verlaagd onderstel

Gestart door thorb, 19-02-2011 22:02:59

Vorige topic - Volgende topic

thorb

Beste roffelaars ik heb een 850 20v met een verlaagd onderstel is er een mogelijkheid om onder deze auto andere veren te zetten waardoor ze hoger op de poten komt te staan.
Ik weet wel dat dat het komfort niet ten goede komt maar ik kan mijn caravan niet goed van de grond houden.
mijn achter wielen draaien soms door de wielkas heen.
Wie weet raad.
groet,thor

Misha

Hulpveren of nivomats, resp 130 euro of veel meer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thorb

hulpveren heb ik al over gebeld met de volvo dealer en dat is niet mogelijk.
Maar wat zijn nivomats?

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Misha

Slaat nergens op. Waarom zouden hulpveren niet kunnen ? Ze willen dat niet doen.

Haenzel

Mijn V70 is ook verlaagd. Had hetzelfde probleem. Ik heb Monroe Ride Levellers gemonteerd. Werkt perfect icm bestaande verlagingsveren (- 2,5 cm). Veel goedkoper dan Nivomats en auto zakt niet in tijdens langere stilstand.

Jack v

Citaat van: thorb op 19-02-2011 22:19:19
hulpveren heb ik al over gebeld met de volvo dealer en dat is niet mogelijk.
Maar wat zijn nivomats?
die wil die natuurlijk niet verkopen, nivomats zijn 5x duurder. Maar hulpveren zijn er wel hoor. Het nadeel ervan is dat ze bij inveren ongelofelijk kunnen kraken/knappen ze worden in de bestaande veren geplaatst.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Misha

Je hebt ze ook die om de schokbreker zitten. Onder beide s70's gehad, werkt prima en kraak niks.

Spin!

Hulpvering, makkelijk te verkrijgen...makkelijk te monteren.

Ik weet niet of je een sedan of estate hebt, maar ik heb binnenkort waarschijnlijk een setje orginele, normale veren over. Moet wel zeggen dat de standaard veren  al vrij laag bij de grond buigen met de LPG tank erin.

Ik ga binnenkort de Intrax veren eronder zetten, en daarbij een setje hulpvering erin zetten...

www.vm-parts.nl

Sven850

XC40 T4 Recharge

)()()sT

Verlaagd onderstel is toch maar 15-20 mm.  ???

Mijn 850 was 40mm. verlaagd met Apex. In 2007 zijn we nog op vakantie geweest met de caravan. Ik heb heel zorgvuldig gelet op de kogeldruk en die maximaal op 70 kg. gehouden. De auto hing echt niet veel door toen.

Mijn vader was trouwens niet geheel secuur met de max. 70 kg. en bij zijn toenmalige 850 met af-fabriek verlaging was het ook nooit echt een groot probleem hoor.

Maikel heeft bv. om de extra verlaging door de gastank te compenseren zgn. verhogingsringen gemonteerd. Daardoor komt ie juist weer ~1,5 cm. hoger.

mehn

Citaat van: )()()sT op 20-02-2011 14:10:48
Maikel heeft bv. om de extra verlaging door de gastank te compenseren zgn. verhogingsringen gemonteerd. Daardoor komt ie juist weer ~1,5 cm. hoger.

2cm zelfs. Ringen gaan er trouwens binnenkort onderuit  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thorb

bedankt voor jullie reactie,s.