Verbruik

Gestart door Ludo, 11-08-2002 21:53:39

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

-

SIPS Master

ik doe er met m'n GLT-tje 1 op 10 a 11, wel met veel snelweg. Ik ben wel bezig met een t5, maar ik mag aannemen dat als je er normaal meerijdt, en niet de hele tijd de turbo aan spreekt, je er wel een zelfde resultaat mee haalt?????????
Up the Irons!

Reitse

Hmm.. LPG loopt altijd al wat minder zuinig dan benzine en diesel, maar mijn 2.5 20v loopt bij een redelijk rustige rijstijl (doorschakelen bij 3000rpm) 1:12/13 (veel 100 km wegen) Zodra er wat meer snelweg bijkomt zakt het naar 1:11...

Ro

Mijn (V70) 2.5T Automaat verbruikt tussen de 1:8 en 1:10 (bij 100 km/h)
Laatste vakantie (Duitsland, Zwitserland en Italië, 3500 Km) deed de auto 1:8,9 Dit wel met (zeer) stevig doorrijden.

Ro

Joeri

Nou ehh, ik kan net als Ludo alleen maar dromen van dat soort verbruik. Ik kkom met mijn 2.0 op LPG ook absoluut niet verder als 1 op 7  :o

Ach, ben dr inmiddels wel aan gewend... :-/

Groetjes, Joeri B.

ps: Retegaaf forum trouwens (eerste berichie  :-* )
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

ruuds70

Ik verbruik met mijn Volvo S70 2000 (variabele kleptiming 170 pk) vanaf het moment dat ik met verbouwen starte (geregeld zwaar beladen, aanhanger en/of allesdragers op het dak) 8,5 liter per 100km ofwel 1 op 11,8. Voordien haalde ik een 8,3 liter per 100 km ofwel 1 op 12.
Nu kan ik wel verklappen dat ik over het algemeen niet everdreven rooms de snelheden in de gaten hou, maar er zijn heel wat stukken autoweg waarbij ik de cruise steevast aanzet. Hiernaast gebruik ik vaker dan eens de rode zone van mijn toerenteller, rijden moet fun blijven
groet Ruud

micha

Ludo, op gas verbruik je iets meer brandstof, maar dat maakt niets uit aangezien het veel minder kost. Ik rij zelf ongeveer 1:8. (volgens mijn boardcomputer) Over warm rijden, ik rij ongeveer een kwartier niet boven de 3000 toeren en dan kan het gas erop. Ik ben wel beniewd hoeveel een gechipte turbo verbruikt.

Rene

Nou dat kan ik je vertellen.
Dat is zo'n 13,3 liter op 100km.
Dit is een gemiddelde waarde volgens de boordcomputer.
Uiteraard is dit wel afhankelijk of je veel in de stad rijd of veel op de snelweg.

En over dat warm draaien.
Toeren niet boven de 2500 toeren laten komen en dit +/- 10 - 15 km volhouden, die plons olie (5-6 liter) moet eerst op ongeveer 90 graden komen en dan pas planken ermee.
Dit verlengt de levensduur van je auto!!

denkweb

Mijn hobbydoos wordt nog wel eens op zijn staart getrapt, maar verbruikt zelden meer als ong. 1:10.

nico

Ik sluit mij bij de vorige spreker aan
Een gebruik van gemiddeld 1 op 10

Als ik mij druk ga maken over wat hij gaat verbruiken koop ik een fiets ;)

SIPS Master

met SIPS???

;D ;D
Up the Irons!

nico

Heb jij nog geen sips dan, als je op je fiets zit ???
Ik heb ze wel.
Ze zitten ter hoogte van je heupen.

Bij vrouwen heten het trouwens teugels ;D ;D

ad_roos

De mijne verbruikt ongeveer 1 op 9,5 tot 1 op 11, afhankelijk van de te rijden afstand en de belading.
Twee weken geleden met een aanhanger vol met stoepstenen gereden en gewoon iets meer dan 1 op 10 halen op de korte ritten.
Ik maak me niet echt druk, anders koop ik wel weer een boot (citroen) als zuinig hok.

Ad ;) :P

volvoTon

Met mijn 850 GLT 2.5 20 V,staat bekend om zuinigheid
Op gas is mijn verbruik 1 op 8 (snelweg en stad) Het gebruik op benzine is een heel stuk gunstiger 1 op 10. Dus wat is zuinig ??
Volvo Ton

Skua

Vandaag met mijn GLT '92 een verbruik van 1 op 10.8. Niet heel veel snelweg en redelijk veel binnen de bebouwde kom. Dit valt dus wel mee. Met de caravan erachter naar Oostenrijk zit ik al snel op een verbruik van 1 op 7 á 8.  :'( dat is toch iets minder.

groet Johan
Bijna 300K