De groene draak

Gestart door zyra, 25-02-2011 10:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Als je wil weten hoe het met garantie zit bij Dennis moet je Elianmars even aanspreken.
Hij heeft volgens mij ooit een probleem gehad daar. Zal vast wel goed opgelost zijn.

Ludo

Citaat van: Vulk op 14-06-2011 17:32:25
Zal vast wel goed opgelost zijn.

Voor 2600 euro mag dat wel ja.  ;D

zyra

Bij de distributieriem wissel waren er een paar dingen die nog vervangen moesten worden en dit is dan ook gelijk gedaan.
Naast de riem zelf, waterpomp en rollen was ook de poelie en 1 of andere spanner kapot.

Gisteren avond zijn we bezig geweest met het dashboard want de kachel knoppen werkte niet zoals het hoorde. Dit hebben we gefikst en nu kan de kachel alle kanten op blazen zoals het ook hoort. Gelijk even een lampje uit de klokkenwinkel gehaald omdat daar al 3 lampjes van stuk waren. Deze lampjes hebben we vandaag gehaald maar gaan er pas morgen ofzo in.

Vanochtend zijn we op zoek gegaan naar de droger van de airco omdat we deze zouden moeten vervangen, maar omdat ik niet zeker wist of de radiateur van de airco nog wel goed was hebben we eerst maar een druktest laten doen bij de airco helper in Bunschoten. De test bleek goed te zijn en na verder inspectie van deze man hebben we besloten om hem gelijk te laten vullen. De droger was nog in goede staat en hoefde volgens hem niet vervangen te worden.

Nu hebben we dus 854 uit 1992 met nieuwe distributieriem en werkende kachel en airco  :eusa_dance:

Mag wel een oud beestje wezen, maar hij is verder nog prima en dat hopen we voorlopig ook zo te houden.

daytonawim

Citaat van: BarryB op 14-06-2011 14:08:00
Sorry dat ik het zeg, maar een D riem zou ik toch altijd bij een garage laten doen. Zeg niet dat hij het niet goed doet ofzo hoor, maar stel je riem vlieg er na 2000 km af. Wie gaat dan een nieuwe kop betalen ?

De Volvo dealer rekend 268 euro incl waterpomp voor de distributie, die vervangt vast niet alles.

zyra

Na bijna alles aan de auto gedaan te hebben rij ik heb afgelopen vrijdag in de prak :( Koplamp, knipperlicht, front, bumper en motorkap moeten allemaal vervangen worden.

We hadden juist het weekend ervoor de multiriem, stuurkoppeling, zonneklep en spiegel gedaan en hij reed weer zoals het moest en dan dit.. Ik baal enorm en dat allemaal zo vlak voor onze verhuizing richting zeeland aankomende vrijdag.

Gisteren avond nog even bij MJansen langs geweest om een front met koplamp en knipperlicht op te halen maar het weer zit vandaag zo tegen dat we het niet echt vervangen krijgen (ook omdat de bumper zo rot is nu natuurlijk..

Mocht iemand een bumper en/of motorkap in 412 hebben liggen dan horen wij dat graag.

ulkeman

ik heb nog een voorbumper in 412 liggen.

niet 100 % strak komt van mijn eigen auto af.
kan nog prima gemonteerd worden.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Boeijke

Heb nog wel een nette motorkap liggen. Alleen in de verkeerde kleur (417).
Mar voor weinig weg. Dus dan is spuiten mishien nog interessant.

Ik hoor het wel mocht je em willen.

Succes!
Willem

zyra

We hebben een andere volvo een 855 black stone op G3.. Dus de groene draak gaan we slopen en in onderdelen verkopen. Mocht er dus iemand interesse hebben in onderdelen kan er contact opgenomen worden via PB

Eventueel ook compleet te koop, rijdend, maar voor hoelang??