de lpg bedrading ook) en dat er na het plaatsen van het toilet blokje geen knagen meer aan mijn auto heeft plaatsgevonden. Wel aan de auto's die er in de buurt stonden. Toeval of niet kan ik geen uitsluitsel over geven, maar voor wat een toiletblokje kost (paar cent + veerpootbrug) zou ik het zeker proberen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

snix

Ik heb bij de aldi nu een staand toiletverfrissertje gehaad voor 80 cent die kan ik precies tussen het luchtfilter en een nok van de rembekrachtiger duwen. Die ben ik gaan kopen toen de auto op een zekere ochtend op 4 cylinders liep. Daarna door naar de automaterialen zaak voor een nieuwe bougie kabel set. Sindsdien heb ik er geen last meer van..

Domaso

Citaat van: Luc op 13-02-2011 21:09:50
Ikzelf heb magnecor bougiekabels, die ruiken nogal vissig... maar ik heb nog geen schade.
Overigens staat mijn auto vrijwel altijd in mn garage, maar die is wellicht niet geheel marterdicht.

Bij mijn weten hebben vooral Japanse auto's "lekkere" bougiekabels, toch?

Ultrasoon-verjagers heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen in, die zouden ook muizen en ander ongedierte buiten moeten houden, maar mijn ervaring is dat het niet werkt. Mijn zolder is pas muisvrij sinds ik de hele familie (levend) heb gevangen en in het bos tussen het Julianakanaal en de Maas weer heb uitgezet. Die ultrasoon-verjagers heb ik wel geprobeerd, maar daar reageerden die brutale beesten in het geheel niet op. Gewone vallen jatten ze de kaas uit, alleen met kooivallen kreeg ik ze te pakken. Blijkbaar zijn ze niet zo slim dat ze het kanaal overzwemmen, gelukkig.

En Gemeente Stein... kan ik een boek vol over schrijven, die krijgen iets simpels als een gemeentekalender in een envelop steken en die naar een adres versturen niet eens voor elkaar zonder dat je daar 6 (!) keer achter aan belt.

Over de gemeente Stein kan ik ondertussen een (zwart)boek schrijven.  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

wepster

Citaat van: Domaso op 14-02-2011 12:14:41
Citaat van: Luc op 13-02-2011 21:09:50
Ikzelf heb magnecor bougiekabels, die ruiken nogal vissig... maar ik heb nog geen schade.
Overigens staat mijn auto vrijwel altijd in mn garage, maar die is wellicht niet geheel marterdicht.

Bij mijn weten hebben vooral Japanse auto's "lekkere" bougiekabels, toch?

Ultrasoon-verjagers heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen in, die zouden ook muizen en ander ongedierte buiten moeten houden, maar mijn ervaring is dat het niet werkt. Mijn zolder is pas muisvrij sinds ik de hele familie (levend) heb gevangen en in het bos tussen het Julianakanaal en de Maas weer heb uitgezet. Die ultrasoon-verjagers heb ik wel geprobeerd, maar daar reageerden die brutale beesten in het geheel niet op. Gewone vallen jatten ze de kaas uit, alleen met kooivallen kreeg ik ze te pakken. Blijkbaar zijn ze niet zo slim dat ze het kanaal overzwemmen, gelukkig.

En Gemeente Stein... kan ik een boek vol over schrijven, die krijgen iets simpels als een gemeentekalender in een envelop steken en die naar een adres versturen niet eens voor elkaar zonder dat je daar 6 (!) keer achter aan belt.

Over de gemeente Stein kan ik ondertussen een (zwart)boek schrijven.  ;)

jij en schrijven niet overdrijven he ;D

LPGLE

Wij hebben thuis ook sinds enkele maanden zo'n bewoner in de dak isolatie zitten, hij zit ergens bij de dakkapel .
Elke avond rond 23.30 hoor je hem , en smorgens rond 6.00 uur .

Ook het internet afgezocht ;
Gister toegepast , vannacht niets meer gehoord.

Beesten hebben een hekel aan harde knallen en aan parfum / aftershave .

Dus gister op de slaapkamer met een leren riem tegen het de binnenkant van de dak kapel geknalt  ( petst idd heel erg hard)
en achter uit de kast een oud potje aftershave gepakt , en leeg gemaakt in de dakgoot . ( dit zal niet lang helpen ), maar vannacht hielp het i.i.g al .  eerste nacht zonder geknars, gekrab en gekraak :)

Ook las ik verhalen over mensen die rotjes afsteken dicht bij de slaapplek van die beesten.
overigens is zelfs het verjagen verboden las ik !

Luc

@ Freakybaby, heb jij een 2.5 20v met meer dan 5 ton, en ben je daar ergens afgelopen jaar mee bij Thuur geweest?

En Domaso, woon jij in gemeente Stein soms?

Inmiddels alle drie onze auto's voorzien van een toiletblokje, hoewel het bij die klote C3 van vriendin lief nog effe zoeken was naar een plekje waar ie veilig hangt. Wat een ondoordachte rotzooi onder zo'n franse motorkap.

Verjagen is idd verboden, maar hoe wil je ooit bewijzen dat je zoiets gedaan hebt?
Als ik het beest gevangen krijg of toevallig voor de loop van de luchtbuks opduikt verteld ie het niet na hoor.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

rogerV701998

Citaat van: Luc op 14-02-2011 18:37:39

Inmiddels alle drie onze auto's voorzien van een toiletblokje, hoewel het bij die klote C3 van vriendin lief nog effe zoeken was naar een plekje waar ie veilig hangt. Wat een ondoordachte rotzooi onder zo'n franse motorkap.

Inderdaad belachelijk dat er standaard geen toiletblokhouder is gemonteerd.  :eusa_think: ;D

TIMON

Waar komen deze beesten allemaal voor ?

Gr
85011940

Douwe

Het meeste marter zit tussen 2 puntjes,  te weten:het puntje van de staart en het puntje van de neus.
En inderdaad, Het moedwillig verjagen van een marter is ook niet toegestaan.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

LPGLE

Citaat van: TIMON op 14-02-2011 18:50:04
Waar komen deze beesten allemaal voor ?

Gr
In ieder geval veel op de veluwe en in de Achterhoek . Maar zal me niet verbazen dat ze in heel NL zitten .

En zo'n beest heeft een "rayon" van 25km van zijn nest .

francois

zelf een keer ervaring gehad met een mater in de gemeente sittard

nu een wc blokje er in en geen last meer  (hoop ik )

combinedforces

In Nijmegen vrat een marter, midden in een woonwijk, de hele elektra van de Kangoo van m'n buurman kapot. Kwam door die inherente Franse knoflookgeur, veronderstel ik. Onweerstaanbaar voor alles met bovengemiddeld veel haar op plaatsen waar het niet hoort.

Ik heb er toen ook een toiletblokje ingehangen maar ook een doekje met de geur van m'n hond. Nooit iets gemerkt van die beesten verder dus ik neem aan dat het werkt. En altijd heerlijk ruiken wanneer ik de motorkap open deed.

thuur

Citaat van: combinedforces op 14-02-2011 21:50:56
Kwam door die inherente Franse knoflookgeur, veronderstel ik. Onweerstaanbaar voor alles met bovengemiddeld veel haar op plaatsen waar het niet hoort.

;D ;D ;D

Gr :eusa_clap:

daytonawim

Wij hadden er vroeger 2 op zolder zitten, nooit last gehad van hun aanwezigheid.
en toch  2 auto's een motor en een brommer bij het huis staan ( eerste buren ruim 2 km verderop)

Alleen wel grappig als je in je bed ligt en geluid boven je hoort.

Freakybaby

Citaat van: Luc op 14-02-2011 18:37:39
@ Freakybaby, heb jij een 2.5 20v met meer dan 5 ton, en ben je daar ergens afgelopen jaar mee bij Thuur geweest?

Check!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn