Geluid bij linker plafond-handgreep.

Gestart door Sem, 19-04-2004 18:36:33

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Hallo.

Ik heb sinds kort een er irritant geluid bij de linker plafond-handgreep. >:(
Het is een soort getik/gerammel erg snel achter elkaar.
Nu zit er onder die handgreep een plaatje met een gaatje (rijmt).
Deze zit zowel aan de bestuurderszijde al aan de passagierszijde.
Het geluid lijkt daar weg te komen en bij mij kwam het volgende op:

Ik kan nergens een sensor vinden die de temperatuur meet van het interieur. (Voor ECC)
Mijn broer heeft een S70 ook met ECC en daar zit de sensor in het dashboard gemonteerd. (zichtbaar)
Zou het kunnen zijn dat bij een 850 met ECC de sensors zijn geplaatst op de plek bij die handgrepen? :-\

Wie kan mij dit vertellen? Overigens begrijp ik het geluid dan nog steeds niet.

Alvast bedankt. Sembo.

Zippo

Met de auto gaan rijden (laten rijden) en zelf ff luisteren waar het vandaan komt. Heb je het gevonden ......... dan aan gaan drukken of op spanning zetten zodat 't geluid weggaat! ;)
Dit is volgens mij de makkelijkste manier om erachter te komen.
(is het geen droge druklager?? ;))

Zippo

Sem

Ik zal me inderdaad even "laten" rijden en even aan de rechter-kant luisteren.
Het lijkt erop dat het geluid er komt als ik afrem of als de auto iets voorover of achterover staat.
Laatst stond ie voorover en toen kwam ik na veel speurwerk er achter dat het links bij die handgreep vandaan kwam!
Het geluid verspreid zich namelijk als je je hoofd verdraaid en dan lijkt het telkens ergens anders vandaan te komen.
Maargoed... gevonden dus en toen heb ik er op geduwd en op geslagen,maar dat alles zonder enig effect.

Leuk ja... een droog druklager. (zal even bij de topic kijken...) ;)

In iedergeval badankt. Sembo

Sem

Hey... thank Ludo! :D

Ik heb net even het dopje verwijderd, maar ik kon er wel iets zien zitten alleen kon nog eventjes niet zien wat. (Stof.. heel veel stof.. :-X)
Het leek mij toen al logisch, want bij de S70 van mijn broer en andere auto's met zo'n sensor zie je er ook altijd stof op zitten.
Hij trek stof aan denk ik?

Nu alleen nog het geluid.
Enig idee waarom ie dat doet? Het komt echtdaar vandaan!
Eerst maar even schoonmaken lijkt me. (ooknog tips?)

Sem :)

ed

Er zit een klein ventilatortje. Deze verzamelt stof, en na verloop van tijd staat hij stil. Je krijgt dan een storing in je airco systeem. Ik kan me ook voorstellen dat deze geluid gaat maken.
Even schoonmaken en klaar. Perslucht doet ook wonderen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Sem

Nou zeg...? Super ed!

Dit wou ik horen! :D
Het maakt inderdaad ongeveer zo'n geluid.
Toppie! Heb ik "weer" wat te doen. (8 bar lijkt me niet verstandig? ;D)

Nee, ik begrijp! Als ik de boel heb schoongemaakt, moet ik dan de storing laten resetten of gaat ie er vanzelf uit?

Had overigens al het idee dat na een rit van ongeveer een half uur met de ECC op 21gr. het soms ineens kouder leek te worden. (vandaag nog!)

Wie weet is het straks opgelost.

Allemaal bedankt! Sembo

RHF

Geen schroevendraaier of andere voorwerpen in het gaatje steken, dan druk je het microscoopische ventilatortje scheef en dat gaat herrie maken. (Vertel ik uit eigen ervaring).
My first 850, what's next...

Joo1st

Ik heb ook al een tijdje dat ik bij vlagen een heel zacht 'rateltje' hoor dat moeilijk te lokaliseren is. Heel irritant als 't je eenmaal is opgevallen.

Daarbij kwam dat ik af en toe ook de  knipperende ECC lichtjes (airco+recirculatie) foutmelding te zien kreeg. Had ze tot voor kort niet met elkaar in verband gebracht, maar na avondje forum-spitten blijkt het vermoedelijk met elkaar te maken te hebben.

Dit weekend dus maar even de interieursensors/ventilatortjes (aspirateurs??) schoonmaken... Ben benieuwd...