Zelf velgen opknappen + spuiten (kleuradvies)

Gestart door Waltie, 24-02-2011 11:01:09

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Wat voor plamuur heb je gebruikt? En fotosessie is idd wel leuk 8)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rpakuypers

Citaat van: Jack v op 24-02-2011 15:44:28

Lijkt wel de putty die ik ook gebruik, is volgens mij van Motip (zwart-geel-rode tube) .........

Groet,
Roger

Waltie

Citaat van: Jack v op 24-02-2011 15:44:28

Ik zal zo even voor je kijken, weet het merk niet uit m'n hoofd. Het zit iig wel in een tube.

arjen850

Citaat van: cas op 24-02-2011 13:54:23
Citaat van: arjen850 op 24-02-2011 13:51:07
Poeder coaten is wel duurder, maar het zit er dan ook wel knetter hard op ;) En derhalve blijft het veel langer mooi..

nadeel met poedercoat, is de enorme glans die het dan krijgt vind ik. en je ziet gewoon dat er een flinke laag opzit.

Teveel glans ???

Beide setjes zijn hier net gecoat, is dit teveel glans dan? Ik zeg, valt wel mee ;D

verburgh

Ieder zijn smaak, ik hou ook totaal niet van glimmende ::)

arjen850

Rij er 10 km mee,en zie ze dan real life..

verburgh

Citaat van: arjen850 op 24-02-2011 20:07:44
Rij er 10 km mee,en zie ze dan real life..

Zeg niet dat ze niet mooi zijn he ;)

arjen850

verburgh

Was meer van, zie ze dan real life  ::) net of ik jou velgen loop af te kraken ;D

Maar op een foto ziet alles er glimmend en strak uit :D

Staan wel mooi ;)

:-X :-X

;D

Ludo

51084 is inderdaad de lichtere kleur.

Ik heb zelf beide sets in 51085 gedaan, dat is donkerder dan een originele Titan kleur.
1 set (Titans met winterbanden) heb ik zonder blanke lak, dat houd enorm goed stand, ondanks alle zooi die erop komt.
Voordeel van geen blanke lak is, dat als je een kras o.i.d. hebt, je dat gewoon kan bijspuiten, zie je totaal niks van.

De andere set (imitatie pegasus met dichtgeplamuurde R  ;D ), is met blanke lak.
Echter, de 'boutgaten' zijn erg diep, en daar komt de lak en kleur snel los door het gebruik van de dopsleutel.
Nadeel van blanke lak, is dat je dat nooit meer netjes bijgekleurd/gelakt krijgt, zonder volledig blank te maken.

De volgende keer worden ze zwart gepoedercoat.  :D

Waltie

De plamuur die ik heb gebruikt is de afwerkplamuur van Motip. Dit zit in een tube.
De eerste 2 velgen zijn inmiddels klaar. De overige 2 moet ik nog één keer in de blanke lak zetten. Op 1 velg ondekte ik een gigantische druipert en de andere velg had een dag vertraging opgelopen, omdat m'n verf na de derde velg op was. En uiteraard zijn de winkels altijd gesloten als dat gebeurt.  :eusa_wall:

Maar hier alvast een voorproefje van het resultaat.

Als je goed kijkt zie je nog wel sporen van stoeprandschade. Omdat heel strak te krijgen denk ik dat je toch iets anders dan plamuur moet gaan zoeken. Het ziet er nog altijd beter uit dan dat het was. En dat was mijn doel ook. Ga een meter verder staan en je ziet het niet meer... :eusa_whistle:

Toen ik toch lekker bezig was met de verf, heb ik gelijk nog wat van mn to-do list weg kunnen strepen:

razorx

rpakuypers

Citaat van: Waltie op 25-02-2011 19:22:49
De plamuur die ik heb gebruikt is de afwerkplamuur van Motip. Dit zit in een tube.
De eerste 2 velgen zijn inmiddels klaar. De overige 2 moet ik nog één keer in de blanke lak zetten. Op 1 velg ondekte ik een gigantische druipert en de andere velg had een dag vertraging opgelopen, omdat m'n verf na de derde velg op was. En uiteraard zijn de winkels altijd gesloten als dat gebeurt.  :eusa_wall:

Maar hier alvast een voorproefje van het resultaat.
https://lh6.googleusercontent.com/_ed3XHK-esME/TWfxzZARAaI/AAAAAAAABtk/CxSNC9qnoag/s800/IMAG0151.jpg

Als je goed kijkt zie je nog wel sporen van stoeprandschade. Omdat heel strak te krijgen denk ik dat je toch iets anders dan plamuur moet gaan zoeken. Het ziet er nog altijd beter uit dan dat het was. En dat was mijn doel ook. Ga een meter verder staan en je ziet het niet meer... :eusa_whistle:

Toen ik toch lekker bezig was met de verf, heb ik gelijk nog wat van mn to-do list weg kunnen strepen:

https://lh6.googleusercontent.com/_ed3XHK-esME/TWfxzxZL9qI/AAAAAAAABto/tzc-cn-nyMc/s800/IMAG0155.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/_ed3XHK-esME/TWfxz0E51-I/AAAAAAAABts/S7A7EcwrJZI/s800/IMAG0156.jpg

Ik heb in het verleden de Sirius velgen van mijn 760 en de Hydra's van mijn 940 zelf geschuurd, geplamuurd en gespoten en die zagen er geweldig uit. Je kunt alle stoeprandschade wel wegkrijgen met die Motip putty maar dan moet je het in diverse laagjes aanbrengen en tussen elk laagje even schuren met een schuurspons die de contouren van de rand aanneemt. Het duurt even, maar het resultaat mag er zijn dan. Ik zal de foto's eens opzoeken.

Groet,
Roger

francois

rpakuypers

Zoals beloofd :

Al met al een week werk gehad en deze zomer gaan wederom alle velgen eraan geloven.

Groet,
Roger