Van 2.5t naar 2.3t enkele vragen m.b.t aansluiten div. leidingen

Gestart door larsw, 01-03-2011 19:04:59

Vorige topic - Volgende topic

larsw

Goedenavond!

Zoals in een ander topic is te lezen ben ik mijn V70 wegens een scheur in het cilinderdek van de 2.5 aan het voorzien van een 2.3 motor. Ik ga deze eerst laten draaien in de '2.5' configuratie. Dat wil zeggen, ik monteer de 13g turbo en behoud de originele computers. In het andere topic (geen idee hoe ik even een link kan plaatsten) ben ik al te weten gekomen dat het draaien met een 13g turbo en de 'originele' 2.5t ecu geen probleem is. Ik heb ergen op een Zweedse site ook gelezen dat dit meer gebeurt en geen problemen oplevert.

Nu mijn vragen!

Op de 2.3 motor loopt een leiding vanaf de vacuum- toren over het blok naar de zuigzijde van de turbo. De leiding begint in rubber, het deel over het blok is van staal. Wat moet ik hiermee? Op de 2.5 motor loop een 'loze' leiding van het spruitstuk (daar waar bij de 170pk varianten de actuator voor de variabele inlaat zit, maar hier dus een 'blinde' dop inzit), naar het zelfde punt aan de zuigzijde van de turbo. Op de 2.5 is heeft deze leiding dus geen functie, op de 2.3 loopt de leiding van de vacuum- toren naar de turbo (over de motor dus de lucht moet duidelijk warm zijn).

Iemand een idee over functie? Aansluiten? Niet aansluiten. Dus zoals origineel op de 2.3 of als de 2.5? Emissie? Roept u maar!!

Tevens is de injectorrail van de 2.3 voorzien een drukventiel waarbij een retourleiding loopt van de injectorrail terug naar de retour- brandstofleiding. Bij de 2.5 zit de brandstof- retourleiding op de vacuum- toren. Eigenlijk wil ik de 2.3 injectoren gebruiken met de rail i.v.m. een mogelijke upgrade naar de 16t turbo ;D . Wat moet ik hiermee?

Eigenlijk zou ik gewoon de hele boel willen aansluiten als de 2.3 motor. Maar heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!! Ik zal ook even een fotoreportage maken van de motorwissel en binnenkort op het forum zetten!

jeroen100

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue