Brandstofpomp defect?

Gestart door nhoncoop, 20-02-2011 19:19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nhoncoop

Goededag, zojuist belde me vrouw dat de wegenwacht bij haar staat met de mededeling dat de brandstofpomp defect is de auto wordt morgen naar huist toe gesleept (ze was niet bepaalt in de buurt). Is dit inderdaad mogelijk, aangezien de auto gewoon goed reed, alleen met koud weer deed ie slecht starten en als ie dan starten een grote pluim rook (blauw/grijs). Me vrouw had zo'n 80 km gereden en ging na 3 uurtjes op weg naar huis toen de auto afsloeg (terwijl ze scherp stuurde) en toen ging de auto niet meer aan alleen het normale start geluid.

Ik zit nu erg in twijfel of het nog loont om er een nieuwe brandstofpomp te vervangen, maar wil eerst vragen of ik eerst nog wat andere dingen kan proberen voordat ik de auto straks onnodig weg doe, en zo ja wat?

Alvast bedankt voor de tips!

cas

#1
het welbekende relais 103 aangezien ze net in een scherpe bocht zat??
die onder de motorkap naast de zekeringen bak. groen of rood van kleur... doorsolderen of vervangen.

EDIT diesel, dus geen sprake van walbro, sorry.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nhoncoop

Ik begrijp dus goed dat het geen relais kan zijn aangezien het een diesel is?

cas

#3
Citaat van: nhoncoop op 20-02-2011 19:29:21
Ik begrijp dus goed dat het geen relais kan zijn aangezien het een diesel is?

het relais heb je wel, die zorgt ervoor dat je brandstof wordt afgesloten bij een ongeval.  ik had erna nog wat toegevoegd over een brandstofpomp die je zelf kan vervangen. Maar ik zag even in mijn vluchtigheid niet dat het om een diesel ging.

wat waren de exacte woorden van de anwb man? heeft je vrouw verteld wat hij heeft gedaan?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nhoncoop

Ze komt toevallig net thuis, en heb dus een update. De wegenwacht man heeft de auto wel even startend gekregen maar toen bleef de auto witte pluimen uitstoten en hij zei dat de kans groot is de de pomp geklapt is.

cas

#5
zat net ergens anders te lezen, wacht ik haal het topic er even bij.

tweede pagina halverwege.... maar je mag ook alles doornemen  ;D   herkende de rokende start, waar het mee begint soms blijkbaar.  en ook handig. een soort van evt kostenplaatje/mogelijkheden.

wat heeft je auto gelopen ? 

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,8941.0.html

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

cas

nhoncoop.

ook ralais 103 zit niet in een diesel  lees ik net  ???   leek me wel standaard dat elke 850 een brandstofonderbreek relais had.

dit lees ik nu net...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27880.msg555885.html#msg555885
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sven850

Citaat van: cas op 20-02-2011 19:50:04
nhoncoop.

ook ralais 103 zit niet in een diesel  lees ik net  ???   leek me wel standaard dat elke 850 een brandstofonderbreek relais had.

dit lees ik nu net...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27880.msg555885.html#msg555885

103 is toch het bekreachtigings relais v/d brandstof pomp bij benzine wagens? :)
XC40 T4 Recharge

cas

Citaat van: Sven850 op 20-02-2011 19:56:25
Citaat van: cas op 20-02-2011 19:50:04
nhoncoop.

ook ralais 103 zit niet in een diesel  lees ik net  ???   leek me wel standaard dat elke 850 een brandstofonderbreek relais had.

dit lees ik nu net...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27880.msg555885.html#msg555885

103 is toch het bekreachtigings relais v/d brandstof pomp bij benzine wagens? :)

met jou ga ik niet in discussie  ;D  jij weet te veel!

Ik heb een poging gedaan, 103 is wat ik vaak bij de benzine auto s voorbij hoor komen.  En ik dacht te simpel blijkbaar dat die dan ook wel in een diesel zou zitten. wat volgens de tweede link niet het geval is.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nhoncoop

Cas, bedankt voor je reactie dat wordt nog een nachtje slapen of ik de pomp ga vervangen aangezien er ca. 470.000 km op de teller staat.


nhoncoop

Hoeveel uur staat er voor om de brandstofpomp te vervangen? Aangezien ze op me werk (waar veel transporters worden onderhouden) de brandstofpomp wel willen vervangen. Er wordt geschat dat het 3 a 4 uur werk is klopt dat?

Jack v

Het lijkt me eerder dat de pomptiming behoorlijk is verlopen, wit grijze rook bij een diesel is onverbbrande brandstof.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

v40pokemon

Citaat van: Jack v op 21-02-2011 10:45:02
Het lijkt me eerder dat de pomptiming behoorlijk is verlopen, wit grijze rook bij een diesel is onverbbrande brandstof.

lijkt me ook. ze gaan wel eens kapot die pompen, maar er zijn er (veel) meer die hoge kilometerstanden halen.
Mijn ervaring is dat de pompriem het eerder versleten is dan de distributieriem volgens schema vervangen moet worden...

cas

Citaat van: Jack v op 21-02-2011 10:45:02
Het lijkt me eerder dat de pomptiming behoorlijk is verlopen, wit grijze rook bij een diesel is onverbbrande brandstof.

daar zag ik ook enkele woorden over langskomen in de linkjes die ik boven geplaatst had. Heb daar echter nul verstand van. Hoop dat het de timing is. dat is al weer een stuk goedkoper dan een pomp vervangen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nhoncoop

Is de timing zelf nog te testen of dit het geval is?