Na de Roffel. MTE Carcam (geen roffel te horen)

Gestart door V70 classic, 25-02-2011 17:13:29

Vorige topic - Volgende topic

Justin-850

Ooeh, dat wordt smullen :P Op hoeveel paardjes ga je volgens de theorie uitkomen? Ergens rond de 300?

Gr. Justin

V70 classic

Citaat van: Justin-850 op 24-03-2011 16:57:13
Ooeh, dat wordt smullen :P Op hoeveel paardjes ga je volgens de theorie uitkomen? Ergens rond de 300?

Gr. Justin

Ze gokken op 340 maar dat is dan met downpipe.
Deze zal waarschijnlijk in backorder komen, en dus later wordengemonteerd.
Zal genoeg zijn voor moeders om boodschappen te doen  :eusa_whistle:
En een koppel wat dat van de V 8 zou benaderen volgens een medewerker die ik aan de feun had.
En met blijft nog aan de veilige kant van wat het mechaniek kan hebben.

Ik laat me verrassen
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Laserblue

Citaat van: V70 classic op 24-03-2011 16:40:08
Citaat van: Taranis op 24-03-2011 16:22:31
Ik trok 'm er (nipt) uit met z'n oude XC70 op een sprintje van 0 tot 170. Dat vond ie niet echt tof, zeker niet omdat Rica beweerde dat het ding 245 pk had. Nou, dikke veter...

Het ding reageerde ook echt traag op het gas. Toen pa daarna een rondje in mijn auto had gereden om mij ergens af te zetten, was ie het zo zat dat zijn auto niet fatsoenlijk schakelde dat ie een klacht ingediend heeft bij Volvo Nederland. Toen mocht ie naar de dealer voor een software update en toen hebben ze de boel dus gechipt... als 't daarmee opgelost is vind ik het best. 't Zou wel fijn zijn dat ie na bijna anderhalf jaar eindelijk eens tevreden is met dat ding (al was het maar om van z'n gezeur af te zijn :P ).

Vroegah was ik Rica-fan, maar dit is/was echt beroerde service. Je betaalt 900 euro voor een chipje en het werkt gewoon niet goed. Niet erg, maar los het op.

Het is natuurlijk altijd een gevoel.

Ik had er 2 bovenaan staan.
FT en ET.
Eigenlijk niet eens om de beloofde spec's, maar meer vanwegen het feit dat men (volgens de post's hier op di forum) niet moeilijk doet met upgrade's en met goed schijnt te zijn met Girl-Tronic 's.

Ik zal maar niet zeggen dat ik van de week bijna te kijk werdt gezet door een vito achtig busje.
Speelde er wat mee tot ie er plots vandoor ging  :eusa_shifty: .
Toen moest toch voor de eerste keer de kick-down in actie komen  :eusa_think: .

Dan is het toch prettig dat ie naadloos de  achterwieltjes erbij pakt  :eusa_whistle: .
Kreeg vandaag mail dat men de ECU gegevens gaat regelen voor de tune.
Dus het voor traject is in gang gezet.
Het is nu wachten op wat hardware voordat we de D Day gaan prikken.

Moet nu denken aan de commercial van Lexus  :angel: .

grts Ronald

Die gechipte VW diesels zijn echt belachelijk snel voor een busje  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Taranis

Citaat van: Laserblue op 24-03-2011 17:36:55
Die gechipte VW diesels zijn echt belachelijk snel voor een busje  ;)

Onze airco-boer rijdt met een Brabus Vito. Ik hou 'm niet bij met de XC ;)

elianmars

Citaat van: V70 classic op 24-03-2011 16:40:08

Ik zal maar niet zeggen dat ik van de week bijna te kijk werdt gezet door een vito achtig busje.
Speelde er wat mee tot ie er plots vandoor ging  :eusa_shifty: .
Toen moest toch voor de eerste keer de kick-down in actie komen  :eusa_think: .

Dan is het toch prettig dat ie naadloos de  achterwieltjes erbij pakt  :eusa_whistle: .

Juist dankzij de AWD is jouw wagen langzamer. Pk's en Nm's genoeg, maar de aandrijving vreet een hoop vermogen weg.

Maar dat gaat helemaal goed komen, binnenkort  8)

Taranis

Citaat van: elianmars op 24-03-2011 20:56:59
Juist dankzij de AWD is jouw wagen langzamer. Pk's en Nm's genoeg, maar de aandrijving vreet een hoop vermogen weg.

Ja en nee. Van uit stilstand kun je simpelweg het gaspedaal vloeren en dan ben je altijd eerder weg dan iemand met fwd. Pas als je eenmaal op tempo bent, werkt AWD in je nadeel ja. Maar dan ben je al een eind weg. Erg leuk om met een AWD op nat wegdek anderen uit te dagen voor stoplichtsprintjes :eusa_whistle: best degelijke dingen, die haakse overbrengingen

V70 classic

Citaat van: Taranis op 24-03-2011 21:05:43
Citaat van: elianmars op 24-03-2011 20:56:59

Ja en nee. Van uit stilstand kun je simpelweg het gaspedaal vloeren en dan ben je altijd eerder weg dan iemand met fwd. Pas als je eenmaal op tempo bent, werkt AWD in je nadeel ja. Maar dan ben je al een eind weg. Erg leuk om met een AWD op nat wegdek anderen uit te dagen voor stoplichtsprintjes :eusa_whistle: best degelijke dingen, die haakse overbrengingen
;D

reneetje

Ben 1 keer met mijn R AWD op de rollenbank geweest , dan schrik je wat voor een verlies je hebt..... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

grijzev70tdi

Heb ook het idee dat de gechipte D5 (standaard 163 pk later 190) voorwielaandrijver net zo snel was als de gechipte 185 AWD(nu rond de 220) net zo snel was.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

jrkalf

Heb je met een automaat ook... maar het rijdt wel lekker.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

V70 classic

Reken op min een 10% tot 15%  dat je kwijt bent met AWD.
Is ook zo een beetje je extra brandstof verbruik.
Met AWD ben je in de sprint altijd sneller.
Naarmate de snelheid oploopt zal de FWD bijkomen.
Ik heb eigenlijk altijd FWD gereden.
Maar de snelheid die ik nu heb TOV het gevoel is ongekent.
Is ook een nadeel.
Er is eigenlijk totaal geen beleving van snelheid, het gaat gewoon hard.
Je zou bijna zeggen geen fun auto.

Met de tune komen de puntjes op de i.
Ik zoek een tune die mij de max. efficientie geeft.
Wel binnen de grenzen van wat normaal is.
Normaal is voor mij, het moet een auto blijven die rijbaar is en blijft.
Dus we optimaliseren inlaat, uitlaat en software binnen de grenzen van de techniek.

reneetje

Ik heb het idee dat het verlies wel meer is , je hebt  al niks voor niks een grotere standaard turbo op de AWD 's zitten ....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

grijzev70tdi

Citaat van: reneetje op 24-03-2011 21:49:46
Ik heb het idee dat het verlies wel meer is , je hebt  al niks voor niks een grotere standaard turbo op de AWD 's zitten ....

Is dat bij de D5's ook zo?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

reneetje

Citaat van: grijzev70tdi op 24-03-2011 21:50:17

Zou het niet weten.... :eusa_think:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

V70 classic

Citaat van: reneetje op 24-03-2011 21:51:17
Citaat van: grijzev70tdi op 24-03-2011 21:50:17

Zou het niet weten.... :eusa_think:

Wat denk je zelf  :eusa_whistle: