Nivo meting

Gestart door 855-Champagne, 18-04-2004 21:20:35

Vorige topic - Volgende topic

855-Champagne

Hier een vraagje van het gas front.

Weet iemand of er verschil zit in de nivo meting van een Lpi systeem of die van een Ams

Ik heb een discussie met iemand die zegt dat er een verschil tussen zit, nl dat bij een lpi instal de nivo meting aan de pomp zit en bij een Ams een aparte meting is.

Ik zeg dat er bij bijde systemen een aparte meting zit , nl op de tank waar vroeger de meter zat en waar nu een electronische meting zit (die met 4 boutjes)

Eens kijken wie het antwoord weet.

Entuscan

ik snap de vraagstelling niet dadelijk.
Maar zover ik weet werkt het bij LPI met een soort van vlotter systeem.

Kan je laten instellen.

Ik heb de vulaanduiding laten aanpassen. Zodat het rood lampje (reserve) al veel sneller aangaat.
Maar na verloop van tijd past de vlotter zichzelf weer aan. Nu ongeveer 10 tal maanden geleden laten doen maar de aanduiding geeft weer meer en meer de reëele inhoud weer.

Komt vooral omdat ik onder de aanduiding door reed, omdat ik wist/weet hoeveel ik verder kon gaan. Daardoor zakt de vlotter ? waarschijnlijk tot een lager als aangeduid nivo en herstelt zichzelf zo.
Dat laatste is dus wel proefondervindelijke speculatie hé
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

855-Champagne

Ja dat bedoel ik het vlotter systeem, dat is toch gelijk aan elkaar (toch)

855-Champagne

Die 80% vulling zit er al jaren op, als ik het goed heb al sinds de jaren 70.

855-Champagne

Tja Belgie.

Die vulling is er op gekomen omdat vloeistof niet samendrukbaar is en met een 100% vloeistof vulling de vloeistof er alleen nog uit kan via het overdruk ventiel als deze defect is kan de tank barsten.

Overgens zat er voor die tijd ook al een 80% vulling op dmv een kraantje dat je moest open draaien en als er dan vloeistof uit kwam moest je stoppen.