850 TDi

Gestart door Arjanestate, 26-02-2011 01:50:40

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Voor

Na

ik zoek nog een kabel die op de wisselaar (orig. Volvo) aangesloten moet worden. Iemand? :'(

Ik heb vandaag mijn stoelverwarmingselement bij de dealer gehaald, (die cdwisselaar kabel konden zij niet meer bestellen) ff gauw gecheckt of hij het wel deed, knopje aan en hij werd warm.  :eusa_dance: Zsm inbouwen die hap, ik zal kijken of ik er een leuke foto reportage van kan maken.
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Even een samenvatting

Auto gekocht in februari met een KMst. van 406000 km
Nu: 421000km

grote onderhoudsbeurt
ruitenwissers
retourleidingen verstuivers vervangen
Olie stuurpomp aangevuld, geen herrie meer en ook geen lekkage :D
Kachelweerstand vervangen (tweedehands, via dit forum)
Kachelmotor vastgelopen, andere gehaald bij de sloop
Deurvanger RV gebroken
Deurspeakers vóór gemonteerd, samen met de deurvanger bij de sloop gehaald
SC-801 gemonteerd (van een forumlid gekocht)
Stoelverwarmingselement gehaald bij de dealer (48 euro, valt nog mee)

Binnenkort te doen (binnen een maand):

nwe stoelverwarming inbouwen
Groene KVS-dop halen
deurbekleding achterklep vastzetten (heel irritant)
4 nwe banden (gewoon maar op deze velgen)
achterremmen+handremschoenen
Cd-wisselaar aansluiten als ik het juiste kabeltje heb

Enals ik dat voor elkaar heb dan ga ik eens kijken of ik het uiterlijk weer 100% netjes kan krijgen :eusa_whistle:
854 T-5 ROOD 1994

elianmars

Volgens mij ligt die kabel er standaard in bij de V70. Ook als er geen wisselaar is gemonteerd. Misschien dat je er eentje op de sloop kunt scoren?

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 17-09-2011 12:34:56
Volgens mij ligt die kabel er standaard in bij de V70. Ook als er geen wisselaar is gemonteerd. Misschien dat je er eentje op de sloop kunt scoren?

Bij ons lag hij er niet. Heb er zelf een getrokken onder de vloerbedekking door. Om vervolgens onder de kofferbak uit te komen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 17-09-2011 16:48:08

Bij ons lag hij er niet. Heb er zelf een getrokken onder de vloerbedekking door. Om vervolgens onder de kofferbak uit te komen

Ik bedoel de classic. Of heb jij het daar ook over?

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 17-09-2011 17:06:37
Citaat van: grijzev70tdi op 17-09-2011 16:48:08

Ik bedoel de classic. Of heb jij het daar ook over?

Dat bedoel ik ook. Bij deze ligt hij er ook niet. Past ook niet op de HU-603 als ik het goed heb
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Arjanestate

Ik ga aankomende week wel ff op de sloop scheumen ;)
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Kmst. 428000 4x nwe Vredestein Hitracs gemonteerd en uitlaten lijnen

Huidig probleem: achterklep slot is niet goed want de deuren sluiten niet altijd op de afstandbediening en het lijkt als of de ventilator niet voldoende opbrengst heeft,  het lijkt alsof er een klep dicht blijft staan (ECC unit?, temp blijft nl ook niet constant)

Volgende beurt bij 431000 km (klein) samen met achterremmen +multiriem met looprollen

854 T-5 ROOD 1994

thuur

Citaat van: Arjanestate op 21-12-2011 15:54:44
Kmst. 428000 4x nwe Vredestein Hitracs gemonteerd en uitlaten lijnen

Huidig probleem: achterklep slot is niet goed want de deuren sluiten niet altijd op de afstandbediening en het lijkt als of de ventilator niet voldoende opbrengst heeft,  het lijkt alsof er een klep dicht blijft staan (ECC unit?, temp blijft nl ook niet constant)

Volgende beurt bij 431000 km (klein) samen met achterremmen +multiriem met looprollen

Microswitch achterklepslot vervangen en interieurfilter goed bekijken.

Gr ;)

Arjanestate

Zo, sc801 kan de deur uit, ik heb nu een HU1205 aangeschaft via iemand van het forum,

ik heb de constante plus en de geschakelde plus omgedraaid en het draadje van de (gedimde) verlichting aangesloten maar ik krijg het navigatiegedeelte niet aan de praat. Bij de eerste keer had ik de antenne nog gewoon achter de radio liggen en toen had ie op de snelweg even 3 satellieten te pakken maar dat was maar van korte duur.

Heb hem nu achter het dashboard kastje, vlak naast de middelste ventilatierooster onder het bovendek en op de plek van de asbak geprobeerd maar er komt totaal geen signaal, terwijl tijdens het berekenen van de route vlak na het invoeren je een balkje ziet waarop binnen een minuut alle streepjes vol staan, je ziet ze één voor één opkomen en na een paar minuten is deze verdwenen.

Ik heb één ding nog niet aangesloten; de snelheidspuls, is dit alleen voor het verhogen van het volume tijdens het verhogen van de snelheid of is dit draadje ook noodzakelijk voor het goed werken van het nav systeem?
854 T-5 ROOD 1994

fpede

volgens mij moet de navigatie weten hoe rap je gaat om het tijdstip van aankomst te berekenen, zou wel eens goed kunnen zijn dat ie zonder dat signaal niet wil werken...
ik kan mis zijn ook natuurlijk... ;D

Arjanestate

Citaat van: fpede op 28-01-2012 16:29:25
volgens mij moet de navigatie weten hoe rap je gaat om het tijdstip van aankomst te berekenen, zou wel eens goed kunnen zijn dat ie zonder dat signaal niet wil werken...
ik kan mis zijn ook natuurlijk... ;D

Dat kan ie aan de hand van de verplaatsing gemeten en berekend  door de satellieten ook zien, kijk maar naar een losse tomtom, die laat ook de snelheid zien, en daar zit ook geen snelheids signaal vanuiit de auto op ;)

in het geval van dit (oudere) systeem weet ik het niet zeker
854 T-5 ROOD 1994

fpede

daar niet aan gedacht.... ;)
kan natuurlijk zijn dat deze een meer accurater signaal nodig heeft, en aangezien ie dat signaal direct kan krijgen, waarom zou hij het dan via berekeningen doen(die minder accuraat zijn)
:eusa_think:

Arjanestate

ik ga sowieso dat draadje nog aansluiten, maar mijn volgende weekend begint as zondag pas weer... we zullen zien
854 T-5 ROOD 1994

thuur

Zonder snelheidspuls zal de navigatie sowieso niet met je willen praten :eusa_snooty:

Het streepjes-verhaal is enkel om aan te geven hoever hij is met de routeberekening.

De ideale plek voor de GPS antenne is in het midden onder het bovendek, zo dicht mogelijk naar de voorruit toe. De auto is een kooi van Faraday (Google maar eens).

Gr 8)