The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Vandaag hebben we met familie en vrienden in stijl afscheid genomen van Ruud.

Vanmorgen rond 10:00 uur was iedereen aanwezig in de strandclub van zijn vriend Peter, Beach-inn in IJmuiden.
De kist stond op een centrale plek van het terras met o.a. een grote roze Buddha ervoor.
Na de diverse speeches van zijn dochter, kleindochter, nicht en vriend Peter kreeg iedereen een glas prosecco en hebben we geproost op het leven van hem.
Daarna heeft iedereen staan dansen op zijn favoriete muziek.

En toen was het tijd om afscheid te nemen.
De kist werd achterin de Toyota Pick-Up van Peter gezet en zo maakte hij zijn laatste rondje langs zee alvorens door iedereen uitgezwaaid te worden op zijn laatste reis.

Als afsluiting is er nog een "lichtceremonie" met door de genodigden meegebrachte kaarsen gehouden in de strandclub.
Op dat moment was Ruud aangekomen in het crematorium.............
De kaarsen zullen blijven branden tot ze op zijn.

Natuurlijk vloeide er tranen maar bovenal was het een feest waarmee we zijn leven gevierd hebben en hij zou niet anders gewild hebben.

Morgen kan ik Olijfje weer ophalen met een frisse koppeling en daar kijk ik toch wel weer een beetje naar uit.
Vooral de rit naar huis, even lekker alleen in de auto en al mijn gedachten laten wegrollen.......

Ooh ja, BBS sms-te nog dat hij mij gespot had op de A50.
Toch knap als ik op het terras van de Beach-Inn in IJmuiden zat met een koud pilsje  ;D

razorx

Dit klinkt voor mij als een waardig en goed afscheid.  :eusa_clap:

The Demon

The Demon

Ik had ook ineens een vreemde vrouw op schoot en vond het niet eens erg  :eusa_shifty: ;D

UserID6342

Klinkt als een goed afscheid Walter, voor zoverre je van goed kunt spreken natuurlijk.  En als je dan ook nog ineens een vreemde vrouw op schoot krijgt, is het al helemaal goed ;D ;D

The Demon

Zooo, Olijfje is weer thuis met een verse koppeling en een nieuw stuurhuis.  :eusa_dance:

Alle dank gaat uit naar de chirurgen Arjen en Dirk die met bloed zweet en tranen deze zware operatie hebben uitgevoerd.  :eusa_clap:

Zaterdag was NickGr zo vriendelijk om met mij naar Apeldoorn te rijden om Olijfje op te halen, waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank.  :eusa_clap:
Toen ik instapte moest ik eerst even wennen en het een en ander aanpassen want ik heb nu eenmaal niet zulke lange beentjes als die GVR  :-\
Het voelde alsof ik op de achterbank had plaatsgenomen.
Nu heeft Volvo daar een oplossing voor gevonden in de vorm van een verstelbare stoel.  :)
Bij het intrappen van het pedaal vroeg ik aan Arjen of er nog wel iets achter dat pedaal zat, het was net of ik in een leegte trapte maar hij verzekerde mij dat er echt wel nog iets gebeurde en toen ik met lopende motor het pedaal iets op liet komen kwam er weer beweging in dit Zweedse stukje degelijkheid.

Om even wat gevoel met de nieuwe koppeling te krijgen ben ik even door Apeldoorn heen gereden en via Paleis 't Loo richting Haarlem gereden.
Dat gevoel zoeken was wel even nodig, bij de eerste verkeerslichten leek ik wel een beginnend bestuurder.  ;D
Op de snelweg kon ik niet harder dan 100 km/h omdat de uitlijning helemaal weg is met dat andere stuurhuis, maar gezien het weer was dat geen straf eigenlijk.
Morgen maar even bij de uitlijner langs om de zaak weer in het spoor te krijgen.
Ik dacht er onderweg aan om de broer van mijn collega te bellen of hij tijd had, hij is bedrijfsleider bij de Profile in Heemstede, maar toen belde Thea............

De kleindochter van ome Ruud was bij ons neergestreken en wilde een nachtje blijven.
Aan mij dus de vraag hoe laat ik weer thuis was want haar ouders wilde ook nog even langskomen en ze wilden mij ook nog even zien.
Toen was het voor mij duidelijk dat ik het uitlijnen maar even moest uitstellen tot morgen of overmorgen.

Eenmaal thuis werd duidelijk dat die visite pas in de avond zou komen en ben ik maar even met de ABS storing bezig gegaan.
De pompstoring die ik kreeg uiteindelijk weten te wissen door de controller te vervangen, het lampje ging netjes uit.
Probleem opgelost!.....................

....................Niet dus!  >:(
Vanmorgen Olijfje even verplaatst om haar in bad te doen en dat f*cking lampje bleef weer branden!!!
Weer uitlezen,....en ja hoor........ weer die pompstoring  >:(
Van de week dus maar eens de oude pomp met vernieuwde bedrading terugzetten en kijken of de storing verholpen is want de APK komt er ook nog aan.

Al met al heb ik nu aardig de pijp leeg met alles rond het afscheid van, of beter gezegd het vieren van het leven van ome Ruud.
De hele week was energie vretend, onder anderen door Iris (zijn kleindochter) die vanavond zei: "Ik ben mijn opa verloren, maar ik heb er wel een leuke oom en tante bij gekregen".

Dus moe maar met een heel goed gevoel gaan we het leven weer oppakken en doen wat wij willen.

Citaat van: Dirk342 op 06-06-2015 07:15:57
Klinkt als een goed afscheid Walter, voor zoverre je van goed kunt spreken natuurlijk.  En als je dan ook nog ineens een vreemde vrouw op schoot krijgt, is het al helemaal goed ;D ;D
Het was goed Dirk, zoals gezegd: We hebben zijn leven gevierd.
Wie wordt er nou achter in een Pick-Up een kwartier over het strand gereden en onder luid applaus uitgezwaaid naar het crematorium?

The Demon

Even een kort berichtje over de stand van zaken/de wielen.

Gisteren Olijfje laten uitlijnen omdat dat gewoon nodig is na een stuurhuiswissel, het stuur stond scheef en dat is iets waar ik niet tegen kan.
Alles was redelijk makkelijk te stellen alleen linksvoor zat het zaakje behoorlijk vast.
Maar met enig gepast geweld kreeg Joop (de uitlijner) er toch beweging in en stond alles vrij snel weer netjes binnen de waardes.  :eusa_dance:

Daarna naar huis gereden en alleen al genoten dat het stuur weer recht stond.  :D
Omdat ik 's morgens altijd de "relax, ik heb geen haast om op mijn werk te komen" route neem rij ik niet harder dan 80 km/h, en dat ging allemaal lekker en relaxed.
's Middags neem ik de "ik wil naar huis" route en daar viel mij iets op....... :eusa_think:
.......Bij 110 begon het stuur te trillen  >:( F*ck! Wat is dit dan?????
Zouden die banden dan zo erg gecupt zijn???

Na het eten maar even de Perfo's erop geschroefd en bij die operatie constateerde ik dat de centreerringen van de Pegs er niet al te fris meer uitzagen, nu maar even hopen dat daar de ellende zit anders mag Joop zijn Hunterbank weer opstarten en de uitlijning opnieuw doen.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan de uitlijning ligt want dat is volgens het boekje gedaan en met kennis van zaken, ik hoefde Joop niet te vertellen dat je met de achteras moet beginnen, dat wist hij mij te vertellen  :D.

We gaan het zien morgenmiddag als ik naar huis rij, ik zal zijn nummer vast onder de snelkeuze zetten zodat ik hem kan bellen dat ik eraan kom en hij dus nog niet naar huis mag.  :evil:

Ik hou jullie wel weer op de hoogte van de ontwikkelingen.

UserID6342

Als de uitlijning verkeerd zou staan, gaan de banden niet trillen kerel....  Zijn 2 totaal verschillende zaken, hoe is de rit op de Perfo's gegaan ?

The Demon

henry classic v70

Citaat van: The Demon op 12-06-2015 08:51:34
Daarom verdenk ik ook die centreerringen.

Zijn die ringen van kunststof of aluminium?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Demon

Citaat van: henry classic v70 op 12-06-2015 10:46:00
Zijn die ringen van kunststof of aluminium?
Het zijn van die kunststof gevallen, die moet je eigenlijk maar één keer monteren en dan wegpleuren.

Vanmiddag even de Driemerenweg misbruikt als testbaan op de Perfo's en geen trilling te bekennen tot 150 km/h  :eusa_dance:
Eerst maar eens een paar nieuwe ringen bestellen en op zoek naar een bedrijf of iemand die een paar goeie aluminium ringen kan maken voor een leuk prijsje.

Nu eerst maar nog even genieten van het weer en morgen nog maar mij nog maar eens verdiepen in het ABS probleem.

The Demon

Ja inderdaad één van de twee mist namelijk onderstaand stuk gereedschap.  ;D
Ik vond het vandaag op de parafaan toen ik het rubber weer eens op zijn plaats drukte.

The Demon

Ondanks dat ik het hele weekend al met een flinke verkoudheid loop, zit, lig of wat dan ook doe, ben ik toch nog enigszins productief bezig geweest.

Zoals al eerder gemeld had ik een storing in het ABS systeem, om precies te zijn was het code 4-4-3 of te wel de pomp van het geheel.
De eerste keer dat deze boven water kwam bleek de draad naar de pomp doorgesleten/gebroken te zijn.
Via dit mooie forum een complete unit overgenomen en na het (proffessorisch) inpakken van die bedrading met isolatietape, deze gewisseld.
Deze actie verhielp de storing dus niet  >:( :'(

Omdat Olijfje naar Apeldoorn moest voor operatie koppeling en stuurhuis heb ik het even gelaten voor wat het was en heb ik in de tijd dat Olijfje daar was logeren de draden van de originele pomp vervangen en extra beschermd met krimpkous.
Eigenlijk raadt ik iedereen aan om die draden eens te bekijken/behandelen want de mantel wordt gewoon droog en broos, oftewel bij het minste geringste breekt het eraf en liggen de draden bloot, en dat betekent kans op kortsluiting en dus een niet werkend ABS systeem.

Ondertussen heb ik de pomp weer teruggezet en de vervangende controller gisteren maar eens opengemaakt, dit was vrij makkelijk omdat dat al eerder
was gedaan door iemand.
Duidelijk zichtbaar waren de breuken in de soldeerpunten van de pompaansluiting, deze heb ik zo goed mogelijk vrijgemaakt van het oude soldeer als ik maar kon, maar met een simpel tin zuigertje krijg je nooit alles goed weg.
Toch maar een zo mooi mogelijk soldeerpunt van gemaakt en de boel weer dicht gemaakt.

Vandaag hebben we eerst het ornamentje wat ik gemaakt heb op het graf van Thea's vader geplaatst en het geheel weer netjes achter gelaten.
Daarna zijn we via de A C Tion, alwaar ik nog even wat Quix en remmenreiniger heb meegenomen, weer naar huis gereden.
Na wat praten over Pa en ome Ruud, ben ik maar weer eens in het vooronder van Olijfje gedoken om de controller te wisselen.

Hierbij ontdekte ik dat de artsen een instrument hadden achtergelaten in de patiënt.
Kan gebeuren zeggen we dan maar, het immers mijzelf ook al eens overkomen.
Ik kon mijn steek-ringsleuteltje 8 maar nergens vinden, tot ik onder de motorkap van Thea haar toemalige auto keek,.....ja hoor daar lag hij netjes in het randje van het spatbord.  ;D

Na het eten, een lekkere fondue, de laptop erbij gepakt en een poging gedaan om de foutcode te resetten.
Het ABS-lampje knipperde een aantal keren en ging daarna uit zoals het hoort, daarna contact uitgezet en de laptop losgekoppeld van de auto.
Niet meer gekeken of het uitblijft omdat ik daar geen zin meer in had met die snotkop van me.
Kwam nog bij dat een "ik weet alles, maar kan geen schroevendraaier vasthouden" buurman over mijn schouder mee kwam kijken.

Zo nog even een stevige "grok" naar binnen werken en mijn nest in, hopelijk ben ik morgen dan van die kop vol snot af en van dat ABS-lampje.

Weltrusten allemaal en maak er een mooie dag van morgen.

P.S. Een "grok" is een grote mok met heet water, citroensap, honing en een scheut cognac, zo heet mogelijk opdrinken en dan je bed in.
       Je gaat zweten als een otter maar je raakt zo wel een hoop narigheid kwijt.

UserID6342

Hahaha, die beitel is van Arjen maar ben ik vergeten ;D ;D.  Neem 'm maar ff mee kerel als je volgende week ofzo deze kant opkomt.  Dan land tie vanzelf weer in Apeldoorn ;D