Het grote Autoweek topic

Gestart door Edwin, 22-08-2002 17:19:02

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Citaat van: Marc O. op 28-11-2008 13:14:16
Citaat van: FGG op 28-11-2008 13:10:03
Citaat van: Marc O. op 28-11-2008 12:11:59
Autovisie had dat, toen Nico de Jong nog hoofdredacteur was. Geweldig mooie reisverhalen kon hij schrijven. Het huidige Autovisie begint helaas meer en meer een advertentiekrantje met wat redactionele stukjes te worden.
Tja, daar koop ik zo'n blad dan weer niet voor.  :eusa_eh:
Nou ja, zo'n verhaal was eigenlijk een grote autotest, maar dan wat leuker verpakt dan alleen maar droge statistieken. Die kun je namelijk ook terugvinden op de website van betreffende autofabrikant.
Precies. En daarom zal AW ook nooit een auto tot op zijn ventieldoppen affikken, omdat ze graag vriendjes met het desbetreffende merk willen blijven (anders volgende keer geen demo); AV begint ook steeds meer die weg in te slaan; onafhankelijk en objectief, echt niet meer.

FGG

Citaat van: Joris_Scholte op 28-11-2008 13:46:51
Autovisie had dat, toen Nico de Jong nog hoofdredacteur was. Geweldig mooie reisverhalen kon hij schrijven. Het huidige Autovisie begint helaas meer en meer een advertentiekrantje met wat redactionele stukjes te worden.
Nou ja, zo'n verhaal was eigenlijk een grote autotest, maar dan wat leuker verpakt dan alleen maar droge statistieken. Die kun je namelijk ook terugvinden op de website van betreffende autofabrikant.
Precies. En daarom zal AW ook nooit een auto tot op zijn ventieldoppen affikken, omdat ze graag vriendjes met het desbetreffende merk willen blijven (anders volgende keer geen demo); AV begint ook steeds meer die weg in te slaan; onafhankelijk en objectief, echt niet meer.

Zijn er nog auto's (behalve Lada) die tot op hun ventieldoppen afgefikt kunnen worden, dan?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbo-Geek

Ja hoor, als je een geweldig schrijver bent dan is dat met ieder merk wel te doen ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 28-11-2008 14:31:30

Zijn er nog auto's (behalve Lada) die tot op hun ventieldoppen afgefikt kunnen worden, dan?

Ja, zekers. Doe maar eens een autotest met middenklassers, maar dan maximaal volgeladen met personen & vakantie bagage.
Dan heb je voor sommige exemplaren aan 4 ventieldoppen niet genoeg.  ;D

FGG

Citaat van: Turbo-Geek op 28-11-2008 14:52:27
Ja hoor, als je een geweldig schrijver bent dan is dat met ieder merk wel te doen ....

Rijke fantasie, die goeie schrijvers.

Turbo-Geek

Zoals met veel dingen kan media alles maken of breken .....
Welkom in het nieuwe Millenium Florian !

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 28-11-2008 15:54:36

;)

matRRR

855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 28-11-2008 16:02:37
Citaat van: Turbo-Geek op 28-11-2008 15:54:36

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Acetic_acid.svg/82px-Acetic_acid.svg.png

;)

Even graven...

... methaan- of ethaanzuur?

Zuur, dus?

Maar ik heb nooit de kracht van de media in twijfel getrokken. Het ging erom of er nog echt slechte auto's bestaan:

Citaat van: FGG op 28-11-2008 14:31:30

Ik denk 't niet.

Dus je schiet (weer) een beetje door, TG.

Turbo-Geek

Jij snapt het niet Florian ....  :eusa_naughty:
Jij zegt:

"Zijn er nog auto's (behalve Lada) die tot op hun ventieldoppen afgefikt kunnen worden, dan?"

En het antwoord is JA ... Het zal niet de eerste keer zijn dat media een bepaald model in een ander daglicht plaatst. De discussie ging over de autobladen en uiteindelijk de boodschap die een journalist naar buiten kan brengen.
Of een auto slecht is of goed is helemaal niet ten sprake gekomen, dus het verhaal van:

"Het ging erom of er nog echt slechte auto's bestaan" slaat dus vervolgens nergens op.  :eusa_wall:

Besides waar baseer jij op dat een lada per definitie slecht is ?? Zelf een Lada gehad ? Praat je uit ervaring ?  Ik neem aan dat die mening mede door blaadjes gevormd is.   :eusa_whistle:

Midnight Blue

Citaat van: Turbo-Geek op 28-11-2008 12:20:59
Citaat van: FGG op 28-11-2008 12:01:54
Citaat van: MichielMaas op 28-11-2008 11:44:31
Autoweek en echte autojournalisten . :eusa_naughty:  ???......   Ik vind Autoweek net zo iets als de Story en Prive in autoland.  :eusa_hand:

Welk blad heeft dat wel dan? De AV? De Kampioen? Carros zeker?

Bladen zoals de AV, GTO en Carros bieden zeker wat meer dan de AW.
Leuk voor op de WC maar van enige diepgang, serieuze testen en mooie fotografie is zeker geen sprake.
Ik denk dat je het idd kan vergelijken met een prive, weekend en story.

Het spijt mij zeer, maar hier ben ik het toch grondig met je oneens. Autoweek heeft duidelijk moeite om elke week een reeks boeiend artikelen af te leveren en dat vertaalt zich in 'gezochte' testverslagen. Overigens komt Volvo zeer regelmatig aan bod in de rubriek 'gebruikt'.

Autokampioen is echter héél zakelijk en levert prima testen af. Als je dus op zoek bent naar een onafhankelijk en niet gekleurde test, kun je als 'non-petrolhead' prima afgaan op de advies van Autokampioen (lees: de ANWB).

Autovisie is ook onder supervisie van Ton Roks nog altijd een autoblad waar de schrijvers duidelijk een flinke dosis 'petrolheadness' hebben en reisverslagen meer dan eens de revu passeren. Onlangs stond er nog een tweedelig reisverslag in AV waar een XC70 een promintente rol vertoonde.

Carros is wat mij betreft een prachtig en weergaloos automagazine voor de liefhebber die houdt van automobielen.

Kortom, ik heb de indruk dat je niet geheel weet waar je het over hebt..en dan kun je soms beter zwijgen!

Groet,

Midnight Blue

Turbo-Geek

? ? ? ? ? ? ?  ? ? ? ? ?

Ik zei toch dat AW een stuk minder te bieden heeft en dat AV, Carros, en GTO wel meer bieden ?
Waar ben je dan 'grondig' mee oneens ?

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 28-11-2008 22:23:08
Waar ben je dan 'grondig' mee oneens ?

Tja, ben het ook even kwijt eigenlijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Philip850

Waar blijft die scan van dat artikel?