Vieze knipperlichten!

Gestart door Peter360, 16-02-2011 17:55:21

Vorige topic - Volgende topic

Peter360

Hallo mede volvo-liefhebbers  :)
Mijn knipperlichten naast de koplampen zijn heel vies met groene smurrie erin, ik wil ze graag helemaal schoonmaken, ik heb 2 vragen aan jullie 1. Hoe haal je die dingen los, want ze zitten vast met veren. 2. Hoe kan ik ze het best schoonmaken??
Alvast bedankt
gr. Peter

Jan_D.

Los maken: zie instructieboekje bij lampen vervangen.
Schoonmaken: sopje + oude tandenborstel.

peteRRR

Motorkap open en dan zit er achter de koplampen in de hoek een ronde ring,die moet je naar de motor rekken

dan zijn ze los,het is een veer.

Schoonmaken kan je ze met een kluts glore er in en een tandenborstel,vaatwasser,emmer sop,wat je wilt,...

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

GJV70

Een flessensterialisator met stoom werkt perfect! Groene aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon! Maar dan moet je die maar net hebben en de vrouw even buiten de deur zijn ;)
Roffel Sound Addict

RRRRR_Ramon

Enige voorzichtigheid is wel geboden bij het lostrekken van de veren.  :eusa_hand: Er breekt zomaar een lipje af van de lichtunit. Zeker als ze een beetje op leeftijd zijn.   :eusa_eh:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 16-02-2011 19:09:39
Enige voorzichtigheid is wel geboden bij het lostrekken van de veren.  :eusa_hand: Er breekt zomaar een lipje af van de lichtunit. Zeker als ze een beetje op leeftijd zijn.   :eusa_eh:

Heb ik ook gehad met de 850, met een beetje geluk kun je een nieuw gaatje boren en de veer er opnieuw inhaken.

Nog een tip om de knippers droog te houden: gaatje boren, onderin. Heb ik ook gedaan omdat ik regelmatig een plasje water erin had staan. Sinds het gaatje geen last meer.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

Citaat van: FGG op 16-02-2011 20:33:52
Citaat van: RRRRR_Ramon op 16-02-2011 19:09:39

Heb ik ook gehad met de 850, met een beetje geluk kun je een nieuw gaatje boren en de veer er opnieuw inhaken.

Nog een tip om de knippers droog te houden: gaatje boren, onderin. Heb ik ook gedaan omdat ik regelmatig een plasje water erin had staan. Sinds het gaatje geen last meer.

rubbertje van afdekkapje er even uitpeuteren, schoonmaken en in de zuurvrije vaseline zetten. en even kijken of dat kapje niet ergens gescheurd is, want dan komt er dus vocht in, en kans op die groene zooi.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

steve p

Ik zag bij mijn 855 dat er ook groene smurrie inzat.
Ik zat eens te kijken hoe dat erin kan komen, dat zie je vrij snel. Bovenop het knipperlicht ontbreekt een stukje glas waardoor er troep in kan komen. Dat stukje is afgebroken, de boosdoener is de motorkap. Als je de kap hard dichtslaat (vast de vorige eigenaar) dan zakt ie zover door de rubbers op de spatborden dat de voorste hoeken van de motorkap op de knipperlichten terecht komen met bovenstaande gevolgen. Je kan dit ook al zien als je bij gesloten motorkap op de voorste hoeken met de hand stevig naar beneden drukt. Grappig, zoiets zou je eerder bij een Kia ofzo verwachten :eusa_doh:

Vulk

Ik heb het recent ook gedaan (staat vast wel ergens in mijn blog).

Er uit halen, zo goed en zo kwaad mogelijk schoonmaken met dasty en een tandenborstel (voor de randen). Daarna nog even in de vaatwas gooien. Goed laten UITDROGEN en klaar. :)

Richard V70

Citaat van: Vulk op 03-04-2011 20:03:20
Goed laten UITDROGEN en klaar. :)

Gewoon met de compressor droog blazen

Peter360

Dit heb ik ook, bij mij zijn ze ook afgebroken. Waarschijnlijk ook door de vorige eigenaar.
Citaat van: steve p op 03-04-2011 19:58:22
Ik zag bij mijn 855 dat er ook groene smurrie inzat.
Ik zat eens te kijken hoe dat erin kan komen, dat zie je vrij snel. Bovenop het knipperlicht ontbreekt een stukje glas waardoor er troep in kan komen. Dat stukje is afgebroken, de boosdoener is de motorkap. Als je de kap hard dichtslaat (vast de vorige eigenaar) dan zakt ie zover door de rubbers op de spatborden dat de voorste hoeken van de motorkap op de knipperlichten terecht komen met bovenstaande gevolgen. Je kan dit ook al zien als je bij gesloten motorkap op de voorste hoeken met de hand stevig naar beneden drukt. Grappig, zoiets zou je eerder bij een Kia ofzo verwachten :eusa_doh:

Vulk

Eén van de mijne heeft het ook, maar die was net zo groen als het niet beschadigde exemplaar.