Hoe kouder, hoe slechter starten..

Gestart door Rianne, 24-12-2010 12:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianne


macdriver

het eerste speelgoed van die jongens was volgens mij een dieselmotor ipv een speelgoed auto
Zeker een keer langs gaan. ;D

Rianne

Citaat van: macdriver op 19-02-2011 03:34:49
het eerste speelgoed van die jongens was volgens mij een dieselmotor ipv een speelgoed auto
Zeker een keer langs gaan. ;D

Zou het?

Lampje is nu weer uit.  ???
Rare auto :P

Rianne

Even een topic-bump.

Lampje motormanagement brand af en toe. Willekeurig (voor mij)  :)

Nu heb ik gelezen dat als de auto een x aantal keer goed start - loopt - afsluit, het motormanagement lampje ook uitgaat.
De ECU registreert dan geen fouten meer.

Nu had mijn vriend vrijdag de auto mee en zoals hij mij vertelde was de volvo even in een noodloop geweest op de snelweg.
Motormanagement lampje ging aan, alle turbo druk was weg en hij was niet vooruit te branden. (bij 120km/u of harder niet snel willen wegwezen.)

Na een aantal minuten was dit probleem ook weer over...

Was al bezig voor afspraak uitlezen, moet dit persé bij de dealer of kan het ook ergens anders?
Ik meende dat alleen de dealer OBD-II kon uitlezen.





Jack v

Er zijn enkele forummers die de apparatuur hiervoor hebben maar of die hier in het noorden zitten.
Rpa kuypers heeft het volgens mij, woont in wolvega.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Rianne

Wolvega is prima te doen vanaf Joure.
Ik ga hem eens even opzoeken.

Taranis

Citaat van: Rianne op 28-02-2011 10:43:12
Nu had mijn vriend vrijdag de auto mee en zoals hij mij vertelde was de volvo even in een noodloop geweest op de snelweg.
Motormanagement lampje ging aan, alle turbo druk was weg en hij was niet vooruit te branden. (bij 120km/u of harder niet snel willen wegwezen.)

Na een aantal minuten was dit probleem ook weer over...

Precies dit heb ik ook gehad met mijn 2.5D, toen bleek het deksel van de computer er niet goed op te zitten. Water in de computer :eusa_doh:
Alles netjes afgedroogd, deksel netjes gemonteerd en nooit meer ellende gehad :)

Rianne

Ik ga eens even kijken onder de moterkap. Als het niet meer is, als dat... zou mooi zijn ! :)

Ewout Schalkwijk

Heb net mijn dieseltje in NL in service gehad nadat het lambdalichtje regelmatig ging branden. Na controle bleek m'n dieselpomp op +10 graden te staan ipv -0,8 a 0,9. Bleek dat de monteur hier in Noorwegen de '98er TDI niet kon afstellen omdat hij geen contact met de computer kreeg.

-4 is overigens absoluut niet koud voor zo'n diesel. Hier hebben we zowat de hele winter temperaturen tussen de -15 en de -30 graden, en uit ervaring weet ik dat tot c.a. -20 er niets aan de hand is, als de boel in orde is. dus twee keer gloeien bij -4 betekent dat er iets niet in orde is.

Noodloop op de snelweg kan ook op LMM duiden, weet alleen niet of die ook bij de koude start is betrokken.

hoop dat je er iets aan hebt gehad.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Rianne

Pomptiming (bedoel je denk ik) is hier al eerder genoemd.

Hij zou het dan continue slecht moeten doen zoals ik hier begrijp.
Dat is niet het geval. Ik ga het even na laten kijken als hij toch zijn onderhoud binnenkort weer krijgt..




Ewout Schalkwijk

Citaat van: Rianne op 28-02-2011 12:01:34
Pomptiming (bedoel je denk ik) is hier al eerder genoemd.

Hij zou het dan continue slecht moeten doen zoals ik hier begrijp.
Dat is niet het geval. Ik ga het even na laten kijken als hij toch zijn onderhoud binnenkort weer krijgt..

Ja ik bedoelde inderdaad de pomptiming. Ik kon er niet opkomen.
De auto startte prima en liep ook goed, alleen als ik hem ergens een poosje stationair liet draaien ging het lichtje branden. Terwijl de timing ver 'uit het lood' stond, kon ik in het dagelijks leven er nauwelijks iets van merken.
Om maar aan te geven dat het dus niet altijd duidelijk hoeft te zijn.

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

thuur

Citaat van: Rianne op 28-02-2011 10:43:12
Lampje motormanagement brand af en toe. Willekeurig (voor mij)  :)

Nu heb ik gelezen dat als de auto een x aantal keer goed start - loopt - afsluit, het motormanagement lampje ook uitgaat.
De ECU registreert dan geen fouten meer.

Dan moet je toch echt meer gaan lezen hier want dat slaat nergens op.


Gr ;D

Rianne

#57
Citaat van: thuur op 28-02-2011 12:27:31
Citaat van: Rianne op 28-02-2011 10:43:12
Lampje motormanagement brand af en toe. Willekeurig (voor mij)  :)

Nu heb ik gelezen dat als de auto een x aantal keer goed start - loopt - afsluit, het motormanagement lampje ook uitgaat.
De ECU registreert dan geen fouten meer.

Dan moet je toch echt meer gaan lezen hier want dat slaat nergens op.


Gr ;D

Aan zo'n reactie heb ik niks natuurlijk.  ::)
Verklaar u dan ook nader?
En leg mij dan meteen ook uit waarom het lampje ene keer wel brand en andere keer niet.
Een los contactje is al uitgesloten.

240estate

vrijwel zeker > pomptiming afstellen.  Tdi is daar zeer gevoelig voor en warm start hij prima met een niet goed afgestelde pomp