volvotje850 stelt zich voor.

Gestart door volvotje850, 27-02-2011 17:39:37

Vorige topic - Volgende topic

volvotje850

Hallo allemaal.
Ik ben volvotje850 oftewel Edwin.44 lentes jong en woonachtig in het gezellige en momenteel zeer natte Brabant.
Ik zal maar gelijk eerlijk zeggen dat ik nog geen 850 heb maar die komt er binnenkort wel.Momenteel hebben we een S40 (nu 5 weken) uit 1996 maar we hebben er geen echt volvo gevoel bij,sorry.
We zijn ooit begonnen met een 440,460 en toen een 850 gle.Deze hadden we toen weer ingeruild tegen een ford mondeo.Fijne auto waar we toch best lang in gereden hebben maar we wilden toch weer terug naar volvo.Deze S40 kwam goedkoop op ons pad en de keus was snel gemaakt maar we missen zoals gezegd het volvo gevoel bij deze auto.Mischien zit het tussen de oren,ik/wij weet/weten het niet maar dat deze geen lang leven heeft bij ons is wel zeker.Dus gaan we eventjes sparen en gaan we daarna op jacht naar een leuke 850.
Tot die tijd dus helaas geen foto's.Ik hoop hier veel plezier te hebben en veel te leren over de 850 (de vorige ging gewoon naar de garage voor onderhoud) zodat ik zelf kan gaan sleutelen.

Groeten Edwin.

850-maniak

welkom hier , en idd .... als je een 850 hebt gehad , dan is een S40 geen echte volvo .
dit kun je wat mij betreft niet met elkaar gaan vergelijken, alles is een stuk fragieler .
maar goed  door schade en schande wordt men wijs en kun je je lekker in gaan lezen op dit forum , en daarna lekker op zoek gaan naar een echte volvo ..... succes!!!

rogerV701998

Welkom hier en succes met de zoektocht.

Voorlopig heb je op het forum genoeg te lezen.

crazychrisje

Welkom hier brabander!
Waar ergens uit brabant?
Een s40 vindt ik ook totaal geen volvo.. kan je gewoon niet vergelijken! staat wel volvo op maar zo voelt die niet!

Wat voor een 850 moet het worden?
wat zijn je eisen/wensen?
Mss dat we je kunnen helpen!

henry classic v70

Welkom op 't forum

Citaat van: rogerV701998 op 27-02-2011 19:12:50
Voorlopig heb je op het forum genoeg te lezen.

Hele belangrijke tip van Roger, vooral de aankooptips en stage 0 topic
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvotje850

Dank jullie wel  ;D
Het is niet om de S40 af te kraken hoor want op zich rijd hij goed maar het is het toch niet.
Inlezen was wel de bedoeling.Ik weet wel een beetje waar ik op moet gaan letten maar niet alles.

@crazychrisje
Ik woon in het machtig mooie Uden :eusa_whistle:
Wat het moet worden weet ik nog niet.Een T5 is wel grappig maar wordt boven budged.Daarbij rij ik maar 13 km naar mijn werk en weer terug dus dat is niet bevoordelijk voor de turbo.
Een GLT is mooi.Voldoende pk's onder de bips en wat luxe.Maar een GLE zou ik ook niet afwijzen mits die heeeeeeel mooi is.

Boeijke

Hallo Erwin.

Welkom!

Is dit niks voor je:
http://www.speurders.nl/overzicht/volvo-850-2-5-i-met-apk-en-nieuwe-accu-81945796.html?q=volvo+850

Lekker dicht bij ook nog.

Groeten uit Oss.
Willem

volvotje850

Het is even geleden dat ik een berichtje geplaatst heb maar de zoektocht is in volle gang  :eusa_dance: Straks met het vakantiegeld moeten we een heel eind komen.Het liefst ruil ik de S40 in hoewel ik weet dat dat niet veel opbrengt.Aan de andere kant zien we het ook niet zitten om straks een tijd met 2 auto's te zitten.
Nu hebben we 2 auto's gezien en nog wel bij ons in de buurt ook,is wel makkelijk maar moet wel de juiste keus zijn natuurlijk.

De eerste is een estate in de kleur wit. http://link.marktplaats.nl/450793972 T5 uitgevoerd + de velgen.
De tweede is een groene sedan en staat bij een autobedrijf. http://link.marktplaats.nl/443317656 Bij deze zou ik de S40 eventueel wel in kunnen ruilen.
Maar de witte is gekeurd tot 03-2012 en de groene tot 07-2011.Nu zou ik er natuurlijk een nieuwe APK bij kunnen vragen.Mijn(onze) voorkeur gaat in dit geval uit naar de estate hoewel we de ruimte absoluut niet nodig hebben maar de auto op zich vinden we wel erg mooi.

Wat is jullie eerlijke mening afgaande op de foto's.Ik weet dat foto's niets zeggen maar ik denk dat jullie als kenners wel iets kunnen zien wat eventueel niet klopt.

Jack v

Oh die witte estate daar ging ik voor, 2 eigenaren in 16 jaar en minder km.
Woont er niet een forummer bij jou in de regio die even met je wil kijken.

Nogmaals die witte ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvotje850

Woensdag avond naar deze http://link.marktplaats.nl/450793972 kijken.Ik had hem gebeld en qua onderhoud zit het volgens de eigenaar wel goed.Als het iets is moet ik hem afgaande op de foto's wel even poetsen.Woensdag avond weet ik dus meer.

Jack v

die witte 850 ´s zijn zo mooi. Hoop voor je dat het wat is ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

V70 classic

Welkom hier op dit forum.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Lucifer

Welkom hier plaatsgenoot!!!    ;D

volvotje850

Citaat van: Lucifer op 23-05-2011 16:24:47

Hahaha dank je wel andere plaatsgenoot.
Zometeen even op mijn stalen ros stappen en eens kijken hoe de witte erbij staat.Met een beetje mazzel ben ik over een uurtje ofzo eigenaar van een witte estate.

arjen850

Citaat van: volvotje850 op 25-05-2011 11:14:15
Citaat van: Lucifer op 23-05-2011 16:24:47

Hahaha dank je wel andere plaatsgenoot.
Zometeen even op mijn stalen ros stappen en eens kijken hoe de witte erbij staat.Met een beetje mazzel ben ik over een uurtje ofzo eigenaar van een witte estate.

Het uurtje is ruim voorbij :eusa_think: ;D