wel of geen xenon met org koplampen

Gestart door marcos45, 24-02-2011 18:16:11

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: -D©©©L- op 25-02-2011 10:19:03
Citaat van: BBS op 25-02-2011 09:32:00
Stel dat ik opsafe zou willen spelen en in een 1997 V70 een xenon setje wil plaatsen. (gaat ook gebeuren ;))
Kun je dan ook een setje aanschaffen en monteren die wel van een canbus is voorzien, maar die canbus niet aansluiten?
Gaat dat werken of niet ???

Wat zou je willen met een canbus aansluiting op je voorschakelapparaten/ballasts ? Zolang er geen CAN-bus master is die er mee kan communiceren voegt het echt helemaal niks toe.
Ik krijg het idee dat velen hier geen flauw idee hebben wat een CAN-bus nou eigenlijk is.
Het enige wat ik hiermee wil bereiken is dat wanneer er een xenon setje aangeschaft gaat worden, dat er niet van allerhande rare storingen in de wagen komen.
Lampje-defect lampje gaat branden etc. verkeerd beeld met APK etc. ;)
Volvoloos....

peteRRR

Vind het sjonnie gehalte wel mee vallen,Bi-Xenon 8000k  :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

innocenti

[zeikmodus aan]
Volgens mij discucieren normaal gesproken alleen vrouwen over kleuren.
[uit]

Het is totaal zinloos om internetplaatjes van kleuren te plaatsen. Niemand ziet aan de plaatjes of deze gemanipuleerd zijn. Heel veel leveranciers kunnen 4300K niet leveren. Als het plaatje van 6000K dan wit is versterkt dat hun verkoopargument. Is geen bewering dat het gebeurt, maar het plaatje van 4300K is veel geler dan het licht van mijn 4300K.

Advies:
Wil je een geschikte kleur weten voor je auto, ga kijken bij iemand op het forum die het in zijn auto heeft!

Op dit moment rijd ik met 4300K en 5000K. Had 1 lamp vervangen om het kleurverschil te zien. In de koplamp zie ik geen verschil. Met rijden zie ik ook geen verschil op de weg in kleur, alleen als ik voor een lichte auto of lichte garagedeur sta kan ik verschil zien en is 5000K net iets witter. Lichtintensiteit van mn ouder 4300K lamp lijkt wel beter, maar dit zie je niet op de weg terug.

EdenAli

Citaat van: peteRRR op 25-02-2011 10:40:51

http://i52.tinypic.com/2mm7bm9.jpg

Groet.

Mooie 4gats velgen Ik heb trouwens 12000k vervangen door 6000 k staat 'm goed nu

peteRRR

Citaat van: EdenAli op 25-02-2011 11:29:45
Citaat van: peteRRR op 25-02-2011 10:40:51

http://i52.tinypic.com/2mm7bm9.jpg

Groet.

Mooie 4gats velgen Ik heb trouwens 12000k vervangen door 6000 k staat 'm goed nu

Mooi Ed,xenon rules  8)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Peter360

Oke, nu snap ik het niet echt meer. De een zegt dat ik H7 moet hebben de ander zegt H4 en nu weer H1. Wie weet ZEKER welke H ik moet hebben?

innocenti

850 alter 1      H4     modeljaar 92,93
850 alter 2      H1     modeljaar 94-96
x70 classic      H7     modeljaar 97-00

Peter360

Citaat van: innocenti op 25-02-2011 15:29:56
Is dat alleen voor originele koplampen of ook voor angel etc.?

ulkeman

Citaat van: BBS op 25-02-2011 10:27:48
Citaat van: -D©©©L- op 25-02-2011 10:19:03
Stel dat ik opsafe zou willen spelen en in een 1997 V70 een xenon setje wil plaatsen. (gaat ook gebeuren ;))
Kun je dan ook een setje aanschaffen en monteren die wel van een canbus is voorzien, maar die canbus niet aansluiten?

Wat zou je willen met een canbus aansluiting op je voorschakelapparaten/ballasts ? Zolang er geen CAN-bus master is die er mee kan communiceren voegt het echt helemaal niks toe.
Ik krijg het idee dat velen hier geen flauw idee hebben wat een CAN-bus nou eigenlijk is.
Het enige wat ik hiermee wil bereiken is dat wanneer er een xenon setje aangeschaft gaat worden, dat er niet van allerhande rare storingen in de wagen komen.
Lampje-defect lampje gaat branden etc. verkeerd beeld met APK etc. ;)

je gaat geen storing krijgen.
heb het bij verron ook ingebouwd, ook hij heeft geen lampje in het dash die blijft branden.
als de auto geen canbus heeft heeft het ook geen zin om dat op de xenon setje aan te sluiten want je auto communiceert er niet mee.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

BBS

Okee dank je wel voor de info. ;) Dan ben ik er nu geheel uit, en lees ik ook geen topics meer over xenon verlichting. ;D
Dan zal ik een keer de H7R uitvoering bestellen bij Lince en dan moeten ze er nog een keer ingezet worden...
Moet ik maar even kijken wie/hoe of met/zonder hulp dat spul erin komt... want de lichtopbrengst nu valt echt tegen. >:(
Volvoloos....

ulkeman

Citaat van: BBS op 25-02-2011 19:51:55
Okee dank je wel voor de info. ;) Dan ben ik er nu geheel uit, en lees ik ook geen topics meer over xenon verlichting. ;D
Dan zal ik een keer de H7R uitvoering bestellen bij Lince en dan moeten ze er nog een keer ingezet worden...
Moet ik maar even kijken wie/hoe of met/zonder hulp dat spul erin komt... want de lichtopbrengst nu valt echt tegen. >:(

kom maar langs :D

hoogeveen dalfsen is kleine afstand toch.
( als je mijn hulp wil zul je wel ff geduld moeten hebben ben herstellende)
maar je kunt het ook makkelijk zelf hoor.
ff voor het gemak de lampen er uit halen 3 boutjes.

afdeling dalfsen

BBS

Citaat van: ulkeman op 25-02-2011 19:53:42

Dank je voor het aanbod, ik denk dat er wel een keer een mini komt in Dalfsen ;D
De komende tijd is het ook hier erg druk, dus het zal wel over een maand of wat gebeuren vrees ik. Eerst volgend weekend naar Wepster om de uitlaat te vervangen en een dubbel eind/sierstuk maken onder de bumpers...  :eusa_dance:
Volvoloos....

ulkeman

Citaat van: BBS op 25-02-2011 19:58:57
Citaat van: ulkeman op 25-02-2011 19:53:42

Dank je voor het aanbod, ik denk dat er wel een keer een mini komt in Dalfsen ;D
De komende tijd is het ook hier erg druk, dus het zal wel over een maand of wat gebeuren vrees ik. Eerst volgend weekend naar Wepster om de uitlaat te vervangen en een dubbel eind/sierstuk maken onder de bumpers...  :eusa_dance:

ow dan over een maand hoop ik weer volledig alles te kunnen dus ik vind het prima ;D

afdeling dalfsen

Eric

Ik heb in mijn V70R van 1998 ook een Pilot Pro line gemonteerd zonder de Canbus stekker er tussen. Dus ja dit werkt ( als je dit tenminste zo bedoeld)
Reden dat ik deze set heb gekocht is dat ik er gunstig aan kon komen en dat deze dunne ballasten beter weg te werken zijn.
Lamp defect lampje brand in elk geval niet bij mij. Alleen bij het inschakelen van de verlichting met de schakelaar soms 1 seconde of zo.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Sven850

Citaat van: Peter360 op 25-02-2011 15:35:21
Citaat van: innocenti op 25-02-2011 15:29:56
Is dat alleen voor originele koplampen of ook voor angel etc.?

Dat is ook voor de aftermarket heldere 850 lampen.
XC40 T4 Recharge