Cat-back origineel een gedeelte, hoe te verwijderen?

Gestart door Auk, 20-02-2011 12:44:41

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Volvo vrienden,

Heb een Heico cat-back systeem aangeschaft voor mijn S70 T5. Nu blijkt de originele Volvo pijp (twee dempers) vanaf de catalysator uit een gedeelte te bestaan. Is er een 'normale' manier om die originele pijp te demonteren zonder bijvoorbeeld de achteras te moeten loskoppelen of de slijptol erin te moeten zetten?

Bedankt alvast!
Auke
Volvo. for life

)()()sT

Ja, draaien en wurmen... zo is het ons tenminste wel gelukt ;)
Het is idd. een gekloot om hem over de as te krijgen, een brug is best prettig  8)

Auk

Bij mij zit er dan voor het eindstuk nog een dempertje.. Die krijg je volgens mij niet tussen de bodemplaat en de as door.
Auke
Volvo. for life

elianmars

Ik heb het geprobeerd bij de V70R die we gesloopt hebben. Zelfs zo

kreeg ik het niet voor elkaar om de uitlaat er uit te trekken. Toen was ik het zat en heb de slijptol er in gezet  :evil:

wepster

is ook deenigste oplossing die demper is te dikom er tussendoor te krijgen .
gewoon door slijpen en weg ermee  :eusa_whistle:

Auk

Volgens VADIS gaat het om het sportuitlaatsysteem. Vind het zonde om een goede uitlaat door midden te slijpen, dus wellicht even de achteras deels loskoppelen en aankomende week de auto uit laten lijnen? Of is er een manier van 'deels loskoppelen' dat het uitlijnen overbodig is?

Auke
Volvo. for life

)()()sT

Als je 'm nou toch secuur doormidden flext op een strategisch punt, dan zou je er een flensstuk op kunnen lassen op beide uiteinden. Zo krijg je 'm dan weer netjes aan elkaar bij montage onder een andere auto.

Zo zit mijn custom dubbele pijp ook t.h.v. de achteras op de ori-uitlaat.

Auk

Ben er toch maar even met de slijpert doorheen gegaan.

Bedankt weer voor de reacties, zal binnenkort m'n projecten topic weer eens wat aanvullen met lees- en fotomateriaal.

Hierbij even gauw een indruk van de Heico, morgen in ieder geval het eindstuk wat afstellen en de pijp wat hoger hangen en dan eens een proefrit maken. Zo klinkt het in ieder geval al veel belovend.

Auke
Volvo. for life